ÚvodTechnikaInformaceDebataKontakt
 Astra  Kadett  Technická poradna 
 2004  2005  2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016 
 Milovice 18.9.2004 
 Chata KDR 22.1.2005  Milovice 14.5.2005  Minisrázek Trutnov 3.7.2005  Minisrázek Pardubice 23.7.2005  Minisrázek Opava 23.7.2005  Minisrázek Frýdek 13.8.2005  Minisrázek Turnov 4.8.2005  Minisrázek Pardubice 26.8.2005  Pávov 9-11.8.2005  Minisrázek Pardubice 14.9.2005  Minisrázek Špindl 20.9.2005  Minisrázek v Odrách 12.11.2005  Minisrázek v Brně 9.12.2005  Minisrázek v Praze 10.12.2005  Minisrázek v Kopřivnici 18.12.2005 
 Minisrázek ve Špindlu 22.1.2006  Minisrázek ve Fulneku 4.2.2006  Minisrázek v Brně 10.2.2006  Minisrázek v Praze 25.2.2006  Minisrázek na Třeštíku 10-12.3.2006  Minisrázek v Čáslavi 18.3.2006  Minisrázek ve Stříbře 28.4.2006  Minisrázek v Kopřivnici 29.4.2006  Minisrázek v Novém m.n.Moravě 7.5.2006  Milovice 2006  Minisrázek v Brně 3.6.2006  Minisrázek v Havířově 24.6.2006 I.  Minisrázek v Havířově 24.6.2006 II.  Minisrázek ve Štemberku 2.7.2006  Minisrázek v Brně 3.7.2006  Cyklosrázek v Českém ráji 4.7.2006  Sraz v autokempu Habr 15.7.2006  Minisrázek v Moravském Berouně 9.9.2006  X.Milovice 23.9.2006  Minisrázek v Časlavi 21.10.2006  Minisrázek v Ostravě 21.10.2006  Minisrázek v Hýskově 16.12.2006 
 Minisrázek ve Studénce 6.1.2007  Minisrázek ve Špindlerově mlýně 31.1.2007  Sraz v Hýskově 3.3.2007  Bowling sraz v Sedmihorkách 17.3.2007  XI. Milovice 12.5.2007  Minisrázek v Brně 26.5.2007  Sraz v Habru 30.6.2007  Minisrázek v Liberci 20.7.2007  Minisrázek v Brně 12.9.2007  Minisrázek Slatina 15.9.2007  XII. Pávov 21-23.9.2007  Minisrázek Bedřichov 6.10.2007  Sraz v Hýskově 16.12.2007 
 Sraz v Brně 26.2.2008  Sraz v Hýskově 9.3.2008  Minisrázek v Jablonci 15.3.2008  XIII. Střemy 10.5.2008  XIV. Poděbrady 20.9.2008  Sraz v Hýskově 13.12.2008 
 Sraz v Hýskově 8.3.2009  Jarní sraz v Kobylicích 2.5.2009  Podzimní sraz v Milovicích u Hořic 11-13.9.2009  Sraz v Hýskově 1.11.2009  Sraz v Hýskově 19.12.2009 
 Jarní sraz v Kobylicích 8.5.2010  Letní sraz v Kožlanech 23-24.7.2010  Podzimní sraz v Milovicích 3-5.9.2010 
 Opel Session Habr 7.5.2011 (sraz klubu Opel Old School)  Jarní sraz v Kobylicích 28.5.2011  Sraz Roviště 22-24.7.2011  Podzimní sraz v Milovicích 9-11.9.2011 
 Jarní sraz v Kobylicích 12.5.2012  Podzimní sraz v Milovicích 28.9.2012 
 Jarní sraz u Blaníku 26. - 28.4.2013  Sraz v Habru 26. - 28.7.2013  Podzimní sraz u Blaníku 4. - 6.10.2013 
 Jarní sraz v Milovicích 8-11.5.2014  Podzimní sraz v Roudné 3-5.10.2014  Minisrázek v Hýskově 6.12.2014 
 Jarní sraz v Milovicích 7-10.5.2015  Podzimní sraz v Nových Mlýnech 2-4.10.2015 
 Jarní sraz v Milovicích 22-24.4.2016  Sraz v Habru 26-28.8.2016 
 Podzimní sraz v Nových Mlýnech 7-9.10.2016 
 Astra  Astra el. 
 Galerie  Galerie zajímavostí  Recenze  Srazy  Odkazy  Linkovník  Inzeráty  Přidej se k nám...  Vystřihovánka  Propagace klubu  Neplatiči  Sbírka 
 Proč měnit rozvodový řemen?  Verze bez kladky  Verze s kladkou  Nastavení u dieselového motoru 
 Montáž dálkového ovládání  Automatické rozsvícení světel  Poloautomatické zapínání světel  Oprava motorku zadního stěrače  Návod na výměnu žárovky v klíčku za LED  Vidličky na vytažení autorádia  Výměna střešní antény  Blikání k Dál. ovládání  Instalace MIDu  Paměťový cyklovač stěračů  Úprava cyklovače stěračů  Výměna žárovky (popelník + zapalovač)  Zapojení druhé mlhovky 
 Návod na výměnu těsnění dříků ventilů  Výměna rozvodového řemenu  Výměna olejů  Výměna spokového lanka  Výměna termostatu  Výměna ložiska serva 1  Výměna ložiska serva 2  Návod na vyřazení EGR ventilu  Návod na výměnu palivového filtru  Výměna olejového přepoušťěcího ventilu  Úprava odvětrání motorové skříně  Výměna stíracího kroužku řazení  Utahovaní šroubů hlavy 
 Elektrika  Motor  Výměna ložiska předního kola  Výměna náboje/čidla ABS předního kola Astra G  Výměna ložisek zadního kola  Výměna ložisek zadního kola - verze s nábojem  Výměna čepů  Výměna brzdových trubiček  Výměna zadních brzdových destiček - Astra G  Výměna pylového filtru  Montáž loketní opěrky  Demontáž kličky oken  Demontáž středového panelu  Výměna, lepení předního skla  Výměna zadního skla  Lepení folií na skla  Jak na korozi  Výměna čalounění 
 Motory  Paměť závad  Vstřikovací ventil MULTEC  Výkonové křivky motorů 
 Schémata  Pojistky  Relátka  Zapojení rádia  Zapojení konektoru radia a displeje  Diagnostika TIDu  Diagnostika MIDu 
 Návody  Elektrika  Motor  LPG  Příručky  VIN kód  FAQ 
 Astra  Kadett  O serveru 

