www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
vadná ecu?
Autor: embas (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2009 23:24

dobrý den,


mám opel astra f kombi lpg, x16xel, 1997 a mám problém s výkonem motoru. auto je předelane na plyn, lovato. pred dvěmi mesici bylo na kompletni revizi plynu. na plyn jelo bez problemu,když pominu občasné střílení do sání, prý špatný systém na tento typ motoru, montované v Itálii.. Při prepnuti na benzin se pri 2500 otáčkách rozsvítila kontrolka motoru. diagnostika dala vadný senzor klepání motoru. Ten jsem vymenil, další diagnostika a opet, vadny senzor klepání motoru. Po týdnu auto cuká i na plyn, nejde do výkonu, na benzín zase jede o kus lip..Vse se opakuje, jednou jede lépe na plyn, pak se to zmení a zase na benzín. v servisu mi řekli, že to bude vadnou řídící jednotkou. navíc se mi zvýšila teplota motoru. Máte podobnou zkušenost? Je možné, aby se výkon na benzín-plyn neustále menil.. díky

Re: vadná ecu?
Autor: somik (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2009 06:59

Zkontroluj kabely ke svíčkám , já už měnil 3x, svíčky, při instalaci LPG mi pořádně neotevřeli ventil z nádrže- cukalo to jakmile jsem přidal plyn- ale to asi u tebe nehrozí. Zkus ještě vysledovat jestli to cuká i při benzínu. Tolik tedy k cukání.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil somik (29.05.2009 07:00)

Re: vadná ecu?
Autor: embas (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 16:18

tak ta jednotka byla špatná. Po výměně se to zlepšilo a kontrolka motoru přestala svítit. na plyn auto jede bez problému, s benzínem je problém, viz téma:

sekce motor:

tlak paliva - kolísání volnoběhu - výkon



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil embas (23.06.2009 16:19)

Re: vadná ecu?
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 19.08.2010 10:14

Ahoj, taky mam podezreni na vadnou ECU.
mam Kadett E 1990 C18NZ. jiz dlouho řeším neklidný motor, vcera mi doslo ze nefunguje sitic. (pri studenem motoru hned po nastartovani jsou otacky stale na -+1000/min). zkousel jsem odpojit konektor na krokovy motorek volnobehu, (meli by se zvysit otacky volnobehu) ale bez reakce, motor si toho ani nevsiml. dale jsem odpojil konektor z cisla podtlaku, ale ani to motor nijak neovlivnilo. jedine na co reagoval byl snimac polohy skrtici klapky (po jeho odpojeni nejde do otacek, po seslapnuti plynu se dusi).
pamet zavad byla stale prazdna, a to i po odpojeni vyse zminenych konektoru.

je mozne za ridici jednotka je jina na motor z Kadetta C18NZ a z Astry C18NZ? mam totiz motor C18NZ z Astry, ale ridící jednotka je zřejmě kadetácká.

Nemáte popřípadě někdo v okolí Rumburku na půjčení řídící jednotku na C18NZ?

Díky.

Re: vadná ecu?
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 19.08.2010 22:41

prometheus:
Ještě se podivej na ten gumový chobot od airboxu ke vstřikům - stačí aby v něm byla díra, nebo třeba v ohbích prošoupané či zpuchřelé záhyby motor dělá divy - stačí to pak omotat vulkanizační páskou a je klid....

Re: vadná ecu?
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2010 05:39

diky za info, koukal jsem na to ze je zpuchrelej, ale nejak jsem tomu nevedoval pozornost. Ale stejne mi nejde dohlavy proc po nastartovani studeneho motoru nebezi na vyssich otackach.

Re: vadná ecu?
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2010 08:19

koukal jsem na krokovy motorek volnobehu a funguje, tedy po otoceni klickem na rozsviceni kontrolek malinko povyleze.
je pravda ze kdyz odpojim konektor krokoveho motorku volnobehu maji byt otacky volnobehu vyssi nez 1000/min?
automaticky sitic by mel zapnout vzdy pri studenem motoru? jiz jsem zkousel menit cidlo teploty pro ridici jednotku, ale nezezmeny. co jeste muze ovlivnit sitic? myslim ze jen ridici jednotka.

diky za odpoved na mou haldu otazek.

Re: vadná ecu?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2010 08:24

Neni pravda, ze pri odpojeni krokace vyleti otacky nad 1000, protoze kdyz ho odpojis, zustane v poloze v jake je a tim padem nema co otacky zvysovat.

Re: vadná ecu?
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2010 10:13

Aha, tak to jsem rad. a co ten sitic? co by mohlo zpusobovat to ze se nezapne?
jinak jak jsem odpojoval ten krokovy motorek, snimac skrtici klapky, lambdasondu,... tak ridici jednotka ani nenahlasila chybu, to je mi prave divne, nebo je to normalni? diky

Re: vadná ecu?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2010 10:40

Chyba se zaznamena az v okamziku, kdyz ECU potrebuje informace z daneho cidla. Tak ze je mozny, ze pokud si to odpojil jen kratce, ze to nezaznamenala.

