www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
5. Interier, Exterier :  Technická poradna   okna, palubovka, karoserie, nárazníky 
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: lepení křídla
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2009 20:47

Kluci, tohle je prostě o bezpečnost nás všech. Věřím Jakubovi, že se bojí, aby nevrtal x děr. Pokud si myslí, že to přilepí a někdy to půjde sundat tak, že to nebude poznat, mílí se, protože to lepidlo, které by musel použít, bude držet tak, že to sundá i s lakem, pokud už se to nesundá i s lakem mnohem dřív. Ale měl jsem Vectru v sedanu a vím, že to nebylo zrovna jednoduché rozměřování, když jsem dával křídlo, ale měl jsem ho na pěti šroubech M6 a měl jsem jistotu. Jakube, sám jsi psal, že v tom křídle jsou závity, což znamená, že výrobce počítá s přišroubováním. Vem si šrouby, našroubuj je tam, poprost kamaráda, vemte každý křídlo z jedné strany a opatrně položte na kufr. Rozměřte si vdálenost od přední hrany víka kufru a pak ty šrouby obkresli lihovkou. Znovu si to pak oměř, až bude křídlo sundané a následně vyvrtej. Když to křídlo namažeš nějakým lepidlem a připlácneš na kufr, nejspíš se netrefíš ještě víc, než když to budeš vrtat a šroubovat.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: lepení křídla
Autor: Drahoš (IP zapsáno)
Datum: 25.02.2009 14:03

100% lepit ... viděl jsem co udělalo přilepený křídlo, který mu ulítlo na dálnici. Bylo to teda na vraku, ale legrační to fakt nebylo. Dával jsem teď malý RS křídlo přítelkyni na Octávku a má ho tam na 4 šroubkách. Když už křídlo na pěknej vzhled, tak ale pořádně !!!

Re: lepení křídla
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 25.02.2009 14:41

No jako lepidlo na plastové spoilery a doplňky se používá Terostat 9200, ale vždy v kombinaci se šrouby, mají ho třeba tady [www.netpraha.cz]

jak pridelat kridlo
Autor: filipowf (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2009 12:16

ahoj..i kdyz jsem tu nasel navod na pridelani kridla..chtel bych se jeste jednou zeptat jak ho dat na kadetta..uz sem se docetl ze prilepit ho je blbost a tak se chci zeptat jak ho navrtat..jaky srouby jsou nejvhodnejsi pripadne kolik stoji..protoze jsem student a tak tech penez moc neni..a jeste jedna vec...mam origo kridlo z gsi a vadi mi moturek zadniho sterace.. dikes moc

Re: lepení křídla
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2009 12:23

To je fakt jak u blbejch sad smiley

Re: lepení křídla
Autor: Chosse (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2009 12:33

Tak Stando napíšu to za tebe... Filipe pokud máš origo Gsi křídlo tak jsou na bocích křídla vnitřní závity a z těch nožek trčí zase šrouby ven.Co se týká steřače ten musí jít pryč, protože Gsi mělo stěrač ve skle a díru po něm musíš zavařit a pak navrtat jen dírku pro šroub, jelikož ta nožka od křídla vychází do těch míst... Takže nejdřív si ho uchyť přes ty nožky a pak si naznač díry na bocích... Jinak já presně takhle teď budu dělat druhý vrata jelikož ty původní mi pěkně hnijou.Jo a šrouby koupíš v každém železářství... Pokud nemáš šrouby v těch nožkách tak tam jsou dlouhý schovaný s podložkou v křídle,já je měnil a musel jsem rozdělat křídlo...

Kadett E GSi C20NE rv. 91

Re: lepení křídla
Autor: SoudruchS (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2009 21:49

Standa napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Jakube nerozciluj se. Jedna z moznosti je lepidlo
> na autosklo (cernej tmel), ale prilepeny Te to
> nekde ulitne a jeste to nekoho zabije. Tyhle veci
> se musi SROUBOVAT. Je to dost jednoducha odpoved
> na to abys to pochopil?


Já ho mám přilepené, odlepilo se tak že už drží pouze na 1 z prostředních nožiček a i když jedu 200 tak se ani nehne (mele se jen když zavírám kufr) Použil jsem na to lepidlo na okna, zřejmě jsem udělal menší chybyčku v tom že jsem dal cca 5mm vrstvu a již po několika hodinách jsem vyjel ven do -10°C

Re: lepení křídla
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2009 23:04

Super. Ještě se tím chlub.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: lepení křídla
Autor: Geri007 (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2009 23:35

SoudruchS:thumbs downthe finger smileythumbs down

boze boze....eye rolling smileyeye rolling smileyeye rolling smileyeye rolling smiley a todle clovek pak potkava na silnici...rychle utect a schovat se....chjo :-(

Re: lepení křídla
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2009 12:31

SoudruchS: můžeš mi napsat tvojí SPZ? Já jen abych věděl od jakého auta se držet dál.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: lepení křídla
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2009 18:58

PA.KO-oo7 smiling bouncing smiley Řidič s právem zabíjet

Stoprocentně jeho SPZ

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (06.05.2009 18:58)

Re: lepení křídla
Autor: Honza lepic... (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2009 16:57

Hosi nevim tedy jak vy ladite nebo lepite ale borecek co bydli vedle me ma plastiky a kridylka a jine sracky lepene uplne normelne a neupadava nic ani kdyz to chce znova urvat! Je jasne ze poradnou lopatu asi jen tak neprilepite ale takoveto tintitka kor gsi strisku...:-)
Ta drzi na 4malejch na bokach a jeste mensich 2 deckych sroubkach.
Rikal jsem to vice lidem co delaj lopaty a jine srace a nic se nesroubuje! vse lepi.
Asi maji jine lepeni a nestalo se jim ze by jim prisel nejakej borecek ze to ulitlo nebo upadlo.
Dokonce i ja jsem mel moznost to otestovat urvat a co myslite ze se stalo.
Kridlo jsem urval plastem z drzaku kde bylo lepene a tedy bylo na nekolik pulkach
A lepidlo drzelo jako prase porad na svem miste.
Toz realita.

