www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 2 z 4
Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 30.03.2007 08:03

Tak to neres a jezdi :-)

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: Maron (IP zapsáno)
Datum: 31.03.2007 21:55

Já se asi pominu, dnes jedu s maminou na nákup a hele- už to zase svítí jak blázen!

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2007 07:01

Môžeš ešte skúsiť prefúknuť kontakty v konektore.
Inak, obmedzenie výkonu nad 4000ot/min nastáva len vtedy, keď ECU pracuje v núdzovom režime. A keď pracuje, dáva to najavo rozsvietenou kontrolkou. V podstate je to klasický obmedzovač a za jazdy sa to prejaví tak, ako keby si vypínal zapaľovanie.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: TomAstra (IP zapsáno)
Datum: 28.11.2007 21:15

Navázal jsem na toto téma ať nemusím zakládat nové.
Mám Opel Astra Caravan 1,8 16V, motor C18XEL, 85 kW, r.v. 1996.
Auto mi jede v nouzovém režimu po vyblikání závad jsem zjistil, že je špatný snimač vačkového hřídele. Aby auto jelo nefunkční snímač vačkového hřídele zastupuje snímač klikového hřídele. Pro zjištění, který z nich je špatný jsem při nastartovaném motoru zkusil odpojit snímač vačky - motor stále běžel. Tak jsem ho znovu zapojil a zkusil odpojit čidlo kliky a motor chcípl, tak si myslím, že je to na 100% čidlo vačky.

Mám k Vám dotaz jestli někdo už snimač vačky na výše uvedeném motoru měnil a zda tam není nějaký zádrhel a dá se to zmáknout bez nějakého speciálního nářadí v domácích podmínkách.

Taky se chci zeptat, kterého výrobce by jste mi doporučili pro nový snímač:
FEBI 2.590,- Kč
HELLLA 1.790,- Kč
Siemens 2.160,- Kč
VAICO 900,- Kč

Když jsem to telefonicky zjišťoval a předběžně si říkal, že vezmu HELLU, tak mi prodejce sdělil ať klidně vezmu VAICO, že je to Siemens akorát v jiné krabičce. Myslíte si, že by to tak mohlo být? Jaké máte vy zkušenosti?

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: TomAstra (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2008 06:37

Tak jsem vyměnil snímač vačkového hřídele a situace se má tak, kontrolka diagnostiky motoru stále svítí a po vyblikání hlásí stále špatný snímač vačkového hřídele a když zkusím odpojit snímač klikového hřídele za chodu motoru tak motor chcípne.
Zvlaštní na tom je, že motor i když svítí kontrolka diagnostiky motoru nejede v nouzovém režimu, protože přes 4500 ot/min. už nejde omezovač a motor má celkově lepší chod než před výměnou.
Můžete mi někdo poradit co teď s tím? Mám reklamovat snímač?

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: TomAstra (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2008 21:15

Opravdu, nikdo nevíte co s tím mám dělat jak jsem se ptal v příspěvku výše?
Prosím o každou radu. Děkuji

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2008 21:49

Myslím, že by se Ti spíš vyplatilo zajet někam do dílny, kde mají diagnostiku. Na diagnostice při natočeném motoru je vidět funkčnost jednotlivých čidel a také mohou zároveň vymazat paměť závad. Nejsem si totiž jistý, jestli u tohoto motoru a roku výroby se vymaže po odpojení aku.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2008 19:25

Môžeš skúsiť ešte premerať káblik vedúci k čidlu, prípadne aj samotné čidlo.
Orientačne medzi pinmi 1 a 2: 10-15 ohmov a medzi 2 a 3: 0,6-1 ohm. Piny sú číslované spredu dozadu.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: TomAstra (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2008 10:59

Ahoj, tak jsem byl na diagnostice a hlasí to chybu snímače vačkového hřídele.
Ale borec mi říkal, že se to tváří jako by tam snad to čidlo vůbec nebylo. Našli jsme na kabelu hned za konektorem pro připojení snímače jako kdyby takové zářezy do kabelu (možná hlodavec). Doporučil mi konektor odstřihnout a napájet znovu.
Zkusím ještě proměřit kabel, jak jsi psal a chci se zeptat jaké má mít hodnoty ten snimač vačkového hřídele.

čidlo otáček motoru
Autor: Bartys (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2008 11:30

Mám astru z roku 1993. Měl jsem sní problém, že ne křížovatce zdechla a nešla nastartovat. Když jsem volal svemu mechanikovi, tak mi řekl že je to čidlo otáček motoru. Pro jeho objednání musím znat jakej ma konektor, tak jsem se to čidlo pokoušel najit. Pokoušeli se o to i v opravně a nikdo jsme to čidlo nenašli. Proto prosim o radu jestli někdo vite v jakých mistech se to čidlo nachází.
Děkuji za odpovědˇ.( Opel Astra 16i,71HP, 1993)

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2008 11:36

Cidla otacek jsou tam dve. Jedno dole na klice (cidlo otacek klikoveho hridele), tusim ze u X16XEL je vylisovany zubaty kolo na klice (soucastne s kolem pro plochy remen) a proti nemu je cidlo. Tyhle cidla maji konektory na vetsine motoru stejne, tak nevim co kdo zase resil.
Druhy cidlo (cidlo otacek vackoveho hridele) je na rozvodech pod hornim krytem mezi hornima rozvodovyma kolama. U tohodle cidla byvaji konektory ruzne.

