www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2010 15:51

Ahoj lidi. Mám Opla, sice Calibru (C20LET) ale i tak mě trápí problém s vybíjením baterie. Přes noc je baterka dočista vybitá (má 72Ah). Když jsme odpojili + konektor a spojili ho a plus na baterii, tak tam teče 0,83A. Už jsem proměřil celou pojistkovou skříň stylem vytáhnout pojistku, změřit, vrátit pojistku. Nevíte někdo co by to tak mohlo odebírat?

ice

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2010 16:03

Nemáš tam aktivní subwoofer, zesilovač, případně špatně zapojená rádio?

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2010 16:22

Nemám tam zapojené ani jedno. Rádio jsem odpojil než jsem s tím měřením začal, už jen i kvůli tomu, že jsem to rádio podezíral jako první věc.

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2010 17:36

co světlo v interieru nebo v kufru..

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2010 18:35

Ahoj, světlo v interiéru mám z novějšího modelu, ale při zavření dveří zhasne. Totéž podsvícení tlačítek na ovládání oken. Osvětlení kufru nemám vůbec zapnuté.


ice

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2010 21:15

ice:
Pokud jsi proměřoval celou pojistkovku a na nic jsi nepřišel =
1) blbě jsi to změřil
2) sosá něco, co je tam neorigo dodávané a zapojené mimo pojistky= alarm, centrál apod.

Jinak pokud ti to odebírá 0,83 A, tak ti to nemůže poslat za jednu noc plně nabitou baterku 72Ah do kolen - to bych viděl jako další problém, že ta baterka už to má za sebou. Vem si že 0,83*24hodin = 19,92Ah tedy 20AH za den = 10Ah za noc - zdravá baterka by i po odebrání tohodle množství energie měla být schopna motor nastartovat...

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2010 13:01

Ahoj, jo to je možné že ta baterka to má už za sebou, ale zatím se držela (do prvních mrazů) tak nebyl důvod ji podezřívat.

1) nevím co bych na tom měření mohl podělat, že by to bylo špatně.
2) neorigo jsem tam nedodával vážně nic. Ani alarm, ani centrál. Na takové věci se teprve chystám.

¨btw. dneska k tomu jsem přišel že začnu odpojovat vše na co přijdu a měřit,jen jsem to cvičně přeměřil, kolik to žere a světe div se, dva multimetry ukázaly 0,12 a pak jsem otevřel dveře ještě, to ukázaly 0,72, pak jsem je zavřel a zase 0,12. I když jsem nasazoval + na + baterky tak to i tolika nejiskřilo jako včera. Zvláštní co ? Teď abych se bál to někde nechat déle stát. Takže co tedy.... byl tam třeba nějakej zkrat...?



ice

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: edasin (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2010 17:18

Přesně teno problem jsem řešil na ASTŘE 1,8 R.V 1985 I s těmi naměřenými hodnotami celý rok.Třeba měsíc byl pokoj,baterka držela a pak do rána byla kaput.Znovu nastala kontrola přes vytahování pojistek s měřákem u baterky a konzultací v servisu.Na závadu jsem nepřišel.Musím podotknout,že závada se objeví nepravidelně a nečekaně.Vyřešl jsen tuto bolest namontováním el. bateriového odpojovače a denním odpojováním baterie.Byl bych velice rád,kdyby někdo nékdo tuto zapeklitou závadu rozluštil a také samozdřejmě poradil.

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 13.12.2010 15:23

Tak tak, stejný problém. A je možné, že tam prostě se objeví nějaký "kraťas" a ten je schopný baterku přes noc vybít? Protože to aby se člověk bál někde zastavit na déle než jeden den. Včera jsem tu baterii znovu zapojil, autem jsem nikam nejel, tak uvidím až dnes večer přijedu domů, jak na tom bude. Baterii mám 72Ah a starou necelého 1,5 roku.

ice

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2010 07:48

no pánové a opravovanou karoserii máte? Myslím tím vyvářenou? Při těchto pracech je třeba velmi pečlivě hlídat el. svazky kabelů u Calibry hlavne na A sloupku a prazích... protože pokud se neodtáhnou tak se to velmi rychle zpeče... a pak z toho sou přesně tyhle problémy. Mmch bych zkontroloval vsechny průchody karoserií nejen 3. resp. 5. dveře ale i od motoru do přístrojovky. Dělá se to těžko vím... ale i tam může být "prodrhnuto". A nakonec už zbývají skutečně jen dodatečně montované věci, ale to už bylo zmíněno.

