www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
rázy vepředu ..
Autor: markulin (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2010 15:00

zddravím pánové...opel astra 1.4i c41nz,rok vyroby95,nekamenujte mě jestli někdo o tom tady mluvil,,ja to prostě nenašel,,,nedávno mi měnily uhnile silentbloky ramenmmnejsjé čepy,,při změně pohybu vozu,,zpomalení,,zrychleni,,taky po brždení to vepředu na levo lupne,(jak by něco skočilo)dost dramatický zvuk..zvedli jsme to všechny čepy a věci po výměně jsou na pevno dotaženy,,kotouče nejsou zvlněne problém ani není v destičkách...můžete poradit někdo...došli jsme k ameterskému závěru =že by ta menší vulé v udajně homokinetickém kloubu?díky

Re: rázy vepředu ..
Autor: rene165 (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2010 17:02

Ahoj přesně takovej problém co popisuješ mam na astře 1.7tD combi 1997 vyměnil jsem levé rameno za nové a pořád to dělá ty zvuky při jízdě nevim čim to je,jedině poloosa nebo valivé ložisko co je péro s tlumičem.

Re: rázy vepředu ..
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2010 18:03

Jestli se dobře pamatuju u Vectry A a tedy nejspíš i u Astry F, by měly být skrz ten zadní silentblok ramene do nosníku protažené dva kusy takové pérové ocelové trubičky. Ona tam vymezuje vůli. Je možné, že pokud ji tam nemáte, silentblok se prostě v tom nosníku pohne.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: rázy vepředu ..
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2010 07:11

ta pomocná vložka (viz obrázek) je tam kvůli zpětné montáži. otvor silentbloku má větší průměr než šroub co jde skrz silentblok. Ty pomocné vlozky tam patří dvě. kousíček přečuhují přes silentblok a tím přesně zapadnou do H nosníku. Pak se to už jen šroubem dotáhne.

[sklad.calibra.cz]

A nyní v Vašemu problému: poprvé když sem si to chtěl před mnoha lety udělat sem se bál a dal sem to do Opel servisu. Ti to udělali ale šlendriánsky... Nedotáhli pořádně právě tyto šrouby a při zrychlení a nebo naopak brždění se ozývaly dost velký rány do kastle. Přišel sem až po ujetí cca 600km co to je a zhrozil se. Vyjma sjetých kol to mohlo někoho stát i zdraví...

Takže moje doporučení: zkontrolovat dotažení VŠECH šroubů H nosníku a nestyďte se za to skutečně vzít. Utahovací moment je 110Nm ne-li více.

článek o tom je zde: [www.calibra.cz] Astra F to má naprosto stejné jako Calibra odkud ten článek je. Jsou naprosto shodná ramena, tyčky řízení atd...

Re: rázy vepředu ..
Autor: markulin (IP zapsáno)
Datum: 04.11.2010 02:46

děkuju za užitečné informace..silentbloky ramen a čep se měnili,,tak mám za to že je to ok.pak asistoval při hledání problému způsobujíci ty lupance,servisak předemnou vše vyměněné dotahoval a vše bylo dorváno.vyloučili se tlumiče protože se našla vůle(klepalo to )natyčích od motoru,,tak že prý to bude vytlučený homokinetický kloub...



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
       **   *******   **      **  ********   **      ** 
       **  **     **  **  **  **  **     **  **  **  ** 
       **  **         **  **  **  **     **  **  **  ** 
       **  ********   **  **  **  **     **  **  **  ** 
 **    **  **     **  **  **  **  **     **  **  **  ** 
 **    **  **     **  **  **  **  **     **  **  **  ** 
  ******    *******    ***  ***   ********    ***  ***  
Powered by Phorum.