www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: bohous (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2005 14:36

Protože to nakous tomino, tak čekám jeho příspěveksmiling smiley)
Koupil jsem na podzim Opla Astru 1.6L.r.v.92, benzín.
Moje zkušenosti při koupi:
1) Nešla po 2 měsících skladování nastartovat= koupit novou baterku.+1000Kč
2) Děravej vejfuk - výměna 1/3 - uzadní výfuku+3000 s prací, ještě dodnes to v některých obrátkách vibruje a budu to muset někdy dát předělat.sad smiley
3) Po kontrole mi řekl automechanik, že je nutmo vyměnit řemen/+čerpadlo/ cca 3500Kč s prací a bez papírů /bez záruky??/
4) Na zimu nákup pneu. Rezerva byla jiného rozměru:=+kopit plecháče na zimu. 4000Kč, výměna zdarmasmiling smiley.
5) Nechodí ventilátor - ale asi čidlo, protože se na krátko roztočil..Musím domů...Tak snad všesmiling smiley)

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: fee (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2005 15:56

tak ja taky pridamsmiling smiley pred zimou sem koupil nadhernou Astru F caravan 1.6. 8v rv 1997 , klima, el. stresni okynko, perfekt lak atd..

1) vymena rozvodů a vodni pumpy svépomocí a se slevou na díly cca 2500kč
2) nove pneu, olej, vsechny filtry
3) v zime odeslo tesneni pod hlavou 4tis
4) ted me cekaj vsechny tlumiče cca 5tis maximalne
5) pres zimu asi dosla napln v klimošce - musim nechat naplnit
6) nejak se rozmršilo řazení, blbe radim 2, 1 a zpatecku musim seřídit to řadící táhlo
7)ventilator mi fouka jen na 3 a 4 stupen, pry vada v nakem děliči - vyměnit
8) a nakonec jeste take deravy posledni dil vyfuku ale spis necham uz udelat celej...

kdyz to shrnu tak spousta drobnosti ale snad jak to vse opravim zas to neco vydrzi...mam nadhernej lak, nikde ani stopa po korozi, elektróny, tak se tesim na leto, jedine lituji ze sem nenatrefil na 16v ale zas mam to stresni okynko v elektrice smiling smiley) tak ani neva ze klima docasne nejede smiling smiley))

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2005 19:52

Tak já se teda taky podělím:

Před rokem a půl jsem kupoval Astru hatchback 5dv. r.v 95, motor X16SZ(1.6 8V).

Výbava: centrál (manuál), střešní okýnko(manuál), 2xairbag, najeto podle tachometru 70tis.km, bílá barva bez koroze, Dovoz z německa.
Fungl nové zimní i letní gumy i s diskama.

Závady:
1) nefungoval termostat. cca 400 i s prací
2)výměna všech náplní+filtry
3)urezlé stabilizátory. výměna cca 1000-1500 i s prací(nepamatuju se přesně)
4) spálenej motůrek zadího stěrače. 1000 na vrakáči
6)po roce provozu lehká koroze zadních lemů, prahu a zadních dveří kolem stěrače.
7)90 tis. podle tach. výměna tlumičů.(Plynokapalinové). 7000 i s prací
8)jinak už jenom výměna náplní a filtrů, dolejvání benzínu, a bezstarostná jízda.

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Fukín (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2005 19:36

Pozor při koupi Astry s motorem Isuzu,chladič má jedno bolavé místo. Je to na pravé straně dole,v místě,kde na něj klínové řemeny hážou vodu z kaluží,případně v zimě i se solí. Když se mi to stalo,zkoušel jsem několik vrakovišť a všechny chladiče z Isuzu byly poškozené na stejném místě. Je tam pertl,který ůplně uhnije a už proto nejde přetěsnit.

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Hanka (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2005 10:36

Ahoj, musím se taky podělit, "potěšilo" mě, že i jiní po koupi novýho "mazlíka" do něj vrazili dost prašulí...

