www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Bobb (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 08:14

Ahoj. V létě jsem rozebíral přední brzdy a zjistil jsem, že se mi brzdový píst (ten tlustý) pohybuje docela ztěžka. Promazal jsem jej brzdovou vazelínou a vše zkompletoval... Na prždění se nic nezměnilo... Teď, když je zima a já nasednu do studeného auta, auto brzdí nesrovnatelně dobře, jamile však párkrát zabrzdím, nebo ujedu cca 1 km, vše se vrací do původního stavu. Myslíte, že je možné aby se zimou válečky "smrskly" a proto chodily lépe, a ksyž je kapalina ohřeje, zase se roztáhnou a dřou a hůř to brzdí??? - úvaha...
PS: Astra F X16SZ 96, třmeny ATE

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 12:02

On se ti každý kov s klesající teplotou zmenšuje svůj objem. Jak je to v případě tvejch brzd netuším, protoře se zmenší i to v čem se váleček pohybuje....

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil m.artty (20.02.2009 12:04)

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Bobb (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 12:12

Jenže obojí je z jiného materiálu, pokud se tedy nepletu...

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 12:14

Bobe ver, ze s roztaznosti materialu tohle nema vubec zadnou spojitost.

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Bobb (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 12:17

Je mi to divné, to by pak takhle mohlo "fungovat" celé auto... Tak čím to může být??? :-( Jo a jak na paknách, tak i na kotoučích a destičkách je najeto cca 2.000 Km :-(
Co kapalina? Nemůže být třeba stará a tak reagoje na zmeny teploty???

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 12:27

Nepremyslej o zmenach teploty. Pochop, ze brzdy je jedna z mala casti, ktery nesmi byt zavisla na teplote. Nepocitam pripad kdy dojde k nadmernemu ohrati.
Spis je to dany tim, ze kotouce mohou byt jemne orezle, tim je nastup ostrejsi a po par zabrzdeni se to obrzdi.
Mas problemy s brzdenim jako takovym? Myslis si ze to nebrzdi? Nebo jen hledame neco co neexistuje?

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Bobb (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 12:29

Nedávno jsem také seděl v jené X16SZ a ta brzdila, možná né lépé, ale určitě nebylo třeba tolik se opírat do pedálu, ale jen na něj položit nohu... :-(

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 12:32

A zkousel si to dodatecne odvzdusnit?

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 12:38

Pokud by to bylo o tom, že chodí fest ten pístek, především by to brzdilo pořád. Kapalinou máš dost velkej tlak na to, abys ho vytlačil, ale vrací se jen házivostí kotouče. A kapalině jsou takovéhle změny teplot vskutku úplně jedno. Dost častým problémem po výměně kotoučů a destiček bývá, že to dotyčný jede projet a hezky si zkusí, jak to brzdí. Tím ale hezky spálí destičky na těch hrubých, nezajetých, kotoučích. Po výměně kotoučů se doporučuje až 300km nebrzdit zprudka.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Bobb (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 13:41

Jinak se na kotoučích vytvoří film po kterém destišky kloužou, špatně to brzdí-musí se brzdit víc a tak se spálí... Já vím :-( a určitě jsem to neudělal...

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2009 13:49

Neřekl jsem, že ano. smiling smiley To byl jen příklad.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: vaurien (IP zapsáno)
Datum: 25.02.2009 06:24

A co takhle posilovač ? Mě kdysi zlobil na káďovi, i když příznaky byly naprosto opačné. Když bylo auto studené, občas se stalo, že na pár prvních zabrždění moc nereagoval.

Re: Lepší brzdný účinek za studena
Autor: Bobb (IP zapsáno)
Datum: 25.02.2009 07:20

To vůbec, tohle brzdí až zbytečne moc ostře.. .:-(



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **     **  **     **   *******   ******** 
 **     **  **     **   **   **   **     **  **       
 **     **  **     **    ** **           **  **       
 **     **  *********     ***      *******   ******   
 **     **  **     **    ** **           **  **       
 **     **  **     **   **   **   **     **  **       
 ********   **     **  **     **   *******   ******** 
Powered by Phorum.