"Automaticky sytic" funguje na zaklade cidla chladici kapaliny (dvoudratove zezadu na sani), tak ze pokud je motor studeny, ECU nastavi vyssi volnobeh (krokovym motorkem volnobehu) a aby nebyla smes chuda, prida tim padem i benzin. Samozrejme ze do toho jeste keca cidlo podtlaku v sani a lambda, ktera zacina fungovat az kolem 300°C. Tak ze pri studenem startu nejede (pokud se nejedna o vytapenou lambdu, coz Tvuj pripad neni).

Re: vadná ecu?
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2010 12:00

ted jsou zkousel vymenit to cidlo, ale ani s jednim se sitic nezapnul. to cidlo bude urcite odporove, muzu to zmerit, ale nevim jake to ma davat hodnoty u jake teploty.

Re: vadná ecu?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2010 12:15

0°C - 4,8-6,6kOhm,
+20°C - 2,2-2,8kOhm,
+40°C - 1,0-1,4kOhm,
+80°C 270-380 Ohm

btw, jak zjistujes, jestli se sytic sepne, nebo ne?

Ono uz se tomu vlastne ani sytic rict neda, proste to podle zvysujici teploty motoru plynule stahuje mnozstvi benzinu...

Re: vadná ecu?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2010 12:29

Jeste se zeptam, co si predstavujes pod pojmem "neklidny" motor? Kolisa nejak volnobeh? Netahne, skube, nebo neco podobneho?

Pises, ze
... "pri studenem motoru hned po nastartovani jsou otacky stale na -+1000/min"... Pristudenem motoru jsou otacky skutecne zvysene, to je v poradku.

Mozna jsem blbe cetl, ale nejak jsem se nedocetl, co je vlastne ten zasadni problem.

Btw, konektor od ECU jsi kontroloval, jestli nejsou treba zkorodovane nejake PINy?
Ukostreni motoru je taky v poradku?

Re: vadná ecu?
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2010 15:36

Je mi divne ze prave ty otacky nemam zvysene, hned po nastartovani se otacky pohybuji tesne pod 1000/min i kdyz je motor studeny.

pri neutralu je citit jak motor mirne cuka, tak 1x za vterinu. pri seslapnuti pedalu na 1500otacek je to znatelnejsi, jakby obcas nezapalil nejaky valec.

pri jizde to neni znatelne, ale myslim ze to ma vliv na spotrebu, kterou mam stale nad 9 litru na 100km s motorem C18NZ. coz mi prijde az moc, cekal bych do tech 7 litru. motor nijak nevytacim, jezdim uspo.rne. s C14NZ jsem jezdil i za 5,5 litru.



Upraveno 5 krát. Naposledy upravil prometheus.cz (20.08.2010 15:38)

Re: vadná ecu?
Autor: Vladislav Borůvka (IP zapsáno)
Datum: 18.07.2013 10:04

Nová řídící jednotka na KADETTA 1.6 se dá koupit na AUKRU - je to v rámci výprodeje firmy REBAKAUF-CZ Sušice za velmi příznivých 250 Kč.

KADETT C 16 NZ 1991

Re: vadná ecu?
Autor: leader91 (IP zapsáno)
Datum: 01.10.2013 16:54

Prosím Vás ako spoznám vadnú ecu na c20xe? Auto si robím prevážne sám a tým sa učím: motor iskru dáva, relé pal. čerpadla zopne, palivo ide, ale kontrolka motora nesvieti vôbec, skúsim vymeniť žiarovku prípadne zmerať, ako viem že vstreky vstrekujú benzín? možno blbý dotaz no ako som povedal učím sa, keby bola ecu odpálená tak by asi nedávalo iskru či?

Re: vadná ecu?
Autor: leader91 (IP zapsáno)
Datum: 01.10.2013 17:32

Dnes som sa to totiž snažil naštartovať ale len dvakrát to baflo, motor dlhú dobu stál, má nový olej, sviečky, sviečkové káble, palivový filter + celé palivové vedenie, do rampy benzín ide, iskra ide, čerpadlo ide, len neviem či vstrekuje

Re: vadná ecu?
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 02.10.2013 05:07

POKUD TO DLOUHO STÁLO , JSOU ZALEPENÉ VSTŘIKY.
Měl sem to samý , zapni čerpadlo manuálně (klemou) a vem z baterky 12V a ty na krátké okamžiky prilož na kontakty vstřiků. až začnou pěkně cvakat je rozchozíno smiling smiley

Re: vadná ecu?
Autor: leader91 (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2013 23:02

Tak som dnes zistil ze iskra nejde vzdy. Ani z cievky nejde. Iskra ide asi tak 1 krat z 10 pokusov. Jeden ten vstrek som pripojil na priamo a cvakol. Viac som nestihol spravit. Tak z toho co som tu vsetko vycital tak bude zly asi zapalovaci modul a snimac otacok na kluke. C20xe kadett

Re: vadná ecu?
Autor: leader91 (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2013 23:26

Inak skusal som aj druhu ecu ale bez zmeny. Pristrojovka sa rozsvieti, checkcontrol tiez akurat asi iba kontrolka motora nie. Snad to bide len v ziarovke. A keby bola ziarovka ok co by to znacilo?

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********   *******   **     **  **     ** 
 ***   ***  **        **     **  **     **  **     ** 
 **** ****  **               **  **     **  **     ** 
 ** *** **  ******     *******   **     **  ********* 
 **     **  **               **  **     **  **     ** 
 **     **  **        **     **  **     **  **     ** 
 **     **  **         *******    *******   **     ** 
Powered by Phorum.