www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: Předchozí123
Aktuální stránka: 3 z 3
Re: předřadný odpor větráku
Autor: somik (IP zapsáno)
Datum: 25.05.2012 16:44

Tak jsem dnes chtěl vyměnit tchánovi předředný odpor, ale ejhle, ten, co měl už přes rok doma má o jeden kontakt méně. Šel mu jen 3 a 4 stupeň, ale po demontáži, vyčištění kontaktů , nejede ani jeden stupeň ventilace. Pojistky jsem překontroloval, ale všechny jsou OK. Kdyby se odporoučel odpor, aspoň 4.stupeň by měl jít, ne??. Tepelná pojistka je taky OK

Re: předřadný odpor větráku
Autor: JardaHájek (IP zapsáno)
Datum: 26.10.2012 05:36

Zdravím Astráky,
také jsem měl dlouho problémy s předřadným odporem k větráku. Pořád jsem kupoval nový a nový cca po 400,- až jsem se tu dočetl, že někdo vyměnil pouze odpor. ten stojí cca 10 ,- a jednoduše ho přišroubuješ přes čokoládu. Světe div se Funguje už druhý rok bez problémů. Trochu jsem to ale vylepšil. Odpor pravděpodobně odchází protože je ve vlhkém prostředí. Opět je strašně jednoduché jak se zbavit vlhkosti a vody, která by šla přímo na větrák - vzal jsem mám takový pocit 20l plastový průhledný kanystr, odřízl jsem jednu tu užší stranu, ale i s cca 3 cm boku, takže vznikla taková vana a ta se krásně vešla nad větrák. Tento kryt je dostatečně velký, aby voda, která steče se na větrák nedostala. Kryt samozřejmě posadit okraji dolů, ne jako vanu, aby se v něm voda držela.
A od tý doby mám klid.

Re: předřadný odpor větráku
Autor: Robrt (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2013 13:08

Předem se omlouvám zkušeným borců (vrabi, jirkaaa, Brouček a spol.), pokud se to někde probíralo. Použil jsem hledání, ale přesto jsem se moc neochytřil.

Mám Astru F Caravan X18XE s klimou a ventilátor přívodu vzduchu do kabiny mi jede jen na 3 a 4 rychlost (rychlost 4 je vyšší než rychlost 3). Rychlosti 1 a 2 nejedou vůbec.

Mé dotazy:
1) Je i v tomto případě potřeba vyměnit celý předřadný odpor?
2) Vozy s klimou mají 7-pinový konektor (5+2)?

------------------------
Robrt Ostrava
Škoda Roomster 2010 1.4 16V

ex
Astra F Caravan 96 X18XE

ex
Astra F Caravan 96 X16SZR

Re: předřadný odpor větráku
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2013 18:36

Mění se předřadný odpor jako celek. Proč by měly mít sedm pinů? 1,2,3,4 rychlost dovnitř a jeden k ventilátoru.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: předřadný odpor větráku
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2013 08:50

A není to právě kvůli té klimě ? Myslim že když zapneš klimu zapne se i ventilátor. Nemůžeš mít zaplou klimu a vyplej ventilátor.

Re: předřadný odpor větráku
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2013 11:09

Podle schematu [www.opelastra.cz] je u verze s klimou pořád stejný. Akorát je tam spoj od relé na sepnutí první rychlosti ventilátoru.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: předřadný odpor větráku
Autor: Robrt (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2013 11:47

právě že mi na prodejně nd nabízeli 5pin a 7pin. a u té 7pin byla poznámka "pro vozy s klimatizací"...

------------------------
Robrt Ostrava
Škoda Roomster 2010 1.4 16V

ex
Astra F Caravan 96 X18XE

ex
Astra F Caravan 96 X16SZR

Re: předřadný odpor větráku
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2013 20:54

já mám na X16SZR s klimou 5-ti vývodový, vymontuj ho a uvidíš

Re: předřadný odpor větráku
Autor: josefkim (IP zapsáno)
Datum: 28.10.2014 07:24

Ahoj všem, hledám hledám a nenacházím.

Přestal mi fungovat ventilátor topení na astře F 1.6i 55Kw 2001
Hledal jsem zde v poradně a začal postupovat dle návodu v mnoha vláknech zde popsaných,

vyměnil jsem odpor za nový a ten se pokazil po deseti minutách, tak jsem vyndal motor ventilátoru a šup sním do práce kde ho tamní elektrikáři proměřily a je dobrej, pouze potřeboval namazat futra na hřídeli rotoru. Vzal jsem starý odpor na kterém jsem udělal klemu tepelné pojistky a hurá vše funguje.

Včera vracejíc se od dětské lékařky s nemocným potomkem jsem potřeboval zatopit tak jsem pustil topení na trojku a po chvýli na čtyřku a prd, praskla pojistka.
Doma jsem rozebral půl auta a našel jsem prodřenou izolaci vodiče k odporu v místě ohybu přímo pod motorkem stěračů, hůrá mám vyhráno. Opravil jsem izolaci přidal jsem kousek plastové chráničky jaká je i jinde na vodičích v okolí motoru. Vše jsem řádně narovnal, zkontroloval nasadil poslední tuším že dvanáctou pojistku 30A (musím zase nějaké dokoupit) a ventilátor fouká hurá. Jakmile jsem ale dal přepínač do polohy č 4 tak po deseti sec praskla pojistka znovu.

Prosím vás, už nevím kudy kam a co stím, vyzkoušel jsem snad uplně vše co tu radíte či napovýdáte a stejně to nefunguje tak jak má a mě to štve. Děkuji za každou radu či názor.

josefkim astra 1.6i

Re: předřadný odpor větráku
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 28.10.2014 13:38

A nemáme kabinový filtr? Nejlépe pořádně ucpaný.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: předřadný odpor větráku
Autor: josefkim (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2014 14:01

Vendys, filtr mám noví cca 4 měsíce a ucpaný není.
Dnes jsem dokoupil ty velké pojistky 30A a zatím funguje ventilátor pouze na tři polohy, když jsem přepnul na čtvrtou tak zase po cca 10ces praskla pojistka. Po výměně pojistky jsem nechal polohu č:3 a ventilátor foukal asi tak jak má tak jsem schválně sáhl na pojistku zda se nehřeje a byla studená.
Zkusím znovu vyndat motorek a nechat ho zatěžovím testem v práci zkontrolovat, kluci tam nato maji ty správný udělátka. Jediné co ještě přichází v úvahu je samotný přepínač poloh, nevím jak jsou poruchové či spolehlivé??

josefkim astra 1.6i

Jdi na stránku: Předchozí123
Aktuální stránka: 3 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **    **  **      **  **     **   *******  
    **     ***   **  **  **  **  **     **  **     ** 
    **     ****  **  **  **  **  **     **  **     ** 
    **     ** ** **  **  **  **  **     **   ******** 
    **     **  ****  **  **  **   **   **          ** 
    **     **   ***  **  **  **    ** **    **     ** 
    **     **    **   ***  ***      ***      *******  
Powered by Phorum.