| 
      Diagnostika MIDu   
      Základním předpokladem je mít správně provedenou drátovačku s vyvedeným 
      kablíkem od pinu 15 konektoru X20. Tento kablík by se měl připojit na 
      diagnostický konektor X13 na pin D. Jelikož auta původně bez palubního 
      počítače nemají v pinu D potřebný kontakt (pin D je prázdný), je tento 
      kablík zatím nikam nezapojený (pozor na možný zkrat). Pokud jej připojíte 
      na kostru auta a zapnete zapalování, rozběhne se vám selftest MIDu. Tento 
      selftest je 5-ti stupňový (DIAG 1 až DIAG 5) a mezi jednotlivými stupni se 
      přepíná pomocí tlačítka S (SET). Pokud chcete režim diagnostiky opustit, 
      stačí vypnout zapalování a odpojit kablík od kostry. Nyní popíšu, co 
      jednotlivé režimy znamenají:    DIAG 1: Nejprve 
      3x zabliká kód „d12“ a potom se vypisují jednotlivé chyby uložené v paměti 
      MIDu (např. „ERROR 167“). Pokud žádná chyba není uložena, objeví se „ERROR 
      ---„. Pro výmaz chyb z paměti stačí stisknout na cca 3 s tlačítko R (RESET).   
   
      Chybové kódy MIDu: 
      51              - porucha 
      EEPROM 
      52              – porucha 
      EEPROM 
      55              – porucha 
      vnitřního A/D převodníku 
      121            – porucha na 
      sběrnici mezi rádiem a MIDem 
      122            – spálená 
      pojistka brzdových světel nebo přerušený obvod 
      167            – plovák 
      v nádrži paliva - spojení se zemí 
      168            – plovák 
      v nádrži paliva - spojení s +Ubat nebo přerušený obvod 
      169            - čidlo vnější 
      teploty – spojení se zemí 
      171            - 
      čidlo vnější teploty – spojení s +Ubat nebo přerušený obvod 
      173            - výstup z ECU 
      se signálem o spotřebě – spojení se zemí    DIAG 2: Zatím 
      jsem nezjistil, co znamená. Pokud někdo ví, budu rád když se mi ozve. 
    DIAG 3: V tomto 
      režimu se kontroluje funkce obou tlačítek na levé straně MIDu. Při stisku 
      horního tlačítka se na první pozici displeje rozsvítí „+“, při stisku 
      spodního tlačítka se „+“ rozsvítí na druhé pozici.     
    DIAG 
      4: V tomto 
      režimu se kontroluje funkčnost všech segmentů displeje. Stiskem tlačítka R 
      (RESET) rozsvítíte všechny segmenty, uvolněním tlačítka všechny segmenty 
      zhasnete.     
    DIAG 
      5: Tento 
      režim slouží k parametrizování MIDu podle skutečného obsahu palivové 
      nádrže. MID počítá předpokládaný dojezd z obsahu paliva v nádrži a 
      z průměrné spotřeby za posledních 20-30 km. Může se ovšem stát, že 
      palivová nádrž je různě promáčknutá dovnitř (jízda v kolejích na polních 
      cestách). Navíc je tu rozdíl mezi obsahem palivové nádrže u hatchbacku (52 
      l) a u caravanu (50 l). Proto je tu možnost v určitém rozmezí korigovat 
      skutečný obsah nádrže. Když se 
      tedy tlačítkem S (SET) proklikáte až k nápisu „DIAG 5“, stiskněte horní 
      tlačítko na MIDu a uvidíte asi toto:  nebo třeba 
   Nápis 
      „A:-2,0“ je právě ona nastavená korekce. Postupným stisknutím horního 
      tlačítka na MIDu lze měnit tuto hodnotu od –3,0 po +3,0 l v krocích po 0,5 
      l. Pokud chcete zadanou hodnotu uložit do paměti, stiskněte tlačítko R (RESET). 
      Objeví se vám symbol „P“, který značí, že hodnota byla přeprogramována:  
   Na 
      předchozích obrázcích bylo vidět, že se změnou korekce o 1 l se okamžitě 
      změnil předpokládaný dojezd v horním řádku o 10 km, což odpovídá spotřebě 
      10 l/100 km. 
      Pokračováním kalibrace MIDu v režimu DIAG 5 je pak určení okamžiku, od 
      kterého MID počítá předpokládaný dojezd s pevnou spotřebou 10 l/100 km (to 
      proto, že pokud je v nádrži méně paliva než asi 12 l, tak dochází k 
      velkému kolísání hladiny při jízdě - šplouchání). To se provádí buď tím, 
      že do nádrže se naleje přesně 12 l benzínu (což může být obtížné) 
      nebo se odpojí čidlo v nádrži (plovák) a na jeho místo se připojí přesný 
      rezistor s hodnotou 120 Ω. Když se 
      tedy po startu diagnostiky tlačítkem S (SET) proklikáte až k nápisu „DIAG 
      5“, stiskněte spodní tlačítko na MIDu a uvidíte toto:  
   
      dalším stisknutím tlačítka S (SET) pak přepínáte mezi 12 l a 120 Ω:  
   
      POZOR – pokud v tomto okamžiku stisknete tlačítko R (RESET), 
      tak MID si vezme okamžitou hodnotu, kterou naměří na svém vstupu, jako 
      referenční a přeprogramuje se podle ní. Pokud tedy je v tomto okamžiku 
      v nádrži jiné množství paliva, než 12 l anebo je připojen jiný odpor, než 
      120 Ω, 
      tak se můžete rozloučit s funkcí „PŘEDPOKLÁDANÝ DOJEZD“.   PS – 
      tento popis vychází z mých pokusů a určitě není kompletní. Pokud byste 
      věděli o dalších funkcích diagnostiky MIDu, dejte mi vědět na můj mail „xmark@seznam.cz“. |