www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Elektrika?
Autor: MorpH (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2010 20:41

Zdravím lidičky,

moc prosím o radu. Moje problémy jsou v už delší a zkusim se je tu nějak snad rozumně a pochopitelně popsat. Předem se omlouvám, protože toho bude asi celkem dost.

Už nevim kdy, někdy na jaře možná v létě, mi začala blikat kontrolka vlevo vedle signalizace ruční brzdy, myslim že nebezpečí, ale přestala a jenom slaboulince svítila, že za dne to nebylo vidět a v noci jen málo. Sice se mi to moc nelíbilo, ale nic jsem s tim nedělal.

V létě se mi auto dost často a hodně hřálo a po čase se k tomu přidala kontrolka elektroniky v motoru (ta oranžová s bleskem), ale po vychladnutí motoru elektronika už nesvítila po zbytek cesty. - Uvedu příklad, jel jsem z Prahy po D1 a po několika málo kilometrech začla svítit elektronika a teplota byla okolo 100° (- bylo léto, ale nijak jsem to netočil extra), tak jsem zastavil na benzině a po cca 15ti minutách nastartoval, motor byl chladnější, kontrolka elektroniky nesvítila a já krásně celou cestu až do Vsetína odjel bez sebemenšího bliknutí elektroniky. Pak, když nebyly takový vedra, tak to bylo v pořádku a hlavně, když jsem jezdil sám. Zatíženější auto na to má evideně vliv.
Kontrolka nebezpečí do toho pořád slaboulince svítila. Pořád jsem tomu nijak nedával váhu a jezdil dál a byl jsem rád, že to jezdí.

V září jsem potřeboval technickou, tak jsem to dal do servisu k jednomu pánovi, ke kterýmu už to nikdy nedám (pokud mi Astřička ještě bude vůbec jezdit..) a ten mi údajně měnil těsnění hlavy, protože mi docela dost unikal olej do motorovýho prostoru a měnil mi brzdový válečky na zadních kolech. Aspoň k tomu se mi přiznal. Po jeho zásazích auto technickou prošlo, ALE kontrolka nebezpečí (ta vedle ručky vlevo) mi začala blikat celkem často, a to především když jsem jel z kopce a bez plynu. Motor mohl být i ve větších otáčkách, ale když nebyl pod plynem, blikala kontrolka. Když jsem to s tim servisákem probíral, prej to může bejt brzdovou kapalinou a než se sjedou ty nový válečky (pochybuju, že tam dal opravdu nový), že se to může dít. Moc jsem s timhle vysvětlením spokojenej nebyl, ale sám tomu nerozumim, tak jsem to tak nechal a jezdil dál a byl rád, že mám technickou a že to vůbec jezdí.

Nicméně jsem začal mít dost problémy s baterkou. Znovu se ukazoval problém s elektronikou. Dost často jsem musel prosit lidi okolo, aby mi pomohli nastartovat přes kabely. A to i několikrát za jednu cestu, pokud jsem zhasl motor třeba na benzině. V listopadu jsem dobyl baterku a problém se zdál vyřešen, ale nebyl. Kontrolka nebezpečí pořád problikávala a když jsem rychle zahřál motor, přidala se k tomu i elektronika.
Jednou mi začala svítit i kontrolka dobíjení a svítila podle otřesů a houpání auta na cestě (- asi špatnej kontakt někde a mám podezření právě kvůli tomu oleji v motoru), ale svítit přestala. Jenže když jsem koukal, jestli neni někde něco uvolněnýho, tak ejhle, jaký překvápko, z motoru mi vede hadička do nikam! To mám určitě už od tý technický. Navíc, ta hadička se mi krásně ubrousila o řemen a doteď nevim kam patří.

V sobotu ráno jsem vyrážel domů a po celkem mrazivý noci, ale nastartoval dobře, ale zporozoval jsem, že po nastartování byl volnoběh na 2k otáčkách, ale po zahřátí už to bylo dobrý. Dorazil jsem domů a čmuchám, že něco smrdí jako když se něco pálí. Kouknu do motoru, ale neviděl jsem nic, co by se tam mohlo pálit, ale smrdělo to tam. Já tomu ale taky prd rozumim, takže nepoznám při pohledu.