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2010 10:12

Ahoj, karoserie se svařovala, ale to už je přes 2,5 roku zpátky. A pokud vím, dělalo by to klidně hned po první zimě ne? Tohle je už třetí zima, a začalo to teprve teď.Doteď baterka držela.(samo, proběhla tam výměna z 55Ah baterky na současnou 72Ah) Jinak neoriginálního tam není fakt nic, snad jen, jak jsem psal xenony. Že by xenony dokázaly tohle udělat?

ice

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 16.12.2010 08:52

pokud sou blbe zpojeny tak klidne. a ty kabely tez... to se nemusi projevit hned... pripecenina... klidne az po case. zkontroluj vsechny pruchodky + odber xenonu.

apropo: baterie 72AH je pekna hovadina! To nestihas dobijet! je obecny nesmysl kupovat vetsi kapacitu nez je predepsana pokud! tam neni vicero el. zarizeni a k nim hlavne! adekvatni alternator.

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 16.12.2010 12:04

s kapacitou baterie si dovoluji nesouhlasit např. avia má alternátor 55A a baterky tam jsou určitě větší než 72Ah. dobiješ vždy jen to co z baterie vezmeš a je jedno jakou má kapacitu. jediný rozdíl by byl při úplném vybití baterie, to by se pak dobíjela déle. baterii je v podstatě jedno jaký proud do ní pereš, čím bude větší proud tím se nabije dříve, to je jediný rozdíl. svého času jsem měl v kufru v trabantu 140Ah baterii z tatry, trabant v zimě hezky seděl a jezdil jsem tak cca 4 roky, nikdy jsem nemusel dobíjet nabíječkou.

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 16.12.2010 19:00

biggest:
Souhlasím s Vrabim.
Alternátor ti udržuje konstatní napětí na baterii (i při zatížení) tím, že do palubní sítě, potažmo do baterie dodává proud proměnný na zatížení/míře vybití. Pokud je osazena baterie s vyšší kapacitou = jak píše Vrabí, akorát se případně dobíjí déle do plného nabití...

Takže hovadina to není, například když jezdíš po městě a za den absolvuješ více studených startů, poněvadž větší kapacita = větší počet případných startů a hlavně vyšší zkratový proud = lepší start = zbyde ti dostatek energie na kvalitní jiskru (ropáci prominou smileys with beer ), protože ti napětí tolik nepoklesne...

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 17.12.2010 05:40

JardaGSi napsal(a):
-------------------------------------------------------
kvalitní jiskru
> (ropáci prominou smileys with beer )


Prominou:-)))
Víš, jakou mají ropáci jiskru v oku, když v takových mrazech nastartujou? smiling bouncing smiley

________________________________________
Raději pomalu autem, než rychle sanitkou
Opel Astra F Caravan X17DTL=>
Opel Astra G Caravan Y17DT=>
???
Luboš X17DTL



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Luboš X17DTL (17.12.2010 05:40)

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 17.12.2010 07:46

JardaGSI : já raději budu mít 72Ah a mít za každé situace jistotu, než se trápit s 55Ah baterkou, takže souhlas s tebou winking smiley . Ovšem otázkou stále je, co by ještě dokázalo tu baterii vyšťavit za jednu jedinou noc? Už jsem promyslel snad úplně všechno. Pořád přemýšlím nad těmi xenony, ale ty mám tak, že konektor co jde normálně do světel tak je zapojenej tam kde má být, a pouze ze světel(z toho plast. pouzdra kde jsou čočky atp.) jdou dva kablíky ven k trafu co patří k těm výbojkám. Mohlo by to i tak žrát šťávu? Zvláštní, že si nedovedu představit co by žralo 0.83A . Mohla by to být žárovka ? Nebo co jiného by mohlo mít takový odběr... BTW. zatím jezdím stylem, dojedu, otevřu kapotu, zamknu auto, odpojím - pól. :-)

