www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Náter podvozku
Autor: roxor (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 08:14

Zdravíčko, chcem si nechať poradiť.

Mám Opel Astra F, classic r.v.8/2000, motor X16SZR. Auto som kúpil na jar tohto roku a rád by som sa oň dobre postaral a uvažujem nad vystriekaním dutín a celého podvozku dajakým prípravkom na ochranu pred koróziou, kameňmi a solou z posolených zimných ciest. Auto má zdravý podvozok a brat mi poradil, že je to zbytočné, že dnešné moderné autá sú odspodu dostatočne chránené.
Rád si preto vypočujem i názor niekoho iného a v prípade, že súhlasíte s aplikáciou nástreku, potom by som rád vedel čím a prípadne aj dajaký postup a na čo si treba dať pozor.

dik

Re: Náter podvozku
Autor: mirek (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 08:35

Už se to zde několikrát řešilo, podívej se na starší příspěvky.
To platí pro všechny problémy. Nejdřív si zadej název Tvého problému a hledej v předchozích příspěvcích.

Re: Náter podvozku
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 13:39

Určitě ošetřit. Jsem silně skeptický k prohlášením typu, že něco vystačí po celou životnost vozu. Například povrchová úprava spodku, náplň převodovky či chladící kapalina atp. Obávám se, že výrobci v tomto směru moc nepočítají s životností přes 10 let :-(
Kupříkladu kolega má 9 let starý VW a nikdy neměnil chladící kapalinu s tím, že výrobce výměnu nepředepisuje, protože náplň je "celoživotní" a má protikorozivní účinky. Při příležitosti mizení chladící kapaliny jsme nakukovali do nádobky a má to tam zrzavé jak liška. Je to takové svinstvo, že obsah chlazení mého 16 let starého kadeta je proti tomu křišťálová studánka...

Re: Náter podvozku
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2005 18:35

Já jsem slyšel,podotýkám,že slyšel,že náplň v převodovce je na dvacet let.

Re: Náter podvozku
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2005 09:57

minimálně ty dutiny, hlavně zadní lemy zevnitř kufru nech nastříkat, podvozek zkontroluj a pokud je zdravý tak klidně ještě rok dva můžeš počkat, dutiny stříkám běžným Resistinem smíchaným s trochou nového motorového oleje

Re: Náter podvozku
Autor: Radim (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2005 10:28

V každém případě bych to udělal, protože OPEL je dost vyhlášená firma na korozi - zvláště Astry F a první G. Nejhorší místa jsou vnitřní dutiny u zadních blatníků a prahy - je to přístupné buď z kufru, nebo otvory ze spodu a nebo po sundání krytů prahů. Na podvozek Opel používý speciální vosk, který se však nesnáší s asfalty a jinými rozpouštědly - když se to přestříká tak to velmi špatně schne, dlouho se to lepí a tam kde toho je víc tak se to trhá od podkladu. To znamená na podvozek buď originál Opel - piksla je asi za 800Kč a nebo od Tectylu popř. Motipu speciální vosk bez asfaltů na spodky vozidel v kartuši - jedna s 1kg cca za 200Kč. Lze to stříkat vysokotlakou pistolí a nebo natřít štětcem (radši 2x). Dutiny - tam to je celkem jedno co za vosk a ten Resistin je dobrý, ale ten olej bych do něj rozhodně nedával - je pověra z doby socialismu, která se jako blbost táhne do dnes. Na spodek je potřeba cca 2kg a na dutiny asi 1kg.

Radim

Re: Náter podvozku
Autor: Jirka (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2005 14:19

A nejaka dobra prodejna v Praze neni na tyhle barvy? Nebo to maji i v normalnich barvy/laky? Myslim ten motip/tectyl

Re: Náter podvozku
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2005 06:48

dávat olej do resistinu není pověra nýbrž praxe, nejlepší je přidat trochu konzervačního oleje konkor, když totiž tu dutinu po třech (a více) letech otevřeš tak zjistíš, že ten resistin ztvrdnul a začína praskat, smícháním s olejem zůstane vosk polotekutý navěky, nesmí se ale nikdy použít olej vyjetý nebo převodový, není to asi příliš ekologické a estetické když musíš jednou za čas otřít mastné spodky dveří ale funguje to výborně

Re: Náter podvozku
Autor: Radim (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 06:57

Motip mají asi v každém Baumarktu a jinak má přímo zastoupení někde v praze - viz i stránky www.motipdupli.cz. Tectyl se dá koupit přes internet - chce to jen hledat.

Radim

Re: Náter podvozku
Autor: Radim (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 08:04

Vrabi,

nechci se s tebou přít, ale vzhledem k tomu, že to je můj chleba - mám firmu na práci s chemickými prostředky tak Ti musím říci, že nemáš pravdu.

Je to jednoduché vysvětlit - všechny tyto hmoty se buď musí stříkat vysokotlakým zařízením a pak se neředí, ale pouze míchají - v takovém případě je povrch celistvý a vydrží tak i celou dobu životnosti vozu. Toto platí pro renomované prostředky a použití speciálního vysokotlakého zařízení - je pravda, že Opel u starších aut s tím měl problémy. Pro práci doma pak platí, že pokuď se to stříká obyčejnou pistolí a nebo natírá tak se to musí samozřejmě ředit pouze tím čím je předepsáno - jinak to skutečně může ztvrdnout a popraskat a musí se to ředit jenom v doporučeném poměru. Pro případ Resistinu to je pouze a pouze buď lakařský a nebo nízkovroucí nearomatický technický benzín nic jiného. Motip používá pak speciální ředidlo také na bázi benzinu. Tedy žádné nitro a nebo olejové ředidlo. Protože Češi jsou tvořivý národ tak samozřejmě jsou zvyklí namíchat co se doma najde a no se to někdy nepovede.

Jinak dutiny lze samozřejmě přímo konzervovat Konkorem a nebo i jiným olejem - je to sice špína, ale účel to splní taky velmi dobře - nemá to pouze inhibitor koroze.

Radim

Re: Náter podvozku
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2005 08:43

asi máš pravdu, ale já dál zůstanu u svých olejových míchanic :-), teď už by mi stejně nic jiného na tom nedrželo

Re: Náter podvozku
Autor: jeník1.6DA (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2005 17:40

da se necim osetrit i misto (podvozek) ktere je orezle... myslim tim tak ze uz odrbat nepujde. respektive je schnile jako lečo..... ale do doby nez na opravu budu mit, bych to rad necim napatlal aby na to necakala voda atd....... ????? jde to necim ?????



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **    **  ********   ********  ********  
 **     **  ***   **  **     **  **    **  **     ** 
 **     **  ****  **  **     **      **    **     ** 
 ********   ** ** **  ********      **     ********  
 **     **  **  ****  **           **      **        
 **     **  **   ***  **           **      **        
 ********   **    **  **           **      **        
Powered by Phorum.