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: TomAstra (IP zapsáno)
Datum: 28.05.2008 07:56

macil napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Môžeš skúsiť ešte premerať káblik vedúci k čidlu,
> prípadne aj samotné čidlo.
> Orientačne medzi pinmi 1 a 2: 10-15 ohmov a medzi
> 2 a 3: 0,6-1 ohm. Piny sú číslované spredu dozadu.

Tak jsem to rozdělal a kabel nevypadá vůbec porušen, byla jen porušena ochraná manžeta za konektorem.
Když jsem měřil čidlo tak mi to mezi 1-2 ukázalo 16,8 ohmů (je to už špatně?) a mezi 2-3 0,9 ohmů. Zkusil jsem změřit i staré čidlo a to mi ukázalo mezi 1-2 70 ohmů a mezi 2-3 1 ohm.
Měřil jsem i kabel,ale ten mi neukazoval vůbec nic, mají tam být nějaké hodnoty?
Nevíte někdo kam tento kabel vede? Ztrácí se do svazku za víkem hlavy motoru.
Nemůže být chyba v tom kabelu?

-------------------------

Opel Astra F C18XEL

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 28.05.2008 10:02

Hodnoty nového čidla sú OK, starého už nie. Káblik vedie priamo do RJ a premeriaš ho tak, že merák prepnutý na meranie odporu, ešte lepšie na meranie skratu s akustickou signalizáciou, pripojíš na dva piny na jednom konci a na druhom ich skratuješ. Merák musí pískať prípadne ukazovať takmer nulovú hodnotu odporu (do 1 ohm).

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: TomAstra (IP zapsáno)
Datum: 28.05.2008 11:09

A kde najdu ten kabel v řidící jednotce? To je tam taky připojený nějakým konektorem?
Upozorňuji, že jsem autoelektrikář amatér. Vůbec netuším, kde se hrabat v řidící jednotce, abych to nevyrušil úplně.
Jestli to raději nedám někomu kdo tomu rozumí, když snímač vačkového hřídele je OK, ale stále to hází chybu.

-------------------------

Opel Astra F C18XEL

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2008 06:59

Na RJ sú to piny 2, 4 a 22. Stiahni si príručku "Jak na to", jej súčasťou sú aj schémy. Odkaz nájdeš na tomto fóre.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: TomAstra (IP zapsáno)
Datum: 18.06.2008 08:36

Tak jsem provedl přeměření kabelů které vedou od snímače vačky do řidící jednotky a vše je OK.
Tak teď už opravdu nevím co mám hledat.
Ale asi vydělám ten snímač vačky a zkusím ho reklamovat, protože i když jsem ho vyměnil kontrolka stále svítila a hlásila chybu a když jsem odpojil snímač klikového hřídele, tak motor zdechl, což by neměl kdyby snímač vačky pracoval správně.

-------------------------

Opel Astra F C18XEL

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 18.06.2008 10:48

Kdyz odpojis snimac na klice, tak motor musi chcipnout v kazdem pripade, tohle cidlo je pro ECU hlavni pro snimani otacek.

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: TomAstra (IP zapsáno)
Datum: 20.06.2008 05:18

Aha, tak to jsem měl špatné informace.
Včera jsem vydělal snímač vačky a dal jsem ho reklamovat, tak uvidím.
A nasadil jsem zpátky starý snímč otáček, který by měl být i podle měření na odpor jak jsem popisoval výše špatný. Ale když jsem se vydal do Brna tak po nastartování kontolka diagnostiky motoru nesvítila, což je mi záhadou. No ale potom už po dalším nastartování svítí. Uź si myslím, že si ze mě to auto dělá srandu.
Rád bych už tuto anabázi ze snímačem otázek ukončil, protože mám jet za měsíc do Chorvatska a byl bych nerad kdyby Astra vypověděla službu 800 km od domova :-(

-------------------------

Opel Astra F C18XEL

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.06.2008 05:48

Jeste Te prozradim jedno sladke tajemnstvi smiling smiley ECU ma v tomhle sama trosku zmatek ktery cidlo ji zlobi. Jak psal Vendys, chtelo by to dilnu s ociloskopem a omerit vystupy z obou cidel. Cidlo na klice je hlavni snimac otacek a cidlo na vacce je jen "doplnkove" a ECU si podle nej ridi predstih prave ve vyssich otackach.
Tak ze logicky po odpojeni spodniho cidla musi motor chcipnout, po odpojeni horniho nechcipne, ale nejde nad cca 4000ot a ECU zacne hulakat.
Asi bych pri klid duse vymenil i cidlo na klice.

Re: Snímač otáček vačkového hřídele
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 20.06.2008 09:03

No ju, člověk si myslí, že ušetří, když nepojede na diagnostiku a nakonec zjistí, že se mu to prodražuje. Poměrně dost diagnostických softwarů umí zobrazovat údaje o čidlech i graficky a je to vážně úžasná věc, když člověk neví, co tam vlastně zlobí, nebo jen sporadicky vynechává některé čidlo.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 2 z 4


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  ********   ********  **     **  ******** 
 **  **  **  **     **  **        **     **  **       
 **  **  **  **     **  **        **     **  **       
 **  **  **  **     **  ******    **     **  ******   
 **  **  **  **     **  **         **   **   **       
 **  **  **  **     **  **          ** **    **       
  ***  ***   ********   **           ***     ******** 
Powered by Phorum.