V pondělí jsem sedl do auta po dni nečinnosti a kontrolka nebezpečí začala svítit plně nastálo hned po nastartování, ale musel jsem jet, tak jsem jel. Jel jsem jenom pár kilometrů a popojížděl po městě a celou dobu svítila. Zase jsem měl volnoběh na 2k otáčkách po nastartování. Navíc se mi stalo, že mi po sešlápnutí spojky nepadaly otáčky a ani po sundání nohy z plynu otáčky nepadaly. Takže jsem po chvíli zastavil, zhasl motor, nastartoval a už to bylo v pořádku. Když jsem přijel domů, tak byl volnoběh zas na 2k.

Dnes jsem musel zase jet, tentokrát na dlouhou cestu, nastartuju celkem normálně na to, jaká byla zima, pustim světla, vyjedu od paneláku, vyjedu z města a najednou vidim, že nějak málo svítim i palubka a hodiny byly pohasnutý. Tak na odpočívadle zastavim, zhasnu motor a už nenastartuju. Kontrolka nebezpečí svítí pořár nastálo. Podařilo se mi zastavit pána, co mi pomohl nastartovat přes kabely. Rozjedu se a po pár metrech vidim, že už zase světla nesvítí a já nic nevidim na cestě, protože byla už tma. Palubka skoro úplně zhaslá. Světla nesvítily už vůbec a ani blinkry už to nebralo. Kontrolka blinkrů ani neblikala, jenom slaboulince soustavně svítila. Byl jsem rád, že jsem to otočil a dojel znovu domů před panelák. Navíc byly i problémy s otáčkama, sem tam padaly dolů i pod plynem. Než jsem dorazil domů, po vyřazení palubka už vůbec nesvítila, otáčkoměr nic neukazoval a vůbec se mi zdálo, že motor je v nějak moc nízkých otáčkách.

Myslel jsem si, že je to baterkou, tak jsem ji vzal do servisu přeměřit, jestli má vůbec cenu ji ještě vůbec dobíjet, ale změřili mi tam, že by měla být v pořádku (- mám Astřičku 2 roky a neměnil jsem baterku a předtim tam byla nevim jak dlouho) naměřili 12,8 což ale je asi ve voltech, že? Tzn. že baterka může bejt klidně vybitá? V servisu mi řekli po dotazu na typ auta, že to bude asi alternátor. Už předtim můj známej spekuloval o tom, že by za tim všim mohl bejt alternátor, ale nevíme to jistě.

Proto vás tady žádám o radu a ještě jednou se omlouvám za ten román. Chtěl jsem tak nějak vypsat všechno, co by na to mohlo mít snad nějakej vliv. Blahopřeju těm, kteří se tim prokousali.

Děkuju za jakoukoli pomoc. Nerad bych se s Astrou rozloučil, je to moje srdeční záležitost. Navíc, jako chudej student s tim asi stejnak nic moc neudělám, určitě ne finančně. :-(

Astra F 1.6 GT
motor C16NZ
3 dveř.
r.v. 92

Re: Elektrika?
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2010 20:57

Myslím, že ti to auto moc nedobijí... nebo si spíš dobijí jak chce spinning smiley sticking its tongue out Určitě by to chtělo změřit jak to dobijí/nedobijí. Pokud to nebude dobijet, chce to překontrolovat uhlíky v altíku a možná by mohl být i regulátor na altíku.

PS: Docela slušnej sloh the finger smiley

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Elektrika?
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2010 21:07

Tady je příručka [www.opelastra.cz] , kde jsou vysvětleny kontrolky. Koukni tam a pověz nám, která svítila. A když svítila kontrolka elektroniky motoru, proč jsi neudělal tohle [www.opelastra.cz] ?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Elektrika?
Autor: MorpH (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2010 21:39

Tu příručku mám, kontrolka vlevo vedle ručky tam není popsaná. Oranžová s bleskem je ta Kontrolní svítilna elektroniky motoru.
Baterku jsem několikrát vyndal, takže závady v paměti stejně už nejsou. Navíc bych to určitě ještě víc podělal..

