www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
spínané napětí na první poloze klíčku zapalování
Autor: Neo-Mike (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2015 17:04

Zdravím, vyměnil jsem autorádio a zjistil, že mi nejde zapnout pokud neotočím klíčkem v zapalování na kontrolky a nebo nenastartuji. Proměřil jsem, do jakých pinů a kdy jde napětí. Zjistil jsem, že při zapnutí zapalování (na kontrolky) nebo nastartování jde napětí do pinu číslo 2 a 8 (stálé napětí). Při vypnutém zapalování a nebo otočením na první stupeň zapalování je napětí jen na pinu číslo 8. Ptám se tedy, nemělo by při otočení klíče na první stupeň se sepnout napětí i na pinu číslo 2? K čemu by jinak byl první stupeň na zapalování?

Re: spínané napětí na první poloze klíčku zapalování
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2015 21:27

A pročetl jsi si pořádně co jsem ti napsal na Club - opelu?


Tak odpoj ten kablik co je pod proudem jen po otoceni klicku ( řádne zaizoluj proti zkratu - v žádnem případě s ničím nepropojovat) uvolneny pin propoj na pin, co je staly proud.
Pak budeš mít stálý proud na obou pinech a hraješ.
Ten pin co je pod proudem i bez klíčku, je z důvodu udržení paměti rádia.

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: spínané napětí na první poloze klíčku zapalování
Autor: Neo-Mike (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2015 22:10

Pročetl samozřejmě smiling smiley. Rozumím ti, čím toho dosáhnu. Jen mě napadlo, zda toho nelze docílit bez ztráty funkce vypnutí rádia s vypnutím motoru. Některá auta mají ACC na zapalování (samozřejmě by rádio nehrálo úplně bez klíčku v zapalování, ale na ACC aspoň není sepnuté čerpadlo benzínu a nesvítí celá palubovka).

Re: spínané napětí na první poloze klíčku zapalování
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2015 10:56

Kdybysme alespoň věděli, o jakém autě se bavíme.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: spínané napětí na první poloze klíčku zapalování
Autor: Neo-Mike (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2015 12:35

Zapomněl jsem napsat, jedná se o Astru F (X14NZ).



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Neo-Mike (24.05.2015 12:42)

Re: spínané napětí na první poloze klíčku zapalování
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 25.05.2015 16:31

Tak zrovna Astra F to má vskutku zapojené až na polohu zapalování. Schema zde: [www.opelastra.cz] A když se na to schema podíváš, pro Japonsko je to zapojené na svorku W na spínačce a ta je pod napětím v 1, 2 i poloze startéru. A to není takový problém si natáhnout kus káblu a přezapojit.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: spínané napětí na první poloze klíčku zapalování
Autor: Neo-Mike (IP zapsáno)
Datum: 25.05.2015 20:59

Díky, podívám se na to v autě smiling smiley.

Astra F šikmá zadní část 5dv. X14NZ bílá



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **     **  **      **  ********  **    ** 
    **     **     **  **  **  **  **    **  ***   ** 
    **     **     **  **  **  **      **    ****  ** 
    **     *********  **  **  **     **     ** ** ** 
    **     **     **  **  **  **    **      **  **** 
    **     **     **  **  **  **    **      **   *** 
    **     **     **   ***  ***     **      **    ** 
Powered by Phorum.