Autor: Vrabi

Návod na montáž protisluneční okenní fólie na okna vozu

 

Jelikož jsem byl nedávno donucen k montáži protislunečních fólií na skla, tak bych se chtěl podělit o své zkušenosti .

U mě jsem začínal nejprve likvidací starých fólií, které byly postiženy nevyléčitelnou nemocí tzv. bublinatostí.

 

 

Starou fólii je potřeba důkladně nahřát horkovzdušnou pistolí a pak jí postupně (vždy ještě za tepla) oškrabávat buď speciální škrabkou a nebo žiletkou. Na skle zůstanou po oškrabání zbytky lepidla, ty jdou dobře odstranit ředidlem a nebo perchlorem.

 

Před vlastní montáží nové fólie je nejlepší všechna skla, která lze demontovat, vyjmout z auta ven a veškeré operace provádět mimo vůz.

 Nejlepší je demontovat i zadní dveře, a fólii do nich lepit ve vodorovné poloze, není totiž nic zábavného manipulovat s fólií nad hlavou J.

První s čím je potřeba začít, je důkladná očista vnitřní strany skla, je sice fakt, že u jantaru nějaká ta zalitá muška uvnitř vysoce zvyšuje jeho cenu, nejsem ale přesvědčen, že totéž platí i pro fólii. To samé platí i o otiscích prstů a jiných šmouhách.

Nejlepší je nejprve pořádně sklo oškrábat (s citem) holící čepelkou, tak aby se odstranili veškeré odolné nečistoty. Každý sebemenší drobeček přilepený na skle a následně zalepený do fólie bude totiž vidět asi tak 20x lépe než před nalepením, bude totiž kolem něj „překrásná“ bublina.

Také vlasy vypadají velice „efektně“, proto doporučuji buď plešatého montéra a nebo si na hlavu něco nasadit, rovněž je dobré odehnat veškeré chlupaté domácí miláčky a prostor, kde budeme pracovat důkladně zbavit všeho prachu a poletujících nečistot.

Po oškrabání skla je třeba jej důkladně odmastit a zbavit veškerých šmouh, nejprve je ideální použít technický benzín (perchlor)  a po něm saponát.

