www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Brzdy - vymena prasatka
Autor: Jilas (IP zapsáno)
Datum: 12.08.2005 07:30

Poradíte mi někdo, jak postupovat při výměně prasátka? Díky.

Re: Brzdy
Autor: Rom@n Kadett C16NZ (IP zapsáno)
Datum: 12.08.2005 08:43

To je jednoduché, tak že doporučuji nejdřív sundat buben a podívat se na pakny, pokud jsou OK,
pak si k novému prasátku kup ještě sadu nových pružinek co drží pakny (cca 100kč, nikdy nevíš jestli Ti při sundávání nějaká nepraskne) Odhákni pružinky, sundej pakny a potom odšroubuj trubičku z prasátka a šroub co drží prasátko. vše vyčisti, samostav rozeber a pořádně vyčisti a malinko promaž závit,ale jen lehce,ta ozubená matka by měla chodit uplně lehce.
Namontuj nové prasátko, nandej pakny a zahákni pružinky, musíš si trochu pomoc štoubovákem a kleštěma, moc se jim zpátky nechce.

Až nasadíš buben,tak nezapoměn brzdy odvzdušnit !!!!

Re: Brzdy
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 12.08.2005 09:02

Ano, tak to je, ale je to poněkud idealizované, pokud budeš mít štěstí, je to banalita a stačí odháknout jen vrchní pružinu a celý samostav rozdělávat nemusíš, jen vyčistíš matičku smaostavu třeba WD-čkem.
Praxe bývá ovšem taková, že jediný 2 šrouby, který povoluješ jsou totálně zarezlý a pokud hlavy neurveš, tak aspoň pořádně smeteš matku. Co se týká toho upevňovacího šroubu, tak tam je to buřt, ten dáš nový (M6 s hlavou na klíč 10), ale se samotným zaustěním brzdové kapaliny bude větší problém. Jsou 2 možnosti:
a) useknout brzdové vedení těsně za holendrem, nasadit trhák a pak už se to pohne. Jenže se pak musí vyměnit příslušná část brzdového vedení (prý pasuje hadička od předku Favorita).
b) brzdu opravdu rozebrat do mrtě, odseknout (pokud fakt nepůjde povolit) ten upevňovací šroub, chtit holendr něčím pořádným, co ho nezničí (sikovky, možná francouzák, pokud se vejde) a vyšroubovat prasátko a pak stejným způsobem natočit nový. Jak řešit případnou úhlovou odchylku po natočení nového, pokud bude značná, to nevím, ale při malých odchylkách se dá trubička malinko nakroutit. Jo pokud by se na trubičce potom podařilo uvolnit ten holendr, tak je vyhraný a je to potom banalitka.

Chystám se na to taky a těmi to informacemi jsem vyzbrojen od různých zdrojů jednak z knih a jednak tady. Už se těším, až budu předávat praktické zkušenosti ;-)))

Re: Brzdy
Autor: fukín (IP zapsáno)
Datum: 12.08.2005 15:26

Šroubení trubek opravdu pasuje z favorita,když je trubka delší,udělá se smyčka.

Re: Brzdy - vymena prasatka
Autor: fifo (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 13:11

abych vam dodal odvahy, tak ja to menil a bylo to dost v pohode, nenarazil jsem na zadny vetsi problem. Srouby sli pomerne lehce, jinak plati co psal Roman nahore

Re: Brzdy - vymena prasatka
Autor: Stanley (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 13:26

Dělal jsem zadní brzdy před 14 dny a největší porod bylo sundat buben. Jinak bez problémů.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  ********        **  **     **   ******   
 **        **              **  **     **  **    **  
 **        **              **  **     **  **        
 ******    ******          **  *********  **   **** 
 **        **        **    **  **     **  **    **  
 **        **        **    **  **     **  **    **  
 ********  ********   ******   **     **   ******   
Powered by Phorum.