www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 05.08.2012 23:04

Zdar chlapi. Potřebuju poradit od někoho, kdo s tím má zkušenosti. Dávám motor C20NE do Astry, kde původně byl X16XEL. Ten dvoulitr je z tý starší Astry ještě z hranatejma zrcátkama a to auto do kterýho jde je už ta novější. Jde mi o to, že na straně u spolujezdce vede svazek kabelu k řídící jednotce, to je mi jasný, že vyměním ECU a protáhnu kabelovej svazek od motoru. Ale na druhý straně u řidiče je ještě jeden svazek a ten má takovej kulatej konektor, kterej je u každýho z těch aut trošku jinej. Ten starší (od C20NE) má jakoby více pinů. Zapojeny teda nejsou ani zdaleka všechny, zrovna tak, jako u XEL. Potřebuju poradit, jestli ten svazek musím tahat z auta a měnit, protože to se mi moc nechce, počítám, že to tam vede někam ke spínačce a k pojistkám a to je trochu oser. Anebo jestli se to dá nějak vzájemně propojit. Já jsem zapojení tohoto konektoru ani k jednomu z těch motorů nikde nenašel. Díky předem za jakoukoliv podnětnou odpověď.

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2012 04:51

Trochu mi uniká pointa týhle NELEGÁLNÍ přestavby ... To stim budeš jezdit někde po poli ?

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2012 06:16

Tak to je vcelku jednoduchy. Vezmes si schemata od aut s C20NE a X16XEL, podivas se, co je v tomhle konektrou pro Tebe duleziteho a to popropojujes smiling smiley

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 07.08.2012 05:19

další poenta je právě v tom konektoru :-) jde otevřít a přeházet PINy:_)

ale sváho času opel držel barvy takže stačí propojit barvy...
asi bych řek že je spíš potřeba zapojit PINy motoru...
dále měj na patrnosti že ti nebude fungovat diagnostická zásuvka...
často pak nesvítí ano kontrolka motoru...
tyhle věci bejva co kus to original ....

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 07.08.2012 07:34

Na ten C20NE natáhni zadní svazek od altíku, startéru apod.. který je zakončený právě tou kulatou zásuvkou, tu nasaď do toho držáčku na kastli a zvrchu zapoj orig. protikus co máš v autě.. na motorovém svazku, který natáhneš s ECU do kabiny, stačí zapojit jeden konektor.. ten bude taky určitě pasovat a pokud nechceš řešit palubní počítač.. MID, tak beztak bude všechno fungovat.

-------------------------------
http://img98.imageshack.us/img98/9787/myopelys8.gif
Astra F GSi 16V M2.8 150ps

[picasaweb.google.com] - monopost gallery

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 07.08.2012 10:57

Bre@thlless: Je lepší vyhodit auto bez motoru do šrotu a sušit v garáži motor, kterej do něj pasuje a za pár let ho tam bez užitku hodit taky anebo to dát dohromady a oběma dát ještě jednu šanci se projet?
A když na tom bloku je napsáno X16XEL, tak to nelegální není ne? ^^ btw. Tenhle C20NE na tom třeba co se týká emisí bude určitě líp, než prašivej X16XEL co žere olej na litry a nic jinýho, co by mohlo mít po výměně negativní vliv na okolí mě nějak nenapadá. Auto je na doježdění, prodávat se nebude, takže žádný evidenčky do budoucna třeba při prodeji nehrozí atd. raději to nebudem rozvádět. Morálně mi to přijde v pořádku a vše ostatní se dá asi ošéfovat.

Standa: Jo, to mě taky napadlo, ale ta schémata se mi nějak nelíbí, teda ne, že by nebyla hezká, ale tady je pár drátků, tak se mi to nechce luštit :-)

oplik.jenik: Naštěstí u tohoto auta Check Engin nikdy nesvítila, takže mě to asi nemusí trápit smiling smiley

Lukin: Jo, to zní dobře, kéž bych se uměl zamyslet, možná by mě to napadlo taky :-) O víkendu, až se k tomu dostanu, tak na to vlítnu, mělo by to asi takhle fachčit. To auto je socka, takže žádnej MID se nekoná :-) Uvidíme, jak diagnostická zásuvka, ale obě auta měla ještě ALDL (což teda je mi u 16XEL z 1997 skoro divný), takže by to taky mohlo fungovat.

dík všem za ohlasy, jsem rád, že když se člověk vrtá v Oplu, má se kam obrátit :-)

X30XE - can't forget...



