www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
čidlo detonačního spalování
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 22.01.2011 20:37

Ahoj lidi, poslední dobou se mi na Oplu s motorem C20LET rozsvěcuje kontrolka s bleskem, v tu chvíli mi tlak turba (mám budík na tlak na palubce) ukazuje budík jen 0,3baru a více netlakuje. Když dojedu a vyblikám závady, tak mi to ukazuje chybu č. 16 (to je podle knížky detonační čidlo - bez napětí). Vždycky se mi to stane, pokud jedu do mírného kopce a málo šlapu na plyn. Třeba jako dneska, jel jsem do mírného kopce, na 4.kvalt a trošku jsem to "dusil" kolem 2000-2500otáček a najednou se ta kontrolka rozsvítila a bylo to tu. Je to možné, že by to dělalo jen to čidlo, a nebo by to mohlo znamenat že je tam nějakej špatnej kontakt, nebo špatnej kabel k tomu čidlu ??

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 22.01.2011 20:54

Chyba 16 znamena ze na cidle neni zadna zmena napeti, tak ze samozrejme muze byt kabel/konektor KO, nebo samotny cidlo.

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2011 12:21

Tam na to čidlo běhá nějaké napětí? A pokud je to kabel a nebo přímo čidlo, proč se to stává v momentě, kdy to jen tak trochu "šolíchám" na nízký převodový stupně, a třeba to trošku "trápím" do kopce ?

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2011 12:29

pokud to je když jen tak trochu šolicháš... muže bejt čidlo povolené ... ale spíš jak píše standa... jinak tam je napětí do 5V

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2011 13:58

Je to tak, že když to "trápím" třeba po dálnici do stoupání (příklad po D8 z Prahy, stoupání na exit Zdiby) na šestku a držím si těch 120 a lehce šlapu na plyn abych pomalu zrychloval, tak se to rozsvítí a pak jedu na sníženej výkon. Jindy, když to honím jak nadmutou kozu, tak to ani neblikne.

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2011 06:39

Jde o to že jednotka na čidlo šahá když potřebuje zjistit jak je na tom předstih (hlídá jak spaluje) když to dlouze táhneš na volno tak jede dle mapy jak jí přišlápneš nejspíš chce zjistit co se děje a nemá odezvu...

Podival bych se po vodičích, utažení čidla (má docela malej moment tušim 8-12nm) a konektorech. Pokud vše je ok zkusil bych jiné čidlo

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2011 08:49

oplik.jenik : no super, konečně mi to někdo vysvětlil, doteď jsem v té funkci toho čidla neměl vlastně jasno. Jen jsem věděl že dokáže poznat že motor občas "zaklepe" a že umí dokázat že auto s 205HP má najednou jen 100HP :-)))). Jen nejhorší na celém tomhle je, dostat se k tomu čidlu. Ono zeshora je sání a zespod mám tbx(4x4). Všiml jsem si ještě jedné věci. Ten kablík od toho čidla, stejně jako od krokového motorku vede nahoru k zapalovací liště. Není ještě v ní nějaký konektor, který by mohl dělat takovou rotiku?

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2011 09:28

Ano konektory jsou dva a oba vypadaj stejně /čidlo a volnoběžný motore/ myslim že modrej je na detoční čidlo

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2011 09:39

dovolim si citovat co sem našel..... snad ti to pomuže objasnit co to vubec tvoří



Snímač klepání se umísťuje na vhodném místě motorového bloku tak, aby bylo bezpečně zjištěno klepání v každém válci. Je to většinou na širší straně bloku. U šesti a víceválcových motorů však jeden snímač ke zjištění klepání ve všech válcích obvykle nepostačí. V takových případech se na motoru používá dvou snímačů, které se přepínají podle sledu zážehů ve válcích.

Signály se snímačů se v řídící jednotce filtrují, aby se odstranilo zvukové spektrum parazitních signálů (např. klepání ventilů) a poté se porovnává výstupní úroveň během otáček klikové hřídele. Překročí-li referenční hodnotu, je to vyhodnoceno jako klepání. U jednodušších systémů se vyhodnocují signály ze všech válců společně, dokonalejší provádějí vyhodnocení signálů každého válce zvlášť.

Jakmile je klepání zjištěno, provede regulační systém korekci hodnoty předstihu, a to jeho zmenšením o určitou hodnotu. Ta je závislá na použitém způsobu provedení korekce. Na příklad u systémů fy Bosch je používán širokopásmový snímač , který přeměňuje akustické hlukové signály, které jsou projevem detonačního hoření, na elektrický signál. Ten je přiváděn ke zpracování k řídící jednotce. Zde je nejprve filtrován, aby byl zbaven parazitních složek pocházejících např. od dosedávání ventilů na svá sedla a dalších. Toto odfiltrování se provádí nejprve kmitočtově, pásmovou propustí, za ní signál prochází "bránou", která jej propouští pouze v úzké úhlové oblasti otáčky klikové hřídele, např. mezi deseti a devadesáti stupni za horní úvratí každého válce. Takto "očistěný" signál se integruje a výsledek je porovnáván s referenční úrovní, která je pro každý válec individuální a mění se automaticky, v závislosti na zatížení a otáčkách motoru. Překročí-li signál některého (případně i více, nebo všech) z válců referenční hodnotu, je to vyhodnoceno jako klepání.