Koupila jsem Astru 1,4i , z roku 1992. Šoupla jsem to raději do servisu, přeci jen se mám ráda:-)
Nový klínový řemen, vana na olej, těsnění, filtry, nový olej, nové teplotní čidlo, brzdová kapalina, seřízení kol....i s prací 6500Kč.
3 dny po servisu jsem nenastartovala...cívka v háji....2300Kč i s prací (+ 650Kč Žlutí Andělé - samozřejmě od baráku odjedete...).
Jeden stěrač škrábal sklo...potřeba vyměnit......cca 100Kč.
Nesvítila mi světla při zařazení zpátečky....kromě toho, že na jedné straně nebyla žárovka, odešla pojistka zpátečky...360Kč pojistka+ 400Kč za 2 minuty práce!!!!
Prý to bude potřebovat novou elektriku...:-/
Taky 300Kč za odhlášení, 250Kč za evidenční kontrolu a 800Kč za přihlášení a 900Kč dálniční známka, 5000Kč povinný ručení. Umývám si to už raději sama:-)

Ale jinak to má nové letní gumy, novou autobaterii, výfuk je v pořádku, nové prahy, vůbec nikde to "nekvete" ani nezačíná rezivět, potahy vypadají velice dobře, a když jsem to navštívila uvnitř vodou a kartáčem, jako nový..., obrovský úložní prostor, větrá i topí to jako divý a je v tom i Blaupunkt autorádio. Jen hodiny nejdou seřídit, ale to neva... :-) Při jízdě jen vrní, brzdy jsou víc než dobrý, jinak bych už byla v několika kufrech předemnoujedoucích "kaskadérů":-) Ještě v srpnu projít STKáčkem a je to v pohodě:-)

Přeju vám všem šťastnou a bezpečnou cestu!

Re: Osobní zkušenosti s Vectrou-aneb na co dát pozor
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2005 11:04

Tak já taky pár slov ke koncernové sestře.
Téměř 2 roky vlastním Vectru 1,8i v provedení sedan r.v. 1995, vybavenou klimatizací.

Ihned po koupi jsem musel pořídit nové letní gumy za cca 7.500,- a o měsíc později jsem raději nechal namontovat deffend lock za stejnou sumu. Asi o 3/4 roku později jsem vyměnil rozvody za 4000,- riskantní, ale auto bylo téměř jako nové, takže jsem věřil, že to je v pořádku (po výměně se ukázalo, že převody asi byly dělané nedávno, dle opotřebení). Oleje, filtry atd jsou samozřejmostí. Teď závady:
Přestalo mi fungovat servo centrálu pravých zadních dveří, ale pak se zase rozběhlo. Trošku mi blbnou kontakty někde u rádila, vypadává mi napětí pro levé přední repro. A přes zimu mi blblo servozamykání v kufru, ale teď je dlouhou dobu klid. Suma sumárum, za opravy jsem dal asi 500 Kč za ukradenej znak Opel a jiný maličkosti.
Auto bylo v naprosto skvělým stavu, jediná baterka odešla, teď jsem prošel STK bez jediné předchozí opravy. Ve výbavě mám 2 pytle, ABS, Servo, Klimu, střešní okno a samože rádio, celoroční kombinovaná spotřeba cca 7,6 l/100 km a jezdím normálně (ani úsporně, ani sportovně)

A závěrem musím podotknout, že další vůz bude asi taky od Opela, nový asi nebude a půjdu po autech, které jsou dovezeny z venku, protože o ty je většinou lépe postaráno.

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Tomino (IP zapsáno)
Datum: 18.05.2005 06:01

Tak já tu rukavici také nakonec zvednu ( to jsi rád , Bohouši .. :-) )a podělím se o své zkušenosti :

- v září 2003 jsem vyrazil s kamarádem do Němec a po dlouhých večerech strávených u počítače brouzdáním po něměckých inzerátech vyrazil najisto ke staršímu Němci ( bylo mu 63 let ...) pro svoji budoucí Astru Caravan 1.6 8V, rok výroby 12/96, v provozu od 2/97.
Pán ji měl garážovanou, v zimě nejetou ( a také podle toho vypadala a stále vypadá ...) na origo elektronech a byla i čistá a bez jaké koliv koroze. Výbava docela ucházející : dva polštáře, ABS, el. šíbr, rádio, centrál, dokonce i origo síť pro oddělení zavazadlového prostoru.

Vzal jsem ji a od září 2003 spokojeně jezdím.