Re: lepení křídla
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2009 21:43

To Honza lepic... Víš, snažíme se být seriózní poradna a snažíme se i o to, aby se tady nemotaly rady potenciálně nebezpečné zdraví a silničnímu provozu. Nikdy totiž nevíš, kdo si tohle přečte. Klidně to může být ňouma, který si koupí snowboard a nalepí si ho na kufr vzhůru nohama místo křídla bílo lepící pastou a ještě spokojeně její zbytek posvačí. A co se týká spoje šroubky. Co myslíš, když výrobce doplňku do něj udělá závity na šroubky, dělá je tam ze srandy, aby se do nich taky dalo nacpat lepidlo?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: lepení křídla
Autor: John (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 18:45

taky dám svou zkušenost. Dal jsem si na octavii křídlo WRC, je to velká lopata. Ptal jsem se mnoha lidí na zkušenosti, i různých tunigových firem a bylo mi řečeno, že to stačí přilepit, ale musí se to udělat správně, že i na závodní auta se křídla třeba jen lepí. Pokud tomu někdo nevěří, že mají závity na přišroubování. Já jsem si to dělal sám, jen jsem to přilepil. Jel jsem s tim asi 180 na letišti na zkoušku a křídlo po jízdě nemělo absolutně náznak odlepení nebo něčeho podobného. A to ve zpětným zrcátku bylo vidět, že se už to lízátko začíná prohejbat. Ale jinak křídlo drží a to je slepený ze dvouch dílů. Když to člověk dobře přilepí, tak to drží. To je můj názor. A nejsem první, kdo má takovou zkušenost. A k tomu sundavání po přilepení, někde jsem to tu čet. Někdo tvrdil, že to jde i s barvou. Tak ty jedno nebo tříbodový křidýlka se nechaji odříznout stunou jako okna. To je taky zkušenost....

Re: lepení křídla
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2009 17:41

No tak to je stav po cerstvem nalepeni, a co dal.. co tak v mraze, za horka, za 2 letech eye rolling smiley

Re: lepení křídla
Autor: John (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2009 19:13

No nikdo neříká, že ho tam mám tejden. Už to skorem budou dva roky a v pohodě. A znám lidi, co ho tam mají mnohem dýl. Tenkrát jsem se kolem toho hodně motal. Ty lepidla jsou třeba od -60 do 200, musíš to object po okraji, aby se tam nedostala voda pod to. No jak řikám, chce to pořádně. Když se zkoušeji kvuli atestu, tak se rozlámou křídla a lepidlo drží..... Ale to je jen můj názor a moje zkušenost, já jen že to tu třeba někdo ani nezkusil, nebo neví podrobnosti a říká, že to nedrží. Samozdřejmě, pokud se někdo bojí, tak ať si to přišroubuje, já to nikomu neberu. Jen říkám, své zkušenosti, od toho je to forum

Re: lepení křídla
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 25.06.2009 00:07

John:
Mno, ještě tu pak ale vyvstává otázka, co k čemu lepíš. 90% tunerů nalepí nalakované křídlo na nalakovanou kapotu od kufru. Pak ani tak nezáleží na adhezi a vlastní kohezi lepidla, jako na kvalitě a pevnosti laků resp. jejich provázanost s podkladními vrstvami. Lepidlo se totiž chemicky naváže (přilepí) na vnější vrstvu laku a všechny síly, které působí na křídlo poté přenáší soustava - lak+plnič+kit příp. základovka a až tady plech - stačí, aby jedna vrstva držela trochu méně a je problém.
A zase odrbávat kvůli lepení lak až na železo, kdo by to dělal, žetongue sticking out smiley?
Ale stejnak mi láme hlavu, když je to tak skvělý, proč to nedělaj rovnou výrobci? Proč mají originální díly díry na šroubysmoking smiley?

Re: lepení křídla
Autor: John (IP zapsáno)
Datum: 25.06.2009 13:39

tak dřív se křídla šroubovali, dneska máš už kvalitní lepidla, že se to nechá jen lepit, tak výrobce dělá asi oboje, můžeš si vybrat, jesli lepit, šroubovat, nebo oboje. Já se nechci hádat s nikým, jen jsem řek svojí zkušenost, toť vše

Re: lepení křídla
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 25.06.2009 15:25

John:
Jasný, nikdo se nehádásmileys with beer...
Jenom ještě perlička nakonec, na jednom lepidle jsem v českém návodu našel větu, že lepidlo je určené na přichycení plastových a laminátových doplňků na automobil. Výrobcem garantovaná rychlost, kdy to vše bude držet je 80km/h...

Re: lepení křídla
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 25.06.2009 17:11

JardaGSi: si měl lepidlo určené na náklaďáky a na auta co jezdí pořád s vozejkem (se starým vozejkem, protože na novým jsem už viděl omezení do 100 km/h) the finger smiley

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  **      **  ********  **     **  ******** 
 **  **  **  **  **  **     **      **   **   **       
 **  **  **  **  **  **     **       ** **    **       
 **  **  **  **  **  **     **        ***     ******   
 **  **  **  **  **  **     **       ** **    **       
 **  **  **  **  **  **     **      **   **   **       
  ***  ***    ***  ***      **     **     **  ******** 
Powered by Phorum.