www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
5. Interier, Exterier :  Technická poradna   okna, palubovka, karoserie, nárazníky 
Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 08.08.2006 06:18

podle mě je to tohle - zhruba uprostřed za motorem, zepředu jedna hadice, zezadu dvě pod sebou (horní šipka je to co od toho vede - bowden, hadička?? to zatím přesně nevím

X16SZR

Přílohy: KIF_2685 kopie.jpg (150.4KB)  
Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 08.08.2006 12:09

Ano to je ventil topeni a ta hadicka je od podtlaku. Takze pokud jednou funguje a jednou ne tak bych zkontroloval tu hadicku podtlaku jestli nekde neni prodrena ci jinak skripla a jinak jestli jde ten ventil rozebrat - overit funkcnost tak to nevim.
Jo a maji ho jen nektere motory, ja treba ne, proto nekteri odpovidali, ze je topeni u Astry prutokove.



Příspěvek upraven (08. 08. 2006 14:13)

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 08.08.2006 13:03

a nevíte někdo kam ta hadička od ventilu přesně vede? - vypadá to že jde někam do kabiny

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 11.08.2006 19:57

tak jsem ovladač topení nechal včera před jízdou v poloze "max teplo"í a topilo to, po zavření jsem to po chvíli zkusil znovu a už to netopilo - to fakt nikdo netušíte, odkud by mohl být ten ventil topení ovládán - ta hadička od něj vede z motorového prostoru směrem do kabiny zhruba v místě proti sedadlu řidiče, taky by mě zajímalo jestli někdo nevíte k čemu je ten černý díl ke kterému vedou dvě hadičky vedle pod krytem vedle pyl. filtru?? - na obrázku označeno otazníky

AstraF
X16SZR

Přílohy: astra mot prostor kopie.jpg (157.5KB)  
Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: belly (IP zapsáno)
Datum: 12.08.2006 19:37

ventil jsem zatím neměl čas prohlídnout, ale metoda "zatop si už před nastartováním" i u mě skutečně funguje :-)

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2006 20:31

tak jsem zjistil, že ta "součástka se dvěma hadičkami" co je na fotce o dva příspěvky výše, je nějaký zásobník podtlaku a nějak asi souvisí s klimatizací

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 01.10.2006 20:04

Súvisí s ovládaním klapiek vnútornej cirkulácie.

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: Jan Baroš (IP zapsáno)
Datum: 27.10.2006 11:35

mam motor X16XEL, a problémy jsem měl ty samé.
Tak jsem onen ventil vytáhl, vloži trubičku (nerez). Od té doby je samozřejmě klid.
Trubička je rozměrů: 20 mm průměr, vnitřní 17 mm, délka 106 mm. Spony jsem použil původní. Na povrchu samozřejmě malé zápichy proti sklouznutí.
Čas ohřevu je stejný, funkčnost 100%.

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: Jan Baroš (IP zapsáno)
Datum: 27.10.2006 13:25

Jen pro úplnost dodávám, že i já vlastním na voze klimu.

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: hosnam (IP zapsáno)
Datum: 30.10.2006 21:00

Honzo rozpovídej se tochu o té úpravě z nerezem...

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: Jan Baroš (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 12:35

Nákres nebude ani třeba. Určitě máš alespoň jednoho známého, který dělá soustružníka. Material je nerez kulatina o průměru 20 mm. Ta se odvrtá vrtákem 15 - 17 mm. Na povrchu vytvořit protiskluzovou upravu, uplně stačí použít smirkový papír s velmi hrubým zrnem.Jde jen o to, aby povrch nebyl úplně hladký. Upíchneme na délku 106 mm. Výhoda je v možnosti zpětné montáže v případě, že nebudeš spokojen. Je třeba počítat, že při montáži vyteče trošku nemrznoucí směsi (závisí na tvé šikovnosti). Ventil jsem si samozřejmě schoval. Toď asi vše.

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 14:17

nevím jak u motoru X16XEL, ale u X16SZR jdou do toho ventilu hadice 3, takže tam by se asi pro tuto úpravu muselo použít něco jako T-kus

AstraF
X16SZR

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: Jan Baroš (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 18:48

Asi došlo k nedorozumění: i v mém motoru vedou do ventiilu 3 hadice. Ta nejtenčí, jak již bylo v předchozích přízpěvcích uvedeno, vede do kabiny, ovládání ventilace. Tu jsem vysunul z ventilu a prostrčil mezi další hadičky v okolí, prostě ať ti nevisí "jen tak". Poté už zbydou jen ty "tlusté"....

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 19:12

ovládací hadičku do toho nepočítám - mám tam 3 hadice pro chl. kapalinu - viz foto

Přílohy: astra - ventil top.jpg (173.7KB)  
Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 07.08.2009 05:06

Tak jsem opět po cca 2 letech bezproblémové funkce zjistil, že mi Astra (X16SZR) netopí, hadice před ventilem topení (směrem dopředu k motoru) je teplá, ale zadní hadice (do kabiny) studená, takže příčinou bude ten ventil. Pokud ale odpojím ovládací podtlakovou hadičku ventilu (vede přes gumovou spojku někam do kabiny) z té spojky a vlastním tělem v ní "vytvořím podtlak" (stačí docela málo) ventil otevře a auto začne topit. Při rozpojování té hadičky je slyšet "zasyčení" (i krátce po vypnutí motoru), takže tam nějaký podtlak v systému ovládání asi bude, ale zřejmě to nestačí. Řešil jste už někdo tento problém?, je někde k dispozici schéma podtlakového ovládání?

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 08.08.2009 12:05

ještě by mě zajímalo proč jsou na výstupní straně ventilu topení 2 hadice (směrem do kabiny)

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 11.08.2009 18:36

takže dnes jsem zjistil, že když nechám odpojenou ovládací hadičku od ventilu topení tak to normálně topí i reaguje na otočný ovladač v kabině (to znamená, že jak jsem psal o dva příspěvky výše, že ventil je třeba "otevřít" podtlakem do hadičky není pravda, otevře se už pouhým odpojením hadičky, toho jsem si předtím nevšiml), je to divný, ale je to tak
ta ovládací hadička prochází z motorového prostoru někam do kabiny zhruba v místě uprostřed přístrojového štítu
zatím asi rozpojené díly zaslepím a otestuji jak to bude fungovat, ještě mě napadá že ten ventil asi teda nebude ovládán otočným ovladačm topení jak jsem předpokládal

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: OLDA27 (IP zapsáno)
Datum: 14.10.2009 14:22

PROSIM KDO PORADI TOPENI MI FUNGUJE ALE MLZEJI SE MI OKNA.DEKUJI ZA RADU.

Re: Topení - jednou funguje, podruhý ne
Autor: alex (IP zapsáno)
Datum: 14.10.2009 15:32

hot smiley Nic ve zlym! ale hned si jednu vraz!!!eye popping smileysmiling smiley Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.psssst! zkusil bych juknout na kabinovej filtr.....

[greenalex11.rajce.idnes.cz]
Astra F 1.6 , 55kw ,x16szr,r.v.96.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil alex (14.10.2009 15:36)

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********   *******   **     **  ********  
  **   **   **    **  **     **  ***   ***  **     ** 
   ** **        **           **  **** ****  **     ** 
    ***        **      *******   ** *** **  ********  
   ** **      **             **  **     **  **        
  **   **     **      **     **  **     **  **        
 **     **    **       *******   **     **  **        
Powered by Phorum.