Náklady a problémy :
1. auto jsem musel přezout, gumy byly na pokraji životnosti ( 7000,-)
2. nová baterie - hned druhý den jsem musel auto zatlačit do garáže (1000,-)
3. zadní díl výfuku - byl opravovaný, ale již za horizontem ( 2300,-)
4. rozvoďák, kladky, vodní pumpa - nutnost pro jistotu ( 5000,-)
5. tlumiče pérování - komplet přední i zadní ( 5200,-)
6. samozřejmě náplně, komplet filtry a svíčky ( cenu dokupy už nedám...)

Pak pár věcí, co odešlo časem :
1. motor zadního stěrače - byl už načatý a časem přestal chodit úplně ( vrakáč ... 500,-)
2. levé zpětné zrcátko - pouze mechanické - utrhla jej myčka :-( - vrakáč za 450,-
3. podpálený výfukový ventil - materiál a práce - neznačkový servis - 2800,-
4. zadní ložisko na pravé nápravě - bylo hlučné a mělo vůli - výměna ( sám ) - materiál ( zapouzdřený náboj ) 1800,-


Jinak nic :-) Spokojenost, spotřeba do 8 l kombinovaná, olej od výměny vůbec nedolévám - drží a nepapá, dobré jízdní vlastnosti, slušný prostor.

Na co dát pozor při koupi :
1. výfuk - koroze
2. manžety na poloosách - nesmí téci
3. lemy blatníků - koroze
4. dveře kufru - koroze kolem plastu nad SPZ a na dolních hranách
5. všechny vdeře - dolní lemy a hrany u přechoru oken do dveří - koroze
6. přední kapota - náběhová hrana - koroze
7. ložiska náprav - hlučnost = únava
8. kvalita zámků dveří - opotřebovanost = potíže

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Nery (IP zapsáno)
Datum: 18.05.2005 21:02

Mám Astru 1.7D r.v.95 a můj největší problém je,že mi často píská klínový řemen.Dle vyjádření technika servisu je to u tohoto modelů jev velice častý.

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2005 04:04

Taky už se blíží rok, co mám Astru Caravan 1.6i. Koupil jsem ji v bazaru po 1. českém majiteli. Vypadala krásně, nehavarovaně, měla nový lak - nikdo nedokázal říct proč. Ve výbavě byly el zrcátka, okna, 1 pytel, Abs.. na tachometru 106t, - evidentně přetočeno.
První dojem perfektní...

Závady a investice:
-Přihlášení, pojistky a STK nepočítám..
- proměřuje tachometr cca o 15 při 50km/h dál moc nevím - neřeším..
- problémy s palivovým čerpadlem a palivoměrem - Opel servis odstranil- 12000 - myslím, že mě pěkně natáhli, že byl problém jen v elektrice a ne ve vlastním čerpadle :-(
- Tažné zařízení - 3000 mat + 1200 práce Za ten rok jsem to využil jen jednou, protože je to tak velké auto, že všechno vleze dovnitř :-)
- Termostat - výměna současně i oleje - cca1200 (termostat je pod rozvody)
- Zimní pneu - 5500
- Sada ráfků + gumy od Tomina :-)

momentálně:
- potřebuji udělat něco se středním dílem výfuku - díra na trubce
- prověřit LS a čidla teploty motoru,
- nejde mi ventilátor I a II. stupeň - vrakoviště 400 za odporový dělič
- opravit vyhřívání zadního okna - topí mi jen tři proužky, opravný lak Loctite Contact+ cca 350 Kč

U mě vládne s autem plná spokojenost


Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: fee (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2005 12:14

taky doplnim aktualni zkusenost s motorem astry F caravan 1.6 8 v 1997 -

opet mi zaclo zlobit praskle tesneni pod hlavou.natrefil sem na sikovneho a celkem levneho pana, zjistil ze hlava je je cela zkroucena - byla srovnána + kontrola zda je cela ok - uf praskla nebyla smiling smiley, navic pry v haji vahadla a vačka - dle vyjadreni mechanika ucil nekdo jezdit astru bez oleje (já ne smiling smiley ) - takze novy vahadla a vačka (nova origo pry pres 5tis , nasel jetou ae se zarukou , peknou za 3tis ) + pro jistotu nove rozvody -

motorum nerozumim tak nevim presne o co jde stou vačkou a vahadlama ale snad to bude na delsi dobu posledni investice... cely to stalo 12tisic.. jen proto ze sem nemel nikoho chytryho na auta kdo by me pri koupi mrknul na motor , ale co, uz je to zas voňavka .. ;-)