Jakmile je klepání zjištěno, provede regulační systém korekci předstihu jeho zmenšením v následujícím zážehu o malou hodnotu, na příklad . klikové hřídele. Jestliže klepání i při dalším zážehu potrvá, je předstih znovu snížen o stejnou hodnotu. To se může opakovat vícekrát až do doby, kdy klepání ustane. Po zmizení klepání regulace chvíli vyčká a poté začne předstih po malých krocích (asi . na každých 20 až 100 otáček) zvyšovat až k hodnotě u meze klepání. Vyskytne-li se klepání dříve, proces se znovu opakuje. Uvedený děj je zjednodušeně zakreslen na

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2011 09:56

manuál opel píše pro 16

* Teplota motoru> 40 ° C
* Plnící tlak> 827 mbar / hPa (při 1500 1/min) nebo 650 (1/min 6350) mbar / hPa,
kotrola hodnot mezi řídící jednotkou a mapou
* od zapalování "byl jednou rychlost> 1250 1/min
* Otáčky motoru> 2400 1/min
* Regulátor referenční napětí pro čidla klepání <0,3 W
* Knock senzor napětí je hodnocena a výsledky pro 255 po sobě následujících zážehů nepravděpodobné hodnoty

Pokud kód chyby je uložen 16, jednotka přesune pálení na úhel 8.4 ° CA po bezpečnost pozdě. Zaklepat a zvýšit kontrolu lze vypnout.

pro 18

* Teplota motoru> 40 ° C
Řídící jednotka provádí interní čidlo na zapalování zaklepat test. Pokud tento test pro 255 po sobě jdoucích zapalování je neúspěšný, pak je chyba set (regulátor chyba).

Pokud kód chyby je uložen 18 , jednotka přesune pálení úhel 8.4 ° CA po bezpečnost pozdě. Zaklepat a zvýšit kontrolu lze vypnout.

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: ice (IP zapsáno)
Datum: 27.02.2011 12:13

Ahoj,
to co jsi mi hodil jako tu poslední věc, chápu to správně, že k téhle chybě (a sic chybě č.16) dochází podle tohoto pouze tehdy, pokud jsou otáčky motoru větší než 2400 1/min? Takže pod 2400otáček se toto nestane? Takže první věc, měl bych zkontrolovat kabeláž k onomu čidlu?

ice

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: Robert P. (IP zapsáno)
Datum: 11.08.2011 10:26

Zdravím. Mám Opela Astra F 97 mootr X 16 SZR . Před časem se mi rozsvítila kontrolka motoru, vyblikání ukázalo 0325 - nesprávný signál čidla detonačního spalování. Motor skutečně hodně klepal. Pročetl jsem si fórum a pokusil se o samoopravu. Čidlo jsem odmontoval vyčistil, kontakty prostřík, namontoval zpět. Momentový klíč na správné utažení jsem nesehnal, utáhl jsem to od oka. Chování motoru se výrazně zlepšilo, v režimech kdy před samoopravou klepal už neklepe. Pokud někdy zaklepe (přidání plynu v kopci při nízkých otáčkách), tak ani ne na vteřinu, klepání se ztratí. Prostě nejde motor "nachytat" tak aby klepal. Řekl bych, že čidlo tedy dovává řídící jednotce správné signály. Jenže při vyblikání chyby tam kód 0325 zůstává pořád. Odpojoval jsem několikrát baterku, pak startoval bez plynu a nechal motor 5min klapat, aby se ECU vynulovala. Nic, závada bliká pořád. Zkusil jsem čidlo odpojit a projet se. Po chvíli se rozsvítila kontrolka motoru, vypnul jsem motor, nastartoval, projel a po chvili se opět rozsvítila. Motor se bez připojeného čidla dusil a klepal. Chyba v registru zůstavala stejná. Když jsem čidlo připojil, kontrolka se nerozsvítila, motor šlapal v pohodě, ale závada bliká dál. Připadá mi, jako by ECU nešla "vynulovat", ale to je asi jen můj dojem. Asi nezbývá nic než pořádná diagnostika, že?

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 12.08.2011 11:16

Novější typy jednotky motoru si skutečně chyby pamatují a jdou vymazat pouze přes diagnostiku. Ale pokud vše funguje, klidně bych tam tu chybu nechal.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: čidlo detonačního spalování
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 13.08.2011 14:01

Robert, zbytočne čaruješ. Chyba nie je aktívna, nemusíš sa silou - mocou snažiť o jej vymazanie. Vlastne ide len o informáciu v pamäti, že taký problém tam kedysi bol. Na chod motora nemá žiadny vplyv.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **     **  **    **  **    **  ********  
 **     **  **     **   **  **   ***   **  **     ** 
 **     **  **     **    ****    ****  **  **     ** 
 ********   **     **     **     ** ** **  ********  
 **         **     **     **     **  ****  **     ** 
 **         **     **     **     **   ***  **     ** 
 **          *******      **     **    **  ********  
Powered by Phorum.