Po kontrole zda jsou ze skla odstraněny všechny nečistoty můžeme přistoupit k dalšímu kroku.

Nahrubo nastříháme fólii, tak aby byla větší o cca 5 mm na každé straně než je konečný rozměr okna.

Okno důkladně z vnitřní strany navlhčíme saponátovým roztokem, používá se běžný prostředek na mytí nádobí a destilovaná voda, důležité je nešetřit, roztoku se musí použít co nejvíce a na okně nesmí zbýt jediné suché místečko !!!

Pak nastane vysoce zábavná část práce a tou je odstranění ochranné slídy z fólie, je potřeba si tak týden předem začít pěstovat nehty a obrnit se trpělivostí.

Po sloupnutí slídy jeden člověk podrží fólii a druhý jí musí postříkat nejlépe mechanickým rozprašovačem saponátovým roztokem.

Fólie se napnutá přiloží na okno a po té se veškeré vzniklé záhyby vyrovnají, nejlépe popotahováním fólie a jemným přetíráním fólie navlhčenou houbičkou. Pokud s fólií nelze hýbat, tak je to tím že se použilo málo saponátového roztoku a je potřeba jí opatrně strhnout a znovu důkladně prostor pod ní postříkat.

Po vyrovnání a ustavení fólie je potřeba ze styčné plochy mezi sklem vytlačit nadbytečný roztok, k tomuto účelu bývá k fólii přiložena měkká plastová stěrka.

Lehkým tlakem stěrky postupně vytlačujeme roztok zpod fólie, vždy směrem od středu ke krajům.

Je potřeba aby stěrka byla dokonale čistá, jinak si fólii hned poškrábeme, dobré je postříkat fólii i zvenku roztokem, stěrka pak lépe klouže a neškrábe.

Po vytlačení veškerého roztoku a bublin (ověříme kontrolou proti světlu) necháme skla minimálně 24 hodin v klidu schnout.

Po zaschnutí ostrým nožem (žiletkou) ořízneme dokola přebytečnou fólii a skla namontujeme do vozu.

Po namontování fólií se mohou krátkodobě vyskytnout mapy vzniklé zbytkovou vlhkostí, ty by měli po čase sami zmizet.

Stahovací okna se po montáži fólie nesmí asi tak týden stahovat, rovněž první čištění fólie se může provádět až po týdnu.

Pro zvýšení životnosti fólie můžeme z vnitřní stranu vozu odstranit břit ze spodní vnitřní pryžové lišty, tím že se nebude lišta dotýkat fólie zabráníme vzniku poškrábání.

U pevně zabudovaných oken je nejlepší si nejprve vyrobit z tvrdého papíru šablonu a podle té si nastříhat fólii tak, aby měla přesný tvar dle okna.

U zadních oken kulového tvaru nelze přiložit fólii v jednom kuse, protože by nepřilnula, proto se používá několik vodorovných pruhů, které se napojují s přesahem cca 2 mm, vždy v místě kudy vede vodorovný pruh vyhřívání okna.

Další metodou je nahřátí a vytvarování fólie podle tvaru okna ještě před samotným přilepením, za pomoci horkovzdušné pistole.

U oken prohnutých jen v jednom směru se používá fólie z jednoho kusu.

 

Vřele nedoporučuji různé extravagantní barvy fólií (červená) a také příliš tmavé odstíny, v noci totiž zjistíte, že zacouvat s autem z kterého není nic vidět není vůbec jednoduché.

Při nákupu levných nehomologovaných fólií v cenách kolem 300,- za auto se připravte na případné protesty našich bdělých strážců zákona a zaměstnanců STK.

Rovněž jsou dle vyhlášky zakázány veškeré reflexní fólie.

Při pořízení kvalitních vícevrstvých fólií (3M) lze zakoupit např. i bezpečnostní fólii, která odolá i úderu dlažební kostkou, cena takové fólie je ale podstatně vyšší a odpovídá cca desetinásobku ceny levné noname fólie.

 

 

Další alternativou je pokovení skel, jeho výhoda spočívá v téměř nekonečné životnosti (u fólií je to 5 až 10 let), vysoké odolnosti proti poškrábání a vzhledu, který nelze dosáhnout sebelepší fólií.

Cena pokovení se pohybuje kolem 5-6 000,- a lze si vybrat jeden odstín a nebo i postupné ztmavení od světlejšího odstínu až do „černa“.

 

TOPlist