www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Opěrné lůžko (domeček či klobouk)
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2017 04:17

Zdravím! Prošel jsem všechny příspěvky na podobné téma tady, ale pořád si ještě nedovedu představit, co mi to vlastně z toho domečku vylejzá. Můžete se prosím na to někdo podívat? (Opel Astra 1.4 Classic, r.v. 1999) (po rozkliknutí fotky v plné velikosti):

[commons.wikimedia.org]

Fotka vlevo – Levá strana – problém: něco tam vylejzá
Fotka vpravo – Pravá strana – v pořádku (jen pro srovnání)

Já s tím tedy takhle jezdím už od té doby, co jsem to před osmi lety koupil, na STK to pokaždé prošlo, takže mě to také nechávalo v klidu, až teď se to technikovi na STK nějak nezdálo a vyhodil mě s tím :-(

Tak nevím, jestli to vylejzá jen nějaká prachovka anebo jakýsi silentblok, který drží celé to ložisko, anebo tam pod tím něco uhnilo anebo co se mohlo stát – možná nějaký následek toho, že to kolo vlítlo do nějaký džuzny?

A jestli mám nějakou šanci to narvat zase zpátky anebo je nutno koupit celé to opěrné lůžko. A jestli pro tu výměnu je nutno rozebrat celý ten závěs předního kola, jako bych měnil tlumič – což vidím jako dost komplikovanou věc – zvlášť když to všechno musím dělat venku na zamrzlé zahradě na sněhu jen s nejnutnějším vercajkem (bydlíme tam v maringotce).

Anebo to lze udělat i nějak jednodušeji? Napadá mě takový postup:

1. Vyheverovat levý předek co nejvíc nahoru, sundat kolo
2. Podepřít levou přední nápravu nějakým špalkem
3. Spustit hever zase dolů, aby se pružina co nejvíc stlačila
4. Svázat tu pružinu po obou stranách vázacím drátem anebo několika smyčkami pevného špagátu, any zůstala stlačená.
5. Vyheverovat to zase co nejvíc nahoru, dát špalek pod kastli
6. Vydloubnout nějak ten černý plastový deklík nahoře na tom domečku
7. Vyšroubovat tu matku, co tam drží ten tlumič
8. Odšroubovat ty dvě matky ze šroubů, co drží ten domeček
9. Protlačit ten domeček dolů
10. Pokusit se sundat ho z toho tlumiče
11. Mít sevřený zadek a pořád se modlit, aby ta svázaná pružina nepovolila a nepřicvakla mi tam pracky :-(

Myslíte, že by to mohlo mít nějakou naději na úspěch? A případně tip na nějaký vrakáč, kde by se to lůžko dalo sehnat? Aby to nevypadalo na STK blbě, že ten levý domeček je nový a pravý jsem nechal starý – oni tu nesymetrii asi nemají rádi.

Koho by zajímal podrobný popis problému, rozepsal jsem to tady:
[cs.wikiversity.org]



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Kychot (28.01.2017 04:18)

Re: Opěrné lůžko (domeček či klobouk)
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2017 06:22

Kup to dvakrát. Postup je stejný jako při montáži tlumičů

Přílohy: tn_febi12676.jpg (4.1KB)  
Re: Opěrné lůžko (domeček či klobouk)
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2017 06:18

Odborný název nevim.. Měl jsem to taky, ale teda ne v tak hroznym stavu.
Na vrakovišti stačilo říct "horní uložení tlumičů", na nic se neptali a přinesli, A když vygooglíš "horní uložení tlumičů", vychrstne ti to vpodstatě to samý jinejch aut.

Každopádně kamarád říkal ať to radši vyměnim, že by se mohlo stát, že najedu na nějakou díru a mohl by mi tlumič vystřelit do kapoty.
Co je na tom pravdy nevim, ale riskovat jsem nechtělsmiling smiley

Na vrakovišti v Dalekých Dušníkách mi to uložení dali spolu se spolujezdcovo zrcátkem a aretací dveří řidiče za 200KČ..
..takže tak 100KČ za jedno uložení.

Četl jsem i o tvym problému s tim motorem, tak pokud ještě sháníš i něco jinýho, třeba by to tam pro tebe měli smiling smiley
Můžu ti na ně dát číslo pokud bys chtěl.

Jinak co se výměny týče, určitě si někde pujč stahováky (nebo kup, nejsou tak drahý).
Přecejenom bych nevěřil nějakýmu špagátu.
Krom toho, i kdybys měl štěstí a vydržel by cestu ven, tak kdyby ti prasknul venku, tak tam tu pružinu už bez sahováků nenarveš. A nedej bože ještě někam vystřelí.
Pokud bys použil takový ty stahovací pásky, to už by možná vydrželo, ale stejně bych radši neriskoval.

Sranda byla to vyšroubovávat, dělali jsme to tak, že jsme vzali gumu, kleště, gumou omotali tlumič a sevřeli kleštěma (aby se neprotáčel), a pak nahoře kamarád odšrouboval tu matku co je pod tim víkem grinning smiley
Taková Pat&Mat práce, ale povedlo se smoking smiley ..
..to jest pro inspiraci.

Hodně štěstísmiling smiley

Re: Opěrné lůžko (domeček či klobouk)
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2017 09:52

O.K., díky. Odpovídám až po půlroce. Zvládli jsme to tenkrát přesně tak, jak jsem si teoreticky vymyslel, nebylo zapotřebí vytahovat poloosu a sundávat to všechno jako při výměně tlumičů, jak tu kdosi radil. Stahováky na pružiny měl syn, použili jsme je, bez nich by to asi nešlo. Jen se dost nakláněly do stran, jejich závity se trochu dřely o to péro, lehce jsem je přitom ojebal. Domeček jsme vyměnili, jeden kulák taky.

Nejhorší bylo jen to, že jsme to dělali v únoru na nakloněné zledovatělé cestě hned vedle Sázavy, hevery ujížděly a já měl furt strach, že mi to spadne na šišku a pak všechno sjede do řeky. STK jsem pak udělal na 3. pokus :-) Protože při 2. pokusu ten technik na válcích na STK šlápnul tak mocně na brzdu, až mi vylítlo prase a brzdovka pak stříkala všude :-( (Já mu pak říkal, že na brzdu se musí šlapat jemně...)

Jo ten motor, to je stará záležitost, to tu někdo radil, že je na vyhození, tak já sháněl jinej, ale za měsíc nesehnal. Tak jsem asi týden nebo dva postupně vystříkával válce WD sprejem, vždycky protočil a tak několikrát, nechal si sbrousit hlavu, ventily jsem si zabrousil ručně, nové těsnění pod hlavu, složil to a motor nastartoval na první otočení klikovky. Jel jako švýcarský hodinky, takový lahodný zvuk jsem nikdy předtím neslyšel! Jezdím na něj doteďka, 9 l LPG/100 km, většinou plně naložený, často i s vozejkem, a ta Astra 1.4 ("sekačka na trávu, jak někdo poznamenal) jede v pohodě 140 po rovině, 90 do většího kopce, olej v normálu.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  ******          **  ********  **     **  **    ** 
 **    **         **  **        **     **  **   **  
 **               **  **        **     **  **  **   
 **   ****        **  ******    **     **  *****    
 **    **   **    **  **        **     **  **  **   
 **    **   **    **  **        **     **  **   **  
  ******     ******   **         *******   **    ** 
Powered by Phorum.