www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
P1125 - fault code
Autor: Jurino (IP zapsáno)
Datum: 09.03.2014 19:55

Nazdar borci,


prosím Vás o radu. Diagnostika mi vypisuje nasledujúcu chybu:

Total number of fault codes: 1
P1125 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description)
(05) - Present

V angličtine nie som moc dobrý a nieto ešte v technickej. Na internete som podľa kódu niekde našiel niekoľko popisov, ale z ani jedného nie som múdrejší. Tu sú:

Turbocharger wastegate regulating valve
Turbo boost control solenoid - voltage low
Throttle position sensor intermittent
Overboost pressure valve - High input signal
Boost pressure solenoid valve

Ide o to, že autíčko jazdí bez problémov, avšak keď idem po diaľnici, pri otáčkach nad cca 2500 mi začne svietiť kontrolka diagnostiky motoru (žltá - auto s kľúčom) a auto sa prepne do nejakého bezpečnostného režimu a stratí výkon. Keď zastanem, vypnem motor a po chvilke opäť naštartujem, kontorlka už nesvieti. Najskôr som si myslel že je to váhou vzduchu, keď som ju chcel vymeniť, zistil som, že je prasknutá hadica sania medzi filtrom a váhou - bola urvaná skoro celá a tak som ju vymenil. Problém sa však neodstránil, ale hranica otáčok, kedy mi začne svietiť tá kontrolka išla na cca 3000. Pre istotu som vymenil aj tú váhu vzduchu, ale bezozmeny. Domnievam sa však, že s tou prasknutou hadicou som jazdil minimálne tri štyri mesiace, tak či sa nemohlo niečo pokaziť v tej časti za váhou vzduchu.

PS: diagnostiku mám vlastnú OP-COM OBDII tak som v servise zatiaľ nebol.

_________________________________________________________________________
Súčasnosť:
VW Sharan 4x4 1.9 TDI, AUY, 85kW, 2005, Čierna-metalíza
Opel Astra G 1.7 DTI, Y17DT - Isuzu, 55kW, 2002, Silver-metalíza, Kombi
Jawa 350 639 Benzín, 1993, Modro-biela

Minulosť:
Opel Astra G 1.4 Benzín, Z14XEP - 66kW, 2008, Červená, Kombi
Suzuki SJ410 4x4 0.97 Benzín, F10A - 33kW, 1984, Zelená-metalíza
Škoda 105 S 1.05 Benzín, 742.10 - M II - 33,1kW, 1984, Modrá, Sedan

Přílohy: Faultcodes_2002_Astra-G_Engine_Y 17 DT.pdf (2.8KB)  
Re: P1125 - fault code
Autor: Josef Šilhavý (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2017 18:14

Ahoj
Mám stejný problém... vyřešil jsi to nějak Jurino?

Re: P1125 - fault code
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 20.11.2017 10:48

počítám že to máš taky na naftě? ovládací člen škrtící klapky.. nejdřív vyčistit klapku a sání..

Re: P1125 - fault code
Autor: Jurino (IP zapsáno)
Datum: 20.11.2017 11:45

Ahoj,

bol som nakoniec v servise kde mi povedali, že chyba je v riadiacej jednotke. Niekde sa tam vraj nachádza studený spoj, ktorý by sa dal pohľadať a opraviť.
Veľmi sa mi to nepozdáva, ale neriešim to.

Opäť by to stálo len peniaze navyše. Takže je tomu už tri roky, čo to neriešim a jazdím s tou chybou. Jediné, čo si musím na diaľnici dávať pozor je, aby som nešiel rýchlosťou 120 km/h (cca 2700 ot/min). Môžem ísť rýchlosťou do 115 km/h alebo nad 125 km/h, takže mi je to jedno. Ak sa náhodou stane, že sa motor prepne do servisného režimu a začne svietiť tá kontrolka, stlačím pedál plynu úplne na podlahu a cca do polminúty prejde motor opäť do normálneho režimu a potom plyn zase uberiem a frčím ďalej.

Ale keďže som sa s tým naučil jazdiť, tak sa mi málokedy stane, že motor sa prepne do servisného režimu.



_________________________________________________________________________
Opel Astra G 1.7 DTI, Y17DT - Isuzu, 55kW, 2002, Silver-metaliza, Kombi

Re: P1125 - fault code
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2017 09:19

určitě opravit..
spousta jednotek měla tento problém ve studeném spoji...
ale jezdit tímto stylem je fakt HUSTÉ :-O

Re: P1125 - fault code
Autor: Jurino (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2017 11:42

Tak je to vec názoru. Už som na tom aute opravoval veľa vecí. Turbo (repas), palivové čerpadlo (repas), alternátor 3x (2 x nový), klímu, a kopec spotrebných drobností od vodnej pumpy, cez chladiče, radiátory, elektriku, remene, kladky...