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil bachta (07.08.2012 10:59)

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 07.08.2012 19:16

Vpohodě , mě jen zajímalo jak máš ošéfonanou STK , páč C20NE pozná každej že to není X16XE smiling smiley
Nedejbože aby se ti přihodila nějaká škodná událost a pak si to díky nedovolený úpravě pěkně odskáčeš ... nic víc nic míň , není o tom že by si škodil přírodě smiling smiley

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 08.08.2012 06:43

Bre@thlless: Můžu tam zkusit nějak přidělat ten plastovej dekl. Jak tam bude napsáno Ecotec, tak už je to v kapse :-)

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 08.08.2012 13:31

bachta:
Na STK nejsou zase takoví pitomci, aby nepoznali 16V motor od starýho dobrýho C20NE. Stejně tak nejsou pitomci, aby nepoznali přebroušený+přeražený číslo na bloku winking smiley... A nějakej plastovej dekl??? Na to ti vcelku sere bílej tesák...

Nemluvě o tom, že v dnešní době běžně funguje, že když tě čapnou bengáši na silnici a něco se jim nezdá, okamžitě (tzn. teď a hned - jedou s tebou) si to šupajdíš na STK. A tam si vyjedou tvůj velký TP z databáze smiling smiley... A potom všechny ošéfování narazí jak pomyslná kosa na kámen...

Zdá se ti to jako scifi? Mě donedávna taky, do tý doby, než jsem tam byl před cca dvěma týdny takhle s kadettem, s měsíc a půl starou ofiko STK. Čapli mě ve čtyři odpoledne, když jsem jel z práce a nezdálo se jim rozměry gum + prý jestli mi to brzdí jak má... Bylo mi řečeno, pane řidiči, stan.ice STK je tady 2km a jedeme smiling smiley... Jeli se mnou, pravda je, že předběhli všechny, co tam čekali. Šel sem hned na linku, technik měl vytištěnej můj velkej TP (z tý databáze). Resumé bylo takové, že rozměr kol byl dle TP (195/50/15) a brzdy v pořádku. Nicméně krom těhle dvou věcí mi automaticky technik kontroloval, i přes moje ohrazení, že kvůli tomu tam nejsem, VIN, typ motoru, štítky pod haubnou a barvu - řekl mi, že to se kontroluje vždycky a při všem, že to je ověření, že se jedná o kontrolované vozidlo = když uvidí přeražený číslo motoru, máš problém smileys with beer...

Nemyslim to nijak zle, ale bacha na to - po naších pixlách (kadetty, astry F, vectra A, Calibry a spol.) jdou pécajti jak slepice po flusu... Zbytečný vletět do nějakýho průseru...

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2012 08:40

tak jsem se ktomu konečně dostal a pro info, kdyby to někdo dělal. V obou svazcích je stejnej počet drátu a mají i stejný barvy, takže jsem to ucvakal a napojil a fachá to bez problémů. Takže jsem tady zbatečně hysterčil smiling smiley

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2012 08:41

Jarda: Souhlas, ale zase na druhou stranu. Gumy jsou vidět na první pohled, motor je přecijen vevnitř a nebije na první pohled do očí. A to přeražení na první pohled do očí nebije na tom zasraným bloku. Na první pohled pozná c20ne od 16xel každej, kdo ví, o co jde, tedy na stk samo, ale fízli, pokud to nikdy neviděli na první pohled težko. 8v od 16v jde poznat samozřejmě hned, ale kdo zase ví, že x16xel je 16v, to jen lidi, co se v tom šťouraj, nebo to někdy měli. Ten auťák je jinak v dobrým stavu a pozornost nebudí. No a především, já s tím jezdit nebudu :-)

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2012 14:05

psal sem na začátku že barvy seděj

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2012 14:06

štípání je prasárny ty konektory jdou vypinovat :-)

Re: zapojení konektoru C20NE x X16XEL
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2012 09:05

oplik.jenik: já to tak původně chtěl udělat, ale ty piny z 20ne jsou o dost menší (užší), tak jsem se bál, že v by v tý zásuvce z 16xel nemusely mít pořádnej dotyk. Tak jsem to sletoval a zatáh termobužírem, myslím, že to bude ok. Jinak teda ještě pro info. Je potřeba ještě přepojit dráty vevnitiř u relátek co jsou vedle ECU. Barvy tam taky seděj až na jednu. Kabel z 16XEL tam má 2x modro červenej, jeden tlustší a z toho svazku od 20ne vede ten modročervenej tlustší a jeden bílo červenej a ten přijde na ten slabší modro červenej. Aspoň bych řekl, že to tak má být vzhledem k tomu, že to tak jede smiling smiley



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   *******   **    **  ********   **     ** 
    **     **     **   **  **   **     **  **     ** 
    **            **    ****    **     **  **     ** 
    **      *******      **     **     **  **     ** 
    **            **     **     **     **  **     ** 
    **     **     **     **     **     **  **     ** 
    **      *******      **     ********    *******  
Powered by Phorum.