www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Výroba brzdových kotoučů
Autor: spt32 (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2006 21:07

Napadla mě taková věc,dělám ve strojírenském závodě na CNC soustruhu a napadlo mě že bych si udělal brzdový kotouče.Materiál bych ve fabrice sehnal ale nevim přesně co je to za materiál.Já si myslim že je to ocelolitina a tu bych sehnat moh.Nemáte někdo zkušenosti s výrobou?Dělal už to někdo?

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Koubajz (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2006 21:25

A proc?Myslis,ze vymyslis neco mega super noveho?Ja myslim,ze kdyz si koupis nove kotouce udelas lip a budes mit zaruku,ze Ti nebudou hazet,ze jsou z dobreho materialu a budes na ne mit zaruku.Nechci Ti do toho kecat,ale treba ATE chlazene s drazkovanim stoji snad neco kolem 1200,-.To si myslim,ze neni zase takova hrozna cena.Ale na tom soustruhu by se dali delat jine veci,ktere jen tak nesezenes.

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: spt32 (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2006 22:16

Co se týče házení tak to strach opravdu nemám protože by to bylo stoprocentně lepší ne originál.Házivost do 0.02mm neni problém udělat.A myslim si že mít to zadarmo je lepší než za 1200kč.Nechci vymejšlet nic novýho ale jen obšlehnout originál a ušetřit peníze který můžu vrazit do něčeho jinýho.Dělal sem tam brzdový bubny na náklaďák Iveco a šlapou už víc jak rok bez problému.Jen mě zajímalo jesli už to někdo nedělal abych věděl ten materiál.Já si to zjistim v laboratoři ale kdyby to někdo věděl tak by mi to ušetřilo práci.

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 06:55

Chlape neblazni. Zrovna na brzdach se nema setrit a uz vubec neco kutit sam.
Udelej si co ja vim, treba podlozky pod kola, ale brdy a brzdovy casti sver odbornikum.

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Pepíno (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 08:52

spt32: Je to pěkná blbost.Jak je vyvážíš?

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: spt32 (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 09:51

Nejlíp na vyvažovačce což taky problém neni.Ale dobře překecali ste mě ale stejně si myslim že bych to v pohodě udělal protože když můžu dělat rotační součásti které točí i 30 000 otáček a v přesnost v tisícinách milimetru tak kotouče sou proti tomu prkotina

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 12:56

problém bude hlavně s tím materiálem, musí snášet tření a vysoké teploty, zkus se zeptat ve ferodu z čeho ty kotouče dělají (ale nepiš jim že si je chceš dělat sám) ty z feroda jsou tuším OZ Zimermann takže kvalitní, jinak si ale myslím že nevětrané kotouče jsou tak levné že to za to nestojí a větrané si na cnc neuděláš :-), pokud bys sehnal ten materiál tak to opravdu až takový problém nebude

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: spt32 (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2006 12:25

Příspěvek od Tomína jsem četl takže ho sem dávat nemusíte.V první řadě chci říct že to byl jen nápad kterej bych mohl bez problémů realizovat.Neřekl jsem že do toho jdu stůj co stůj.Nicméně si myslím že je to trochu nafouknuté.Pokud bych sehnal materiál vhodný na brzdové kotouče a myslím že ten bych sehnal,tak není co řešit.Co se týče dopravní nehody a posouzení dílů to je věc jiná a plně s Tomínem souhlasím.Možná se někteří budete divit ale i CNC stroje které vyrábíme mají kotoučové brzdy,které musejí snést daleko extrémější podmínky než je kotoučová brzda v autě.Mám na mysli obyč kotoučovou brzdu na Kadetu C16NZ a ne třeba brzdy na F1.Dnešní soustruhy a obráběcí centra dosahují velmi vysokých otáček,mnohokrát vyšších než jsou otáčky kola u auta,a pro efektivnost výroby se nemůže čekat než se vřeteno stroje dotočí např.kvůli výměně nástroje.Proto se to řeší buďto elektromotory které dokáží zastavit prakticky na fleku a nebo se jim pomůže kotoučovými brzdami.Vemte si že takový stroj jede třeba na tři směny pět dní v týdnu a brzdí třeba pětkrát za 10 minut.Mám takovej pocit že je to mnohanásobně větší zátěž než má brzdový kotouč u mojeho kadetta.Tim sem chtěl jenom říct,že i brzdové kotouče se u nás vyrábějí a tím pádem bych materiál sehnal.

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Milan (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2006 13:43

A spočítej si energii rozjetého auta a energii otáčejího se vřetena.