ice

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 17.12.2010 08:39

Nemate pravdu s tou baterkou, zejmena pri kratkych trasach a castych startech ta baterie s velkou kapacitou to nemus dat, ale hadat se nebudu... a na altiku zalezi tez. nektere alt. davaji vystupni napeti 12.8 - 13,2 jine typy 13,8 a dalsi i 14,4 - 14,8V a nektere moderni typy baterii se starym typem altecu co dava 13,2V se proste nemaji sanci NIKDY poradne dobit. Ani po 1000km jizde. To by bylo na dlouhy psani. Takova baterie po cca roce klekne a je kaput i kdyz se tvari na prvotni omereni (Volty) ze je OK. Az zatezovy test odhali ze je KO. I na netu se o tom necha najit dost informaci.

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 17.12.2010 10:13

Alternátor, který dává pod 13,8V je zralý na opravu. Jediné, kdy byly problémy, pamatuju na Škodovkách s 35A alternátorem a machýrkama, co tam měli mlhovky a přidané dálkové a jezdili se vším zapnutým. U olověného akumulátoru se s mírou nabití mění vnitřní odpor, tím pádem zátěž pro alternátor. ale nemyslím si, že v dnešní době minimálně 65A alternátorů by byl nedostatek proudu pro nabíjení. Sám mám jeden takový "dobrý" akumulátor v autě. Každý rok musí jít před zimou na nabíječku a má kapacitu i hustotu úplně v háji. Když si po dobu nabíjení půjčím od souseda vybitější akumulátor stejné kapacity, naopak mu ho ježděním dobiju. Takže dokud nebude mít 180Ah aku, 55A alternátor, spoustu spotřebičů a krátké trasy, tak si myslím, že dobíjet bude. Pokud ne, je něco špatně.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 17.12.2010 11:40

Biggest:
Já se taky hádat nechci - je to o diskuzi smileys with beer...

12.8V dává altík, který má v háji regulátor, nebo proseklou nějakou diodu, popř. v háji uhlíky (nevybudí se dostatečně)... Fakt se mi to nezdásmoking smiley...
Případně mi bez vytáček konkrétně řekni, které auto má 12V baterii a napětí v palubní síti sériově 12,8V???

K tomu, abys beze zbytku rozpustil sloučeniny síry na deskách akumulátoru potřebuješ právě nad 13,5V (kvůli elektrochemickým reakcím na deskách) = menším napětím NIKDY nedosáhneš 100% nabití.

Plnohodnotným údajem je hustota elektrolytu v akumulátoru opravená o teplotní koeficient měřícího púřístroje (100% nabitá AKU se správným elektrolytem má hustotu 1,28g/cm3).

I.CE:
Hele a víš co mě ještě napadá - dělalo to bráchovi na calibérce - jak se mu omlely uhlíky ve startéru - tak ten prášek z nich byl nalítaný úúúplně všade - a taky se mu začla záhadně vybíjet baterie. A pak se na to přišlo - ten prášek z uhlíků nalítal k vysouvací cívce a vytvořil nepravidelný svod (jak se to tam jízdou sesypalo) od permanentního plusu na kostru. Pak stačilo vyčistit vnitřek startéru, dát nový uhlíky a přestalo to...

Jinak s těma xenonama - odpoj přívod od plusu a připoj ho zpět do serie s ampermetrem a hned uvidíš, co žerou naprázdno.

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 20.12.2010 10:07

hmmm. ja narazim na stary typ alternatoru ktery bezne dava 13,8V a na novy typ baterie ktera pokud nema alespon 14,4V z alternatoru tak se plne nedobiji a nikdy se plne nedobije a postupne a pomalu umira. tento proces trva cca 1 - 1,5 roku. pak baterie znenadani da papa. znam spoustu lidi s timto problemem.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
       **  **    **  **     **  **     **  **    ** 
       **   **  **   **     **  **     **   **  **  
       **    ****    **     **  **     **    ****   
       **     **     *********  **     **     **    
 **    **     **     **     **  **     **     **    
 **    **     **     **     **  **     **     **    
  ******      **     **     **   *******      **    
Powered by Phorum.