www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Nabíjení baterky
Autor: (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2005 19:51

Nabíjím baterku a chci se zeptat jestli ji na nabiječce můžu nechat přez noc.
Dík

Re: Nabíjení baterky
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2005 19:59

Záleží jakou máš nabiječku a v jakém stavu je baterka.Já s mojí nabiječkou nechávám klidně i přes noc

Re: Nabíjení baterky
Autor: sepavel (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2005 20:18

Pokud má tvoje nabíječka možnost regulace proudu, tak uber nabíjecí proud a necej to klidně až do rána. Optimální nabijecí prod je desetina kapacty (např. baterku 55Ah nabíjím proudem 5,5A). Jinak já nechávám baterku nabíjet jedině přez noc, ve dne potřebuji jezdit

Re: Nabíjení baterky
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 13.12.2005 07:13

pro nabíjení baterie platí více zásad:
1/ baterie nesmí být promrzlá, musíš jí odnést někam kde je aspoň +5st a nechat ohřát, pak teprve po cca 1-2 hod se nabíjí
2/ pokud to baterie umožňuje vyndat špunty z článků
3/ když je baterie totálně vymlácená nabíjí se z počátku menším proudem a pak teprve naplno
4/ největší nabíjecí proud by měl dosahovat max. 10% kapacity baterie (menší proud nevadí)
5/ nabíjet můžeš klidně 24 hod pokud dodržíš výše uvedené
6/ můžeš si koupit speciální nabíječku s řídící elektronikou na kterou můžeš baterii nechat napojenou trvale (když např přes zimu nejezdíš) [www.conrad.cz]
7/ po nabíjení (pokud to lze) zkontroluj hladinu elektrolitu a ev. doplň destilovanou vodu

Re: Nabíjení baterky
Autor: jirkaaa (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2005 11:18

Inuu...jak to tak čtu...by mě zajmalo pokud mi kiksne baterka roztáhnu auto a chci dobíjet baterku altíkem...kolik musím udělat km nebo jak dlouho musí motor vrčet aby se dobila? Kdosi mi povídal 30km ,ale mě u mýho drobka kolikrát stačí
ani ne 5 min ....

Re: Nabíjení baterky
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2005 06:50

altíkem vymlácenou baterku nikdy nenabiješ na plnou kapacitu, navíc do prázdný baterky cpe altík strašně moc proudu a tím jí ničí, pokud je možnost vždy baterku nabíjej nabíječkou, roztahování a nabíjení alternátorem je nouzový postup který nedává dobré výsledky

Re: Nabíjení baterky
Autor: Jirkaaa (IP zapsáno)
Datum: 21.12.2005 16:00

A když jsme u toho Vrabi?Co když vysychá jeden článek?Mizí v něm elektrolyt?Zajmavý je že je to už třetí baterka a porád jen poslední článek u +!

Re: Nabíjení baterky
Autor: marselino (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2005 15:39

Tak Ti asi odchází regulátor napětí na alternátoru. Proč jsi to neřešil už dříve? špatná funkce dobíjecí soustavy = častá výměna akumulátorů.
Změř si voltmetrem při nastartovaném motoru na baterce napětí a na volnoběh by mělo být 12,5 - 13V, při zvýšených otáčkách pak max 14V. Jakákoliv menší nebo větší hodnota svědčí o nedobré funkci altíku a likviduje jak baterku, tak i ostatní spotřebiče.



Astra F X16SZ LPG

Re: Nabíjení baterky
Autor: Jirkaaa (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2005 17:21

Marselino měřil jsem to ,ale asi to nebude to pravý jelikož tam spíš to co dělá bordel budou laicky než Volty ampéry??!Btw: Dneska jsem byl ve firmě co se tím zabejvá (na popud některých)a vypadalo to asi tak :
Vyšla bába,voltmetr v ruce ...a povídá má to 12V baterka je ok spíš ji dobijte každej tejden na nabíječce smiling smiley) No prostě to mi toho řekla ....takže jsem zas na začátku

Re: Nabíjení baterky
Autor: RBr (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2005 21:52

To jirkaaa - neřeš volty nebo ampéry.....i když ve skutečnosti ti baterku "dobíjejí ampéry", uznej, že volty budu u baterky měřit snadněji, a tak mi s pomocí ohmova zákona při dobíjení prozradí, jaké tam běhají ampéry yawning smiley((
Ostatně i v "manuálech" k baterce nebo autu se mluví častěji o napětí v dané situaci.

