Autor: Standa


Výměna zadních brzdových destiček - Astra G






 Výměna zadních brzdových destiček na AstřeG/Zafiře patří k celkem jednoduchým opravám a nechá se zvládnout bez větších problému i na ulici před domem, nebo na parkovišti za hojné účasti a povzbuzování kamarádů.


 Zaklínujem přední kola, ruční brzdu nezatahujeme, vzhledem k tomu, že bude třeba odpojit brzdové lanko od brzdiče, vyheverujeme zadní část auta a sundáme kolo.

 Z brdového třmenu odpojíme lanko ruční brzdy. Vytáhneme závlačku označenou zelenou šipkou, konec lanka vyhákneme z brzdového klíče a celý bowden vysunem spodem ven.


 Následně vyšroubujeme ze spodní části šroub, který se při zpětné montáži nahradí novým i s jistícím plechem. Je součástí nové sady brzdových destiček. Celou horní část třmenu odklopíme směrem nahoru a vytahneme staré destičky.


 V další fázi je nutné zatlačit pístek zpět do brzdováho třmenu a to nikoliv pouhým stlačováním, jako tomu bylo u starších modelů (Kadett, Astra F, Vectra A, Corsa A atd.). Za stálého tlaku s ním otačíme ve směru hodinových ručiček, čímž dojde k zašroubování. Ve finální poloze musí výřez v pístku směřovat proti šipce na třmenu, viz. obrázek.
 POZOR !!! na protržení prachovky kolem válečku, nepodařilo se mi zjistit, jestli jde tahle sehnat samostatně, ale všude straší s nákupem celého nového brdového třmenu.

Z toho důvodu jsem si vyrobil během několika minut malý a jednoduchý přípravek na zašroubování válečku. Ve směs z materiálu "co dům dal".

Nyní už jen nasadíme nové destičky, sklopíme třmen do původní polohy a zajistíme novým šroubem. Zasuneme zpět lanko ruční brzdy, zajistíme závlačkou, nasadíme kolo a můžeme vyrazit.


Prvních pár kilometrů je třeba myslet na to, že nové destičky si musí sednout na původní kotouče, proto raději jezdíme opatrně a na brzdy nespoléháme jak jsme zvyklí.

Návod má sloužit POUZE jako vodítko, nikoliv přesný popis k opravě.