www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 23.03.2007 15:30

Určitě se to většině z Vás už stalo. Sednete do auta, otočíte klíčkem, spínač starteru cvakne a víc nic. Neměl jsem zátěžový měřák, baterka měla už něco za sebou, takže závěr jasný ... vybitá baterie. Aspoň podobně se mi už vybitá baterka párkrát za život projevila. Jenže já potřeboval nutně jet, tak jsme s kámošem dotáhli nabíječku s tzv. boosterem, zapojili kabely, kámoš zapnul "boost", starter zabral a motor začal točit. Jenže nenaskakoval. Při druhém pokusu mi oznámil, že se někde zpod auta slabě zakouřilo. Pak už se neozývalo ani cvaknutí starteru a ještě mi ke všemu začaly divně svítit kontrolky. A navíc jsem neslyšel běh palivového čerpadla, které normálně při sepnutí první polohy klíčku natlakovalo a přestalo. Následovalo proměření baterie (pochopitelně byla v pořádku) a potupná cesta na laně do dílny. po namontování rezervního startéru se sice motor začal točit, ale strašně ztěžka, přitom startér před montáží běžel normálně. To už jsem začal přemýšlet a podíval se na ukostření motoru. Měděný pásek mezi podběhem a převodovkou visel doslova na pár drátkách a byl celý zoxidovaný. Dal jsem nový, motor začal točit mnohem ochotněji, ale pořád ne naskočit. Po dalším zkoušení se přišlo na to, že relátko palivového čerpadla nemá ukostření a káblík, který to má zajišťovat jde do ŘJ. Když se kostra propojila napřímo na kastli, tak motor konečně naskočil s tím, že paliv. čerpadlo běželo už při otočení klíčku do první polohy pořád a svítila diagnostická kontrolka motoru. Dnes jsem konečně sehnal druhou ŘJ a auto jede jak má. Tenhle můj příběh je jen varováním před tím, jak vám taková pitomost jako upadlý kostřící káblík za pár korun může nadělat škodu i za pár tisíc. Mě to nakonec stálo podstatně míň, protože mám známé na vrakovišti, ale auto bylo týden odstavené a starostí kolem dost. Takže kukněte občas na ten kousek mědi (či z čeho to máte) mezi převodovkou a LP podběhem...

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 24.03.2007 13:59

Dobrá story,příšte se podíváš na základní věci, a třeba už takovou hovadinu neuděláš.Než ten měděný pásek, je lepší použít licnu v izolaci a na konce naletovat očka.Tu samou, co se používá od baterky ke karoserii.

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 18.06.2007 21:31

A tohle mě zajímá! Nebylo by foto kde je přesně ten kablík? Ať to nemusím hledat :-)
Díky jsem línej

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: Chajda (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2007 12:44

Mohl bych poprosit take o foto? Pred rokem jsem vymenoval cely motor a tak nevim jestli je ukostreno bo ne. Dekuji moc

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 17.07.2007 16:35

Foto nikde? :-)

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: KubaTC4EC1 (IP zapsáno)
Datum: 20.07.2007 13:06

Jake foto potrebujete? Kostrici medeny pasek je za levym prednim kolem kousek od silentbloku a je ukostrena prevodovka proti karoserii...

Opel Kadett
1,5TD Intercooler
r.v.1985 r.p.2004
*Kuba TC4EC1*

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: Gembler007 (IP zapsáno)
Datum: 09.04.2008 19:18

Řeším stejný problém jako ty jen je rozdíl v tom že mi neodešel startér. Problém se nevyřešil ani výměnou ŘJ. S původní ŘJ mi to alespoň házelo jiskru a jelo i čerpadlo (sice pořád ale jelo) Teď po výměně ŘJ mi to nehází jiskru a ani čerpadlo nečerpe po otočení klíče do 2.polohy

Opel Kadett E GSi 2.0 110kW r.v.89 C20XE

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2008 07:09

a co kostar vyměněná?
a startér točí? popřípadě bych to viděl na relé spíná benzín čerpadlo a ecu /řj/

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: Gembler007 (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2008 08:22

Kostra jako nová a startér točí pěkně jen mi vrtá hlavou že když tam dám původní ECU tak mi to hází krásnou jiskru ale čerpadlo jede už v 1. poloze klíčku a v 2.poloze už ne. Když tam dám 2.ECU tak mi nehází jiskru a čerpadlo nejede vůbec. Je možný že by byly obě ECU špatný ? Popřípadě kolik druhů 3ří řadových ECU je a ve kterých modelech se používají ? Tu druhou ECU mám od kámoše co rozebírá auta a prý byla z bouraného auta...

Opel Kadett E GSi 2.0 110kW r.v.89 C20XE

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: Gembler007 (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2008 08:23

PS: kontorolka motoru svítí stále a ani na jedné ECU nejde vyblikat chyba

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2008 12:04

No, že se ti doma sešly 2 vadné ECU, to bych ani neviděl jako nemožné...vem si, kde a jak dlouho ta druhá ležela...

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: Gembler007 (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2008 14:00

jo a ta druhá ECU je zrejmě z Vectry 2.0i je mezi nimi rozdíl ?

Opel Kadett E GSi 2.0 110kW r.v.89 C20XE

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: kadett gsi 2.0 (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2011 14:17

kluci mám problém, nemůžu najít ukostření od tý převodovky do kastle byl by možnej nějakej detailní výprav? grinning smiley díky moc

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2011 15:47

Co jsem si zatím všiml, tak nějaké auto to konstření mezi motorem a karoserií nemají. Nebo je to tím, že už si s tím někdo pohrával a nedal ho tak zpět. Každopádně má být mezi převodovkou a karoserií v míst jako pod baterkou.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Výstraha aneb jak zničit starter a ŘJ
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 11.05.2011 11:24

podle roku
baterie-kostra
kostra-motor(převodovka)

jindy
baterie - motor
baterie - kostra



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **  **     **  **    **  **    ** 
 **     **  **     **  **     **  ***   **   **  **  
 **     **  **     **  **     **  ****  **    ****   
 **     **  *********  **     **  ** ** **     **    
  **   **   **     **   **   **   **  ****     **    
   ** **    **     **    ** **    **   ***     **    
    ***     **     **     ***     **    **     **    
Powered by Phorum.