www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 14.07.2010 14:27

Měnil jsem je na GSIčku a tam jsou u motoru 8mm a od nádrže k čerpadlu je 12 mm.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: Adrián (IP zapsáno)
Datum: 08.04.2011 12:40

Nerozmýšľali ste použiť AUTOFLEX 6X1 PA12PHL narozvod brzd. Vymeniť kovové trubky za umelé.

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 08.04.2011 13:04

Zapomen na to. Na brzdy se nesmi pouzivat ani medene potrubi, natoz plastove. A to hlavne kvuli sve roztaznosti.

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: Adrián (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2011 04:47

S tou rozťažnosťou neviem. Sú to trubky ktoré sa používajú na rozvod stlačeného vzduchu v nákladných autách a autobusov. A tam býva tlak cca 8 atm.
Trubky odolavajú teplote až do 150'C a sú odolné ropným látkam, soli atd. A v brzdovom systeme osobného auta nie je taký veľký tlak.
Moja otázka bola len čisto teoretická. No po prečítaní vlastností trubiek od výrobcu začínam nad tým uvažovať. Zatiaľ aspoň zo zadnými brzdami. Palivové potrubie som už s tým nahradil a zatial v pohode.

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: Adrián (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2011 05:02

A ešte k tým medeným trubkám. Pamätám si keď sme ich dávali aj na škodovečky 120 a držali. Dokonca keď idem do predajne autobrzdy, tak tam vyrábajú brzdové trubky z medi. Však aj rozvod LPG v autách je tiež z medi.

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: Adrián (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2011 05:11

No a s tou meďou tiež neviem.
Však sme ich dávali aj do starých škodovečiek a držia tam do teraz. Dokonca aj v predajni autobrzdy robia brzdové trubky namieru z medi.

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2011 07:04

Ja nemluvil o pevnosti plastoveho potrubi, ale o pruznosti.
Jde o to, ze Ty slapnes na brzdu a ta plastova trubicka se zacne nepatrne roztahovat, tim padem zacne pedal fungovat pozdeji a hlavne s mensi ucinosti.

Ano, stare auta mely medene trubky, protoze jejich brzdovy system na nej byl staveny. Tak ze pokud se jeste jako ND sezenou, muzou byt z medi.
Ale nahrada ocelovych za medene je zkratka nepripustna.

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2011 08:27

Jistě sami víte, že ani tankovat byste neměli jen tak do nějakého plastu. Hrozí nebezpečí statické elektřiny, přeskoku jiskry a zapálení par. Na pohonné hmoty tedy jen plasty pro ně určené. Co se týká brzdových trubek, nikdy nedávejte dva různé materiály k sobě. Je nebezpečí vniku elektrického článku a tím pádem vnitřní koroze meteriálu. Nakonec někde něco upadne.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2011 14:32

Adrián:

Vzduchová brzda u nákladáku je diametrální rozdíl - tlak ve vzdušníku je pravda kolem 8 až 10 bar, jenže taky brzdové prase má průměr 20cm, kdežto u hydrauliky 20mm. Takže abys dosáhl stejné přítlačné síly, stačí ti menší tlak v rozvodu, ale větší plocha na kterou působíš.

Je to jednoduché - 1atm = 1kg/cm2, tak si můžeš spočítat jaký je tlak v systému, abys brzdil třeba 300kg na pístku, který má plochu kolem 5cm2...

Jinak ta měděná trubička je při těhle tlacích už na své mezi pevnosti - takže již dochází k plastické deformaci = nevratným změnám ve struktuře materiálu = výrazným vakancím a dislokacím v krystalové mřížce kkovu = porušení materiálu a jeho prasklinám...

Takže s plastovou trubičkou, která snese 8 bar bys šel asi trošku srát a ten před tebou taky smileys with beer...

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: Adrián (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2011 07:44

Dik za info. Drzal som sa len informacii na nizsie uvedenej stranke:
"Certifikované polyamidové trubky pro brzdové systémy, pneumatické systémy a palivové rozvody."
Su tam uvedene 3 polozky: 1. brzdy, 2. vzduch, 3. palivo.

[www.dplast.cz]

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: leader91 (IP zapsáno)
Datum: 16.09.2013 15:06

Prosím Vás nemáte niekto schému palivového systému na kadett c20xe? Priemery, dlžky hadíc, potrubia a ich zapojenie? Ide mi najmä o tie priemery. Auto nemám pri sebe že by som si to zmeral a žiadna hadica tam už nie je. Chcem prísť k autu a už namontovať celé nové vedenie, tak nech to kúpim. A neviete niekto aký závit/priemer majú hadice, ktoré vedú do resp. zo vstrekovacej lišty? vid obrázok Poprípade dajú sa niekde kúpiť, nahradiť? Asi nejaké pneuhadice alebo tak, len neviem na aký závit. Vopred Vám dakujem. M.arrty tu síce písal priemery ale neviem či to patrilo na C20XE a či je to všetko.

Přílohy: benzinleck1.jpg (137.7KB)  
Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: leader91 (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2013 17:42

Tak nákúpil som priemery 8,10 a 12 mm a všetko zapojené až na to že neviem, ktorá hadica je prívod a ktorou hadicou sa benzín vracia späť do nádrže. Pravá prívod a ľavá návrat alebo naopak? Vid obrázok v predchádzajúcom príspevku. Vopred díky

Re: pALIVOVÉ POTRUBÍ
Autor: leader91 (IP zapsáno)
Datum: 01.10.2013 14:18

Takže takto je to: pravá prívod / ľavá odvod.

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******   **     **  **      **  ********  **     ** 
 **     **   **   **   **  **  **  **        **     ** 
 **           ** **    **  **  **  **        **     ** 
 ********      ***     **  **  **  ******    **     ** 
 **     **    ** **    **  **  **  **        **     ** 
 **     **   **   **   **  **  **  **        **     ** 
  *******   **     **   ***  ***   **         *******  
Powered by Phorum.