Astra F 1.6 GT
motor C16NZ
3 dveř.
r.v. 92

Re: Elektrika?
Autor: MorpH (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2010 21:46

A ještě jsem si vzpomněl, že když jsem třeba zapl zahřívání zadního okna, ventilátor snížil otáčky a když jsem přidal plyn zas se o něco zvedly. Stejně tak třeba světla - za tmy jsem krásně viděl, že při řazení, když padaly otáčky, mi pohasly.

Astra F 1.6 GT
motor C16NZ
3 dveř.
r.v. 92

Re: Elektrika?
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2010 22:39

Tak se podívej jak vypadá ukostření mezi karoserií a motorem.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Elektrika?
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2010 20:16

Tak to dobíjení může dělat taky svorka na baterce (pokud to má ty původní olověný zalitý) ty většinou měním automaticky když je problém s napájením/ poklesem napětí při větším odběru atd. Dají se koupit v každé mototechně. Dále zkontroluj jestli jsou dotažené oba kabely k alternátoru (2 matičky zezadu alternátoru) a jestli je alternátor ukostřen kabelem vedoucím okolo napínacího držáku. Dále pokud máš multimetr tak bych zkusil měřit napětí při nastartovaném motoru (mělo by být mezi 13-14V.

Ke kontrolce elektroniky bych řekl jedině viblikat paměť závad dle návodu zde na webu, ale myslím si že ti to vybliká regulaci volnoběhu (dle toho že ti to občas letí v otáčkách), to znamená vyčistit krokový motorek opět dle návodu zde na stránkách.

Kontrolka nebezpečí: pokud myslíš kontrolku s vykřičníkem tak to znamená nedostatek brzdové kapaliny (kontroluje jí ten plovák co je na víčku expanzky na brzdovou kapalinu). Může být ten plovák KO, nebo máš málo brzdovky. Některé přístrojovky mají kontrolku ruční brzdy (P) a brzd (!) zvlášť a některé mají kontrolku pro brzdy a ruční brzdu (!) společnou. Ty máš patrně první verzi která zde v návodu není popsána.

Přehřívání nejspíš bylo způsobeno špatným těsněním které ti měnili.

Hadici vyfoť, hlavně kde je zapojen druhý konec a snad přijdem na to odkud je.

Aquarium vol. 1 -Opel Kadett E C16NZ -> betonovej můstek a pak do železa
Aquarium vol. 2 -Opel Kadett E C16NZ -> E16NZ -> 18E -> železo
Aquarium vol. 3 -Opel Kadett E ????? -> skončil v prachu
Aquarium 4 ??? -Opel Astra G sedan X18XE1 -> Xcože?XE -> jednou jí to taky čeká...
Arbeitauto -Opel Corsa B C14SE -> zakukala na klice -> 20SER a na pole s ní
Arbeitauto2 - Opel Omega B X20SE "prcek" -> zetor na tahání věcí a do práce



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Kyslik (14.01.2010 20:21)

Re: Elektrika?
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2010 20:46

Možná je to blbost, ale nejsou už sjeté brzdové destičky a tím pádem klesne i hladina brzdovky...

Re: Elektrika?
Autor: MorpH (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2010 10:23

Zdravím,

děkuju moc za všechny rady, teď v zimě nemám moc možností se v tom někde šťourat, takže to nechám na příznivější počasí asi.
Hadičku vyfotim, jakmile budu doma, což nebude teďkon pár týdnů. Stejně pak i změřim napětí a pokusim se kouknout na ten alternátor, pokud ho tam někde najdu grinning smiley

O těch destičkách to možná bude ono. Podle toho servisáka jsem je měl skoro na výměnu. Nevěděl jsem, že jsou na brzdy 2 kontrolky grinning smiley myslel jsem si, že to bude něco závažnějšího.