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2006 15:41

To: Milan
Kdo říká, že třeba neobráběj tunový ingoty ;-)
Jinak pravda, že je třeba si uvědomit, že brzda nedělá v zásadě nic jiného než že transformuje mechanickou energii na tepelnou...
Takže čím víc pohybu a čím víc hmoty, tím větší zátěž...Milan napsal:

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2006 19:46

Škoda, že nevím, jak takovej tunovej ingot vypadá,a jakou rychlostí se otáčí, protože jen tak pro zajímavost bych si spočítal jeho energii :-) Docela by mě to zajímalo

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Tomíno (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2006 06:21

Tak je to tady správně , stejně mě to nedalo to sem nepřesunout....spt32 Sorry :-(

To spt32 : no koukám, že si to představuješ celkem jednoduše ...ale tak jednoduché to zase není .
Jsem z branže, ve firmě s celosvětovým působením v oblasti výroby brzdových komponentů se pohybuji již 14 let a nikdy bych si kotouč vytočený na soustruhu z čehokoliv na auto nedal.
Šetříš na nesprávném místě a s trochou nadsázky si troufám říci, že chceš ohrožovat nejenom sebe, svoji rodinu, či kamarády, které si usadíš do svého auta, ale také všechny nás ostatní, co se po silnicích pohybujeme kolem Tebe .
Kotouč není jen "nějaká ocel, či litina " , prochází náročným testováním co se metalurgie týká, před spuštěním seriové výroby naběhá mnoho desítek tisíc kilometrů na zkušebních stolicích, kde se testuje v extrémních i zcela běžných provozních podmínkách , slaďuje se s třecími materiály destiček, testuje se na testovacích autech za běžného provozu, ale také na testovacích polygonech , a třeba také za polárním kruhem. Pár jsem jich už viděl - roztržených , prasklých s odpadlými úlomky, totálně zkroucených i z nabouraných aut ...)
Není to jen postavit se k CNC mašině a vytočit "něco" a to si dát na auto. Není to jen o házivosti, ale také o sladění rozměrů, o jejich návaznosti ( různé kolmosti, drsnosti a další parametry ) .

Nechci tě odrazovat od Tvých pokusů, ale já bych si rozhodně nic doma ani v práci vytočeného, co se týká brzd na auto nedal .
Vždyť brzda je BEZPEČNOSTNÍ DÍL AUTA a kotouč do celku brzdy patří !!!

A pokud se pak zjišťují příčiny vážných dopravních nehod, analyzují se i díly na vozidle , včetně brzd - a pokud nejsou atestované a nenesou znaky konkrétního výrobce , tak třeba škoda za nehodu způsobenou roztrženým kotoučem Tebou vytočeným půjde calá za Tebou .
A to by se nemuselo vyplatit, bez ohledu na možné škody na životech lidí.

To je jen moje dobrá rada, protože vím, co se za výrobou našich dílů skrývá .

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Tomíno (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2006 06:29

To spt32 : jestli stále chceš materiál na kotouče , já ti dva odlitky ze slévárny zašlu, můžeš si udělat rozbor materiálu ( abys věděl, co příště nakoupit ) a pak se směle pustit do práce.
A obráběcích center od světových firem máme ve firmě dostatek ( apropo, kde děláš , když vyrábíte obráběcí centra, možná bychom nějaký stroj koupili ) , a bržděna jsou i několikrát do minuty , podle toho, co se na nich obrábí.
Ale stejně si myslím, že stroj na dílně a auto na dálnici ve 160 km rychlosti a potřebě zabrzdit se nedá stovnávat .

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Vincent (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2006 09:25

brzdy automobilu potřebují ke svému chlazení proud vzduchu a proto nejsou nikdy uzavřeny v nějaké škatuli ,jako u soustruhů. Na základě toho předpokládám,že na soustruzích nevznikají takové extrémní teploty ,jako při dlouhodobém brzdění, např při sjíždění hor,tažení přívěsů atd. Soustruh buď vřeteno zastaví a stojí,nebo se točí a obrábí,žádné přibržďování.

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: spt32 (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2006 17:56

Pánové myslim že nemá cenu dál o tom debatovat.Vyslech sem si názory a stačí mi to.Určitě by se o tom dalo dlouho polemizovat a každý z nás by měl kousek pravdy.Nebudu tady říkat kde dělám a jistě pochopíte proč.Už jenom z toho důvodu že u nás je přísnej zákaz vyrábění čehokoli co se netýká výrobního programu.Dneska jsem sehnal Bremba za 530kč kus a je po ptákách.

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Tomíno (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2006 06:01

To spt32 : no vidíš, konečně dobrá řeč :-))) Tak ať Ti to brzdí :-)))

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Charlie (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2006 20:46

Jian kna brzdové kotouče se používá klasická šedá litina

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: spt32 (IP zapsáno)
Datum: 17.03.2006 20:55

A to si vzal kde????

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2006 08:57

Uz toho nechte s temi podomacku jakoze brzdami, nebo se rozbijete v prvni zatacce, radeji si kupte co je odzkousene, zavodnici..:-(

Re: Výroba brzdových kotoučů
Autor: spt32 (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2006 10:44

Já sem si kotouče koupil ale že sou z obyč šedé litiny je blbost.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   ********  ********   **               ** 
 **     **     **     **     **  **    **         ** 
 **     **     **     **     **  **    **         ** 
 ********      **     ********   **    **         ** 
 **            **     **     **  *********  **    ** 
 **            **     **     **        **   **    ** 
 **            **     ********         **    ******  
Powered by Phorum.