www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Vyhřívaný filtr diesel
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2006 14:22

Čau, kluci je u astry F (17DTL, r.v.97) vyhřívaný filtr nafty? Mám dojem, že těch drátů tam vede víc, ale dva jsou celkem většího průřezu.. Kdy je ten filtr vyhřívaný - hned po zapnutí zapalování, nebo až auto dobíjí? Jde mi o to, zda má smysl nechat u tohoto auta zaplé klíče před startováním za účelem ohřátí nafty... Nějak nemám po ruce měřák abych to zjistil.

Re: Vyhřívaný filtr diesel
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2006 18:36

Je to úplně bez významu,protože to ohřívá naftu ve filtru a na studenej start ti to nepomůže,protože máš všechno ostatní zmrzlý. Za provozu to taky nepotřebuješ,protože všechno v motorovém prostoru je prohřáté a pokud se ti nafta dostane z nádrže až do filtru-do trysek se dostane taky.
Jsou to ty spodní dráty,co vedou do mezikusu mezi tělesem a filtrem. Funguje to při zapalování a měl by to hlídat venkovní teploměr. Já to mám na obou autech odpojené a je to úplně jedno.

Re: Vyhřívaný filtr diesel
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2006 07:35

To Fukin:
Souhlas, že nafta, "kterou se bude startovat motor" se před startováním nachází někde v čerpadle, resp. asi v těch vysokotlakých trubičkách - takže když už bych chtěl něco před startem zahřívat, tak něco v té oblasti...
Nicméně, kdyby to bylo úplně k ničemu, tak by se určitě nenamáhali to tam dávat.
Jestli tomu dobře rozumím: Když začně nafta parafinovatět, tak houstne. Hlavní palivová hadice má ale dostatečný průřez na to, aby jí prošlo hustší palivo (pokud to neztuhne úplně). Velmi snadno se ale parafinem ucpe palivový filtr. Uvnitř je filtrační papír - zkus si přes filtr na kávu překapat něco sirupovité konzistence - to prostě nejde. Proto vyhřívání filtru. Konec konců - odborně se říká, že s teplotou klesá filtrovatelnost nafty...

Re: Vyhřívaný filtr diesel
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2006 11:22

Jo přesně tohle sem měl na mysli - pokud budu startovat a ten filtr bude ucpaný čerpadlu to určitě nepomůže...bude nasávat odněkud, odkud je přísun nafty dost špatný. Jo taky sem naposledy chytl horkovzdušnou pistoli (mám regulovatelnou) a před startem v -26 nahřál hezky filtr vzduchu. I v tom mrazu po chvilce ten moto naskočil (i když jindy má v -20 celkem problémy). Asi se budu muset kouknout na žhaviče :-(

Re: Vyhřívaný filtr diesel
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2006 18:20

Mimochodem,psal jsem něco o prohřátým motorovým prostoru,a mimochodem-výkon toho topení je tak směšný,že nic nevyhřeje. To by muselo být jak na Citroenu,aby to mělo výměník na vodu z chlazení.
Nahřívání sání je hodně stará věc,kdo to zná,ví,co je to "dát přečíst nafťáku noviny".
Hlavně je potřeba včas,pokud možno před zimou vyměnit naftový filtr a pohlídat si kvalitu nafty,případně včas přidat přípravek proti parafinovatění. Filtr má na filtrování dost velkou plochu a nefiltruje se jen nějakým překapáváním samospádem,vždycky je tam čerpadlo,které to buď tlačí nebo saje.
Spravoval jsem naftová auta téměř dvacet let a skoro vždycky zatuhla nafta buď hned u nádrže v průtokových šroubech a nejpozději v přívodní trubce k motoru,protože tam je největší zima. V průtokových šroubech je sakra malá dírka,jedna krystalka parafínu a je vymalováno.



Příspěvek upraven (27. 01. 2006 19:14)



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **         **     **  **    **  ********  ********  
 **    **   **     **  **   **      **     **     ** 
 **    **   **     **  **  **       **     **     ** 
 **    **   **     **  *****        **     ********  
 *********  **     **  **  **       **     **        
       **   **     **  **   **      **     **        
       **    *******   **    **     **     **        
Powered by Phorum.