Re: Nabíjení baterky
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2005 12:11

to jirkaa: ampérmetr na 50A těžko seženeš, kdežto voltmetr na 20V koupíš v každém OBI za 200,-, změř to tak jak psal marselino a uvidíš, vysoušení článků je většinou způsobeno přebíjením a na to ti stačí změřit volty

Re: Nabíjení baterky
Autor: Oťas (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2005 13:00


Re: Nabíjení baterky
Autor: mikeš (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2009 20:40

Ahoj..dovoluji si znovu otevřít tuto diskuzi ohledně nabíjení. Mám ve svém oplíku přes rok starou 72Ah Akumu a běžně nabíjím na Einhell AFN5. Nyní jsem měřil po nabití hustotu a ejhle, jenom 1,25 (ok, možná stářím). Napětí na svorkách a klidové napětí jinak ok. Tak jsem zabrousil do teorie a Einhell se mě nezdá jako ideální nabíječ smiling smiley. Uvažuji o nějakém třístupňovém nabíjení, jako je třeba MAC612 [www.astip.cz] kde dobíjecí napětí stoupne až na 15,2V. Nebo spis neco jako je Tronic TX4, dobíjí konstatním proudem 3,6A a po dobití 14,4V (nebo 14,7) odpojuje. Jestli jsem to dobře pochopil, ani jedna z nich nenabije na 16,5V tedy 100% možné kapacity článků. Má to přímou spojitost s nízkou hustotou nebo ne? Ideální by byla nabíječka, která by dávala 7,2 A a při 16,5V odpojila. Jsou zase názory, že lepší mít 85% kapacity (14,4V) než vařit elektrolyt. Co používáte vy?

Re: Nabíjení baterky
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 11.11.2009 07:47

Tronic TX4 , mám jeden z prvních, už asi 4 roky a dobíjím s ním od 10Ah baterie do motorky až po 90 Ah do náklaďáku, maximální spokojenost, malé rozměry, spolehlivost, výborná cena. 16,5V je ti k ničemu, baterie při tomto napětí příliš plynuje. co se týká hustoty elektrolytu tak to ti neporadím, po celou dobu životnosti (baterie (pokud to lze) dolévám pouze destilovanou vodu a nikdy jsem neměl žádný problém.

Re: Nabíjení baterky
Autor: mikeš (IP zapsáno)
Datum: 11.11.2009 19:43

Tronic T4X má jen dvoufázové nabíjení, že? Tedy nabíjí konstatním proudem 3,6A do dosahu napětí 14,4V a poté přechází na udržované. Slušně vypadá nějaký s třístupňovým nabíjením..nabíjení do 85%, poté menším proudem do 100%, poté udržuje. Nemáte někdo takový? Zkušenosti, recenze? Těch 16,5V je zbytečně moc, podle mě stačí tak do 14,8-15,5V né dlouho, aby se elektrolyt řádně promíchal. I když jsou názory na netu, že konečné nabíjecí napětí by mělo být mezi 15,2-16,5V..

Re: Nabíjení baterky
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 11.11.2009 22:03

mikeš:
Já si stavěl nabíječku sám a vypíná při 14.5V a pak cykluje (nabíjecí proud lze regulovat od 0-20A).
A všechny baterky(když jsou v pořádku) s ní nabiju na 1,28g/cm3...
Tak nějak nechápu, co se tu řešísmiling smiley?

Re: Nabíjení baterky
Autor: mikeš (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2009 09:14

Řeší se tu, která nabíječka je nejlepší respektive která metoda nabíjení smiling smiley. Protože moje hobby nabíječka nedokáže baterii nabít na 100% smiling smiley

Re: Nabíjení baterky
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2009 09:31

Jde o to, jestli je vada v nabíječi, nebo v akumulátoru. Mám nabíječku prostou jakékoli elektroniky (když tedy nezahrnu usměrnění) a i s tou nabiji tři roky starý akumulátor z auta, které jezdí jednou měsíčně a mnohdy ani to ne, na plnou kapacitu.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Nabíjení baterky
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2009 13:02

Pokud se nejedná o gelový akumulátor, tak pro běžné použití stačí v podstatě jakákoli nabíječka. Nabíječka s řídící elektronikou je šetrnější k baterii, může zůstat dlouhodobě připojená a dokáže nabít na vyšší kapacitu. Pro jedno auto v garáži které se nabíjí 2x do roka bych neřešil jestli nabíjím dvou nebo třífázově spinning smiley sticking its tongue out Koupil jsem si tronic t4x protože je malý, můžu s ním nabíjet i gelovky a nemusím kontrolovat kdy baterku odpojit. Pro mě to byl rozumný kompromis mezi cenou a užitnou hodnotou, jsou určitě i lepší nabíječky, ale ne v cenové relaci do 500,- smiling smiley tam nemá konkurenci.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil vrabi (12.11.2009 13:03)

Re: Nabíjení baterky
Autor: mikeš (IP zapsáno)
Datum: 14.11.2009 12:31

Může být příčinou poklesu hustoty na 1,25 stáří baterie (1,5 roku)? Zátěžák mě ukázal kapacitu 66 Ah (je 74), v klidovém stavu měla 12,45V při 10 stupních, dobíjení v autě je v pořádku, možná vadný hustoměr. Zkusím ji dobít jinou nabíječkou. Nevíte náhodou někdo, jaký je pokles napětí v závislosti na stupních teploty?

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **  **         ********    ******  
 **     **  ***   ***  **    **   **     **  **    ** 
 **     **  **** ****  **    **   **     **  **       
 *********  ** *** **  **    **   ********   **       
 **     **  **     **  *********  **         **       
 **     **  **     **        **   **         **    ** 
 **     **  **     **        **   **          ******  
Powered by Phorum.