Výměna brzdových trubiček - poznámky
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2017 13:01 tak bohužel jsem přišel na to, že jsem kretén a poznámky s délkama k výměně brzdového potrubí jsem si před reinstalací systému na mobilu nezazálohoval(
Můžu si tak maximálně vzpomenout.. Trubky jsou kupoval z téhle stránky: [goo.gl] Měnil jsem jenom zadní část. Předek je v pohodě. Délky trubek jsem měřil po vyndání tak, že jsem si přilepil provázek na konec, přilepil v každém ohybu, poté ustřihl na konci, odlepil, 2x přeložil, změřil a výslednou délku vynásobil 4x. Po přeměření jsem si udělal na trubičkách značky pro jistotu o 1cm dál než jsem naměřil. To bylo zbytečné, jak už bylo několikrát řečeno. Trubička ohnutá rukou bude stejně delší než ohýbaná z výroby. Každopádně, přesto bych si i příště nechal rezervu. Přecejenom, když by byla delší, uděláte někde vlnku a těch pár cm zmizí. Kratší trubku neprodloužíte (alespoň ne ekonomicky..) Kupoval jsem 4,5mm, 10m poplastovanou OCEL. Koukám že už to asi nemají, ale myslím, že 2x 5m bude určitě stačit. Měly by i vyzbít odřezky na výměnu trubiček od hadiček do bubnu. Ty jsem měnil taky, ostatně tam mi trubka praskla. Určitě v žádném případě nekupovat měď! Důvodů je spousta. Krom vyšší ceny, je měď příliš měkká na to, aby vydržela tlak brzdové kapaliny z posilovače. Takže to možná bude nějakou dobu fungovat, ale je to taková časovaná bomba.. ..mimo to s tím na spoustě STK neprojdete. (Prý ještě nesnáší změny ročních období a vyžíhá se..) Holendry jsem kupoval v blízké mototechně. Nicméně zde je mají taky, bohužel jen po 10ti kusech. Pokud si dobře vzpomínám, kupoval jsem: 2x 5mm vnitřní ( [goo.gl] ) (na 2 nové brzdové hadičky [goo.gl] ) 5x 5mm vnější ( [goo.gl] ) (2x buben, 2x hadička, 1x brzdový válec) 1x 6mm vnější(bez odkazu) (1x brzdový válec) 1l brzdové kapaliny Trubičky mi napertloval "za pivo " jeden mechanik nedaleko od nás Nicméně bych příště zvážil koupi vlastní pertlovačky. Podle toho co říkal, stála asi okolo 300KČ. Práci zvládla na jedničku a to nová rozhodně nebyla. U tý astry se používal tzv. "bubble flare", což ostatně uvidíte sami. Samotná výměna byla nejhorší na začátku, kdy byla potřeba vyšroubovat staré zarezlé holendry. Silně doporučuji si někde půjčit polootevřené klíče. Bohužel už si moc nevzpomínám kolikátky, ale myslím že 9-10 na ty s vnějším závitem a 17 na ty s vnitřním závitem. Dát nové hadičky už byla otázka max 2h Nejprve jsem si je rukou zašrouboval do brzdového válce a pak postupně naohýbal směrem k bubnům. S ohýbáním nebyl nejmenší problém.. Argument, že měď se lépe ohýbá je možná pravdivý, ale naprosto irelevantní, pokud nehodláte trubičky ohýbat zubama Následně jsem ještě vyměnil vypouštěcí (odvzdušňovací) šrouby. Pár korun... Na napuštění bohatě stačil 1l brzdovky. A ještě zbyla. Celková cena výměny byla něco málo pod 1000KČ. |