Astra F 1.6 GT
motor C16NZ
3 dveř.
r.v. 92

Re: Elektrika?
Autor: MorpH (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2010 15:36

Ahoj všichni,

po delší době se znovu hlásím s fotkama té hadičky, co vede do nikam, jak jsem slíbil výš. Konečně se udělalo hezky, takže by byla možnost s tim autem něco udělat. Znovu tedy prosím o pomoc, co s ní. A ještě bych chtěl poprosit, jak poznám alternátor? smiling smiley

[img92.imageshack.us]
[img688.imageshack.us]
[img213.imageshack.us]


Děkuju moc.
Mějte se.
Petr

Astra F 1.6 GT
motor C16NZ
3 dveř.
r.v. 92



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil MorpH (19.03.2010 15:47)

Re: Elektrika?
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2010 17:01

Alternátor máš na té poslední fotce ,má to řemenici a běhá tam řemen,

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Elektrika?
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 23.03.2010 08:26

tady je fotka altíku.. je tam i WWW adresa kde najdeš cenu

Přílohy: (38.6KB)  
Re: Elektrika?
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 27.03.2010 20:36

MNo a ta hadička by měla být zapojená do sání někde v prostoru pod škrtící klapkou...bohužel jsem nikde nenašel fotku kde by to bylo vidět...hledej a určitě to najdeš.

Aquarium vol. 1 -Opel Kadett E C16NZ -> betonovej můstek a pak do železa
Aquarium vol. 2 -Opel Kadett E C16NZ -> E16NZ -> 18E -> železo
Aquarium vol. 3 -Opel Kadett E ????? -> skončil v prachu
Aquarium 4 ??? -Opel Astra G sedan X18XE1 -> Xcože?XE -> jednou jí to taky čeká...
Arbeitauto -Opel Corsa B C14SE -> zakukala na klice -> 20SER a na pole s ní
Arbeitauto2 - Opel Omega B X20SE "prcek" -> zetor na tahání věcí a do práce

Re: Elektrika?
Autor: MorpH (IP zapsáno)
Datum: 28.03.2010 10:46

Ahoj,

a ta hadička tam má nějakou závažnou funkci? Protože asi bude potřeba vyměnit. Příští víkend na to zkusim mrknout a asi to budu dávat do servisu konečně, tak jsem zvědavej, co mi tam na to řeknou :-/

Astra F 1.6 GT
motor C16NZ
3 dveř.
r.v. 92

Re: Elektrika?
Autor: MorpH (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2010 14:49

Zdravím všechny,

dneska jsem si byl pro Astru do servisu. Byl to alternátor smiling smiley Děkuju moc všem za rady.

Ale pořád mě štve ta hadička, co mi vede do nikam.. Koukal jsem zběžně, kam by tak mohla vést a nic jsem nenašel. Já se prd vyznám v motoru, tak ani nevim kam koukat. Poradil by mi někdo ještě i s tímhle prosím? Kde je ta škrtící klapka?

Astra F 1.6 GT
motor C16NZ
3 dveř.
r.v. 92

Re: Elektrika?
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2010 10:16

Přímo pod tim "černym boxem" kam vede hadice od vzduchovýho filtru...když půjdeš po lanku od plynu, tak určitě najdeš kde je...

Aquarium vol. 1 -Opel Kadett E C16NZ -> betonovej můstek a pak do železa
Aquarium vol. 2 -Opel Kadett E C16NZ -> E16NZ -> 18E -> železo
Aquarium vol. 3 -Opel Kadett E ????? -> skončil v prachu
Aquarium 4 ??? -Opel Astra G sedan X18XE1 -> Xcože?XE -> jednou jí to taky čeká...
Arbeitauto -Opel Corsa B C14SE -> zakukala na klice -> 20SER a na pole s ní
Arbeitauto2 - Opel Omega B X20SE "prcek" -> zetor na tahání věcí a do práce



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **  **     **  **         **     ** 
 **     **  ***   ***   **   **   **    **   **     ** 
 **     **  **** ****    ** **    **    **   **     ** 
 **     **  ** *** **     ***     **    **   **     ** 
  **   **   **     **    ** **    *********  **     ** 
   ** **    **     **   **   **         **   **     ** 
    ***     **     **  **     **        **    *******  
Powered by Phorum.