No a tak staré auto, sa proste už neoplatí opravovať. Má hodnotu tak 900,-€ a ak mám za ďalšiu opravu, ktorá nie je nevyhnutná dať napríklad 200 - 300 € tak to si rovno môžem začať odkladať na druhé auto. Navyše, keď môžem túto chybu prirovnať k vypálenej žiarovke v kufri. Jazdiť sa s tým bez problémov a veľkých obmedzení dá.

Ako spomínam, jazdím s tou chybou už tri roky a to tak, že celá Európa a ročný nájazd cca 20 - 30 000 km a nemám s tým problém, ak dodržiavam čo som napísal. Za posledného pol roka, mi tú chybu zobrazilo max 3 krát. No a ak sa auto pokazí a oprava bude ešte drahšia, pôjde pekne do šrotu. Aj tak je už pomaličky čas na nové auto. Toto slúžilo 15 rokov a možno si už zaslúži odpočinok, veď je to už skoro veterán. Navyše som sa už po rokoch poučil, že nie všetko má zmysel opravovať. Kedysi som chcel mať auto tip-top, ale už mi na tom nezáleží. Popri tejto Astričke som úspešne vystriedal ďalšie dve autá (Suzuki Samurai 1.0L, Opel Astra 1,4L) a to mi otvorilo oči. Do auta sa proste neoplatí investovať, keďže cena áut tak šialene klesá a auto je spotrebný tovar, nie investícia.

Ale to je len môj názor a moje skúsenosti.

Samozrejme, ak pán Josef Šilhavý má vôľu, financie a tendenciu chybu opraviť, môžem mu to len a len doporučiť. Komplet fungujúce auto je vždy lepšie, ako to s chybami. A veľmi rád mu poradím ak viem.

Takže, moja rada znie, nech si dá skontrolovať riadiacu jednotku (tú čo je pri/na motore). Je v nej zrejme studený spoj.
Ináč ten môj servisák sa to chvíľu snažil riešiť, keď som mal v servise auto kvôli niečomu inému a celú riadiačku vymontoval, dal bokom a odizoloval, aby na ten spoj akože nevplývala teplota motora (rozpínanie materiálov a tak) a vyzeralo, že to má vplyv. Možno aj pre to, že sa s tou riadiačkou mechanicky pohybovalo. Ťažko povedať. Ale nechcel som to riešiť, on to skúšal len preto, lebo ho to zaujímalo a je to môj kamarát.
Na Slovensku je vraj firma, čo riadiačky repasuje. Čiže vymontovať, oni preletujú nanovo všetky spoje a založí sa naspäť. A uvidíte. Možno je problém niekde celkom inde.

Code 24 a code 55
Autor: David Balík (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2018 13:43

Prosím nevím co znamená code 24 a code 55,mám Opel Astra J combi,mam manual v italštině,díky za odpověď na můj emal

Re: Code 24 a code 55
Autor: Jurino (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2018 15:14

Pán Balík, skúste nám napísať aj niečo viac o Vašom aute: rok výroby, typ motora, palivo atď. Nie vždy sú chybové kódy u každého modelu rovnaké. A skúste aj trošku opísať situáciu na základe čoho a ako ste došli k takýmto chybovým kódom?


V diagnostike som ku spomínaným kódom našiel toto:

00024 Passenger pretensioner circuit---Signal low
00055 Airbag Electronic Control Unit (ECU)---Replace (ECU)

_________________________________________________________________________
Súčasnosť:
VW Sharan 4x4 1.9 TDI, AUY, 85kW, 2005, Čierna-metalíza
Opel Astra G 1.7 DTI, Y17DT - Isuzu, 55kW, 2002, Silver-metalíza, Kombi
Jawa 350 639 Benzín, 1993, Modro-biela

Minulosť:
Opel Astra G 1.4 Benzín, Z14XEP - 66kW, 2008, Červená, Kombi
Suzuki SJ410 4x4 0.97 Benzín, F10A - 33kW, 1984, Zelená-metalíza
Škoda 105 S 1.05 Benzín, 742.10 - M II - 33,1kW, 1984, Modrá, Sedan



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  ******   **     **  ********  **     **  **    ** 
 **    **  **     **  **        ***   ***  **   **  
 **        **     **  **        **** ****  **  **   
 **        **     **  ******    ** *** **  *****    
 **        **     **  **        **     **  **  **   
 **    **  **     **  **        **     **  **   **  
  ******    *******   **        **     **  **    ** 
Powered by Phorum.