www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: bombon6 (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2009 10:30

Mám Kadetta GSi 2.0 85kW s motorem C20NE. Při vyvolání paměti závad to na mě vyplivlo tyto 4 kódy: 13,31,48 a 57. 13 je lambda, je to změřené a všechno se zdá být ok. Je tedy na vině řídící jednotka? 31 je Engine RPM signal (crankshaft sensor), to jsem přeložil jako senzor otáček na klikovce. Jaký tam může být problém a kde to čídlo vůbec je? Nějak jsem o tom nenašel nikde ani zmínku.. 48 je nízké napětí na baterce. To se mi zdá docela divné, jelikož baterka je 2 měsíce nová. Je možné že to špatně měří napětí? Jak je to tam udělané? nevidím tam nikde žátný voltmetr u baterky. 57 má být krokový motorek. Je vyčištěný a původní šroub je nahrazený normálním, ten původní byl zarezlý a nedalo se s ním ani pohnout. Když mám nastartováno a odpojím od něj konektor, tak se mi zvednou otáčky, takže by tam být problém neměl.. Taky se mi stává tak 1 do týdne, že nechce chytnout. Po půl hodině provozu dojedu k benzince, natankuju a nechytne. Totéž se mi stalo i když se po odjetí z parkoviště zastavvil na Mc´drive. Vždycky chvilku počkám, zkusím to znova a tak po 10 pokusech a 10 minutách ejhle naskočí. Ještě pro zajímavost byly motorem prohnány BG 206, 210 a 211. (čištění vstřiků, sání a spal. prostoru). Je možné že by se tímhle zasral ten krokový motorek? Mám zkusit znova vyčistit? Nebo nový krokový motorek? Díky moc za odpovědi, zkoušel jsem hledat zmíněné chyby od začátku fóra a vyhodilo to na mě 720 odkazů, z nichž prvník 25 se netýkalo žádné chyby, dokonce mi vyskočily takové jako třeba diskuze o SPZ a depozitu. Buďto neumím hledat, nebo je tu nějaká chyba. Takže díky za pomoc.

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2009 10:59

Chyba 31 je samozrejme v poradku, protoze diagnostiku provadis kdyz motor stoji. Projdi kostreni motoru a celeho kabeloveho svazku od ridici jednotky.

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2009 12:16

CHYBA 31 Je permanentní jen pro jednotky od roku 1989...

tvé problemi jssou nejspíš po heslem PALIVOVÉ RELÉ zkus se tady ve foru nebo na GSI.cz kouknu po tehlé zavadě všude je pěkně popsaná

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: bombon6 (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2009 13:05

Muj kada je rv. 91, takze by mel spadat do tolerance "od 89".. verzi bych mel mit podle tabulek motronic 1.5

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: bombon6 (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2009 13:41

Jeste mi dosla jedna vec. Predchozi zrucny majitel mel nejakou chybu s napetim na pal. cerpadle. Tak udelal jednoduchou vec a to to, že spojil přes pojistku čerpadlo přímo. Takže při zapnutém klíčku jede pořád. Tímto se vyřadilo relé, není liž pravda? Jezdil jsem s tím autem v takovém stavu asi měsíc a chybu to neházelo. Až teď. Může mí trvale zapnuté čerpadlo vliv na spotřebu, výkon a výše uvedené chyby? Nebo mám zkusit napojit zpátky na relé a případně ho vyměnit? btw, kde je pal. relé u c20ne? taky v motor. prostoru vlevo pod stěračem?

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: Slavek (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2009 16:09

Cest,pal rele ,je v předu na podběhu vedle baterky u zapal civky,přiblizne.

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2009 19:23

NE překlemované relé nemá vliv na tyto chyby.. nejdřív bych podle schéma změřil kostry.... ale muže mít nečinost čerpadlA vliv na zminované funkční potíže jako zahsnutí motoru a obtížné starty

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: bombon6 (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2009 17:21

Jsou tam dvě relátka. Nevíte někdo k čemu je to druhé? Nechce se mi to v tom teď v zimě hrabat a když to někdo ví z hlavy... A další věc jsem objevil. Je už to mimo otázku.. Podél pravé strany v motorovém prostoru mi vede svazek, vypadá jako orig, ale kdo ví. Z jednoho konce je to ustřihlý (pod baterkou), občas z toho svazku vyleze nějaký ukostření a jednou + na baterku. Svazek končí u tlumiče paticí na relé a pojistku. Takže vedlo od nějakého relé někam. Nepodobá se to něčemu co znáte? Má to vlastní kabel na + na baterku, to by mohlo být vodítko.

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2009 21:24

Kde jsou dvě relátka? A nezlob se na mě, ale co pamatuju, tak Kadett měl vždycky akumulátor na levé straně. Když to alespoň vyfotíš, třeba na to přijdem. Stálé napájení v různých kombinacích může mít asi milión různých spotřebičů a všelijakých domácích bastlů.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: bombon6 (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2009 15:14

Zdar lidi, jak roztál sníh, trochu jsem se v tom autě hrabal, porozpojoval konektory, sundal elektriku ze vstřiků apod., pak to jen nasadil všechno zpátky a ejhle, spotřeba se vrátila do normálu. Asi mám auto alergické na zimu, nebo nedoléhal nějaký z konektorů vstřiků, zdálo se mi, že byla ta lišta trochu povytažená. Z chyb na mě neskáče už žádná, akorát výkon se mi zdá na 85kW nějak malý. V čem by to mohlo být? Pozn. na pal. čerpadle mám napětí asi 10,7V. Může to být tímhle? K tomu záhadnému relátku: je to na klakson. Podle schématu měl jít od klaksonu drát do pojistek a pak ke klaksonu. Do pojistek nejde, mám ho ale svedený do těch konektorů u levé řidičovy nohy a pak postupně prochází k výše zmíněné patici na relátko. Narvali jsme tam nějaké z favorita a už troubím. Tohle je normální zapojení nebo si s tím někdo hrál? Má fanfára vůbec orig. jít přes relé? A vůbec, v pojistkové skříni jsou 2 nebo 3 další pojistky, které nejsou nikam zapojené. Tak kdoví, co mi vede ještě jinudy než podle schématu. Další věc, co jsem si ale všiml je, že na pojistkách mají být zezadu cca 4 relátka. Já tam mám jen jedno. Ty ostatní budou asi různě poschovávané po autě (E - Palubní počítač,F - Cyklovač zadního stírače a G - Tlumená světla chybí, je tam jediné - na pozici I, což má být bzučák světel.) Je to od výroby nebo si s tím někdo hrál?

Re: Chyba 13, 31, 48 a 57
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2009 07:00

no moc poschovavanej relátek v autě neni.. relátka jsou podle výbav logicky nemáš relé .. palubní PC když tam neni /mělo jen 18E s relé jinak bez/ cyklovač zadního stěrače výbava GSi neměla protože je v motorku stěrače, tlumená světla byla jen pro země s denním svícením... volné pojistky jsou bud rezervní nebo rezervní pozice...



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  **        **    **  **    **  ******** 
 **  **  **  **         **  **   ***   **     **    
 **  **  **  **          ****    ****  **     **    
 **  **  **  **           **     ** ** **     **    
 **  **  **  **           **     **  ****     **    
 **  **  **  **           **     **   ***     **    
  ***  ***   ********     **     **    **     **    
Powered by Phorum.