www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 20.12.2010 15:32

Biggest:
Pokud se používá vápníková baterie, tak ta potřebuje opravdu napětí přes 14,3V pro dekalcifikaci...

13,8V ti na konvenční olověné baterie plně dostačuje...

Nicméně já se ptal na auta, co dávají 12,8V smoking smiley...

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2010 19:44

JardaGSI : eh, dobrá , prověřím ještě ten startér, ale zkus mi nějak říci, jak se mám dostat ke startéru u verze kde je 4x4. Zespodu mi tam brání TBXko, a zeshora zase sání....takže jak na něj ?

ICE

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2010 20:43

ice:
Odpoj od nej jenom ten plus, co jde přímo na plus baterky - to samý udělej s plusem, co vede od altíku. Pokud vybíjení přestane, jsi doma, pokud ne, hledáme dál...
Btw - jestli ti v kufru po zavření víka zhasne světýlko jsi zkoušel???

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2010 21:54

JardaGSI : no světýlko v kufru nemám ani zapojené. Takže tím to asi nebude :-)

OK, to co píšeš, to prověřím :-)

ice

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 27.12.2010 09:41

JardaGSI : tak z plusu na baterce mi vedou tři kabely dál do auta. Odpojil jsem první, změřil a odběr byl najednou 0,01A. Předtím, když byl zapojenej, tak byl odběr 0,83A. Tak a tenhle kabel podle schématu vede kam....tenhle kabel červenej průměr asi 2mm. Koukal jsem se do schéma. Jeden červenej přímo od baterky vede k relé startéru, další vede k altíku a ještě jeden vede přímo do ŘJ na pin 18....tak kterej tedy.... :-)

ice

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 27.12.2010 09:43

JardaGSI : tak z plusu na baterce mi vedou tři kabely dál do auta. Odpojil jsem první, změřil a odběr byl najednou 0,01A. Předtím, když byl zapojenej, tak byl odběr 0,83A. Tak a tenhle kabel podle schématu vede kam....tenhle kabel červenej průměr asi 2mm. Koukal jsem se do schéma. Jeden červenej přímo od baterky vede k relé startéru, další vede k altíku a ještě jeden vede přímo do ŘJ na pin 18....tak kterej tedy.... :-)

ice

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: srb (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2011 20:15

Takovýto nepravidelný problém jsem měl také a dělalo to žhavicí relé,které je ovládané bimetálem - náhrada při startu tlačítkem

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2011 21:02

A já už myslel, že mě dneska nic veselýho nepotká. grinning smiley

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2011 15:17

Takže malinká změna. Odpojil jsem komplet plus z baterky, z něj jsem odpojil všechny tři kabely co na plusu jsou. Multimetrem jsem měřil všechny. Všechny tři vedou někam dál do jednoho svazku (stojím před čumákem auta, svazek vede mezi vyrovnávací nádržkou serva a nádrží na vodu k ostřikovačům kamsi dál nevím už kam. Podle schémata z knihy Opel Calibra A/Vectra A schéma číslo I. to vypadá že ony tři kabely jsou průřez 6mm2 a vedou k : alternátoru, další k relé spouštěče, a jeden silnější o průřezu 10mm2 vede přímo ke spouštěči (startér?). Ještě jeden vede k spínači spouštěče(spínací skříňka?) Vím že tady zazněl názor s jakýmsi prachem v startéru, co může udělat takovýhle odběr, nebo to bude něco jiného ? Já jsem ještě jen tak pro pořádek proměřil všechny tři kablíky. Na jednom byl odběř 0,00A, na druhém byl odběr 0,10A a na třetím, zcela překvapivě 0,69A. Teď ještě vědět kam který kablík vede a bylo by to vyřešeno. Nemáte ještě někdo nějaký nápad ?

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2011 18:57

Nejsilnější je přívod do starteru, jeden slabý je přívod do kabiny a ten snad poznáš, neb když ho odpojíš, přestane jít všechno vevnitř. A pokud je to ten třetí, k alternátoru, tak se připrav na diodový most.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2011 09:28

Vendys: ok, já to zkusím prověřit jak píšeš, a pak uvidíme. Jen ten diodový můstek mi moc nejde do palice. Já už ho před necelými dvěma lety nechal opravovat. Že by životnost toho můstku byla tak mizivá??

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2011 10:32

Vendys : Tak jsem se vrátil od auta. Je to následovně tedy. Ten slabý co vede do kabiny ukazoval 0,69A jen proto, že jsem blbec zapomenul zavřít dveře. Takže po zavření dveří do kabiny teče 0,01A. Tak ten tedy ne. Ten druhý slabý (nevím kam vede, ale tipju ho k relé startéru), tam je odběr 0,00A. Ten třetí( má malinko odchlíplý ten černý obal, pod ním je vidět drát v červené bužírce) ten ukazuje 0,80A (+-0,02A). Podle schema by to vypadalo na alternátor... ale???

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2011 11:23

Ten třetí je ten nejsilnější přímo ze svorky?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2011 11:32

Nene... asi jsem to špatně popsal. Ten nejsilnější přímo ze svorky tam to ukazuje 0,00A. A na té svorce jsou ještě 3 další ale užší kabely. Jeden z nich (ten co má tu odchlíplej černel obal a pod ním je drát v červené bužírce) tak ten ukazuje těch 0,80A. Ty dva další ostatní ukazují jeden 0,00A a druhej maximálně 0,02A. Takto :-)

Re: Vybíjení baterie přes noc
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2011 20:03

Ze svorky to jde ke startéru. Další jeden jde k alternátoru, další ke spínačce a dovnitř vozu a ten poslední jde podle mě do té černé škatule s relátky na ventilátory v motorovém prostoru. Tak ho nech odpojený a zkus, co nepůjde.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **   ******         **  **     **  ******** 
  **  **   **    **        **   **   **   **    ** 
   ****    **              **    ** **        **   
    **     **              **     ***        **    
    **     **        **    **    ** **      **     
    **     **    **  **    **   **   **     **     
    **      ******    ******   **     **    **     
Powered by Phorum.