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: DUŠAN (IP zapsáno)
Datum: 14.10.2007 17:26

Kde se dá koupit opravný lak Loctite Contact+ ???
Díky.
Dušan
dusan.nemec@atlas.cz

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 07:12

Jestli je to takovej ten lak na opravu vyhřívání zadního skla, tak jsem to kdysi kupoval v N.E.T. Praha v Záběhlicích.
[www.netpraha.cz]

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Petr Gregorek (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2008 16:30

ahoj Honzo, mám možnost koupi Astry 1.6 s motorem X16SZ.Dle tabulek je to nejslabší z 1.6kové řady. Jo, ještě poznámka - je to automat . Jaké máš zkušenosti s tímto motorem ? Jinak je auto velmi zachovalé , najeto má 70000 km. dovoz ze Švýcar. Servisní knížka je k tomu. rok výr. 1995. cena 49000 . Díky za odpověď

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 21.08.2008 07:00

Ahoj, s tímto motorem mám docela dobré zkušenosti, je to 8V a docela držák, je to obdoba C16NZ, nežere olej, má pěknou spotřebu (cca 7l), není to žáden závoďák, ale když mu přidáš taky nejede špatně, bohužel v automatu ho nemám takže tohle posoudit nemohu, ale jestli má najeto jen 70tis tak to bude paráda, já mám 140tis a chodí pořád stejně smiling smiley tady ten můj můžeš vidět

http://img151.imageshack.us/img151/7209/calibrateam0551pgun4.th.jpg

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: jožin 187 (IP zapsáno)
Datum: 02.09.2008 23:01

dobry den. mnel bych prosbu, chtel bych si poridit opla astru combi, s klimou a ve vybave, do roku 98, akorad nevim do jakeho motoru mam jit. bojim se tech ecotecu, mate nekdo zkusenosti zda je to s nima ok? jo a taky chci do toho auta pak hodit lpg, ale to jsem se us docetl ze s tim neni problem. takze jen prosim o radu zda jit do ecotecu,nebo radeji ne. uvazuji o 1.4 nebo 1.6 16V problem je ze tech 1.4 je malo a s klimou skoro zadne. Jinak diky komukoli za odpoved a za jakoukoli radu. Spozdravem budouci člen opelastra klubu Jožin.

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2008 05:52

Z Tveho textu mi neni jasny, o jakou Astru ma jit, jestli o eFko ( vyroba DO roku 97) nebo Gecko (vyroba OD roku 97). Podle toho se odviji ostatni.

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2008 14:33

Opravím:
Hraničný rok bol 1998. Kedy nabehla výroba Astry G. Výroba Astry F sa presťahovala do Poľska, kde sa do r. 2001 vyrábala pod označením Classic.
Podľa toho, Jožin chce, tuším, F-ko.
2Jožin:
Ecotec je v pohode, až na X16XEL. Ten má väčši výskyt zvýšenej spotreby oleja.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: rebelka (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2008 21:31

Dobrý den,tak už jsme taky Oplaři :-)
Před týdnem jsem koupili Opel Astra Caravan 1,6 F,vyr v r.2000 v Polsku.Kupní cena byla 68tis.
Podle tachometru má najeto 55tis(automechanik,který tam s námi byl,tvrdil že určitě nemá najeto více než 100tis),je po výměně rozvodů a kladek(před prodejem),i s novýma let.kolama na discích,vypadá moc hezky,bez koroze.vypadá velmi zachovale.bylo nám doporučeno cca do půl roku vyměnit 2 díly výfuku a udělat brzdy.tak doufám že nám bude sloužit spolehlivě :-)
Jen mě překvapilo,že přestože je to r.výr 2000,má starou kastli- a co jsem hledala v inzerátech,tak rok výr 2000 jsem nenašla jedinou Astru se starou kastlí-všechny už mají novou.ne že by mi na tom záleželo,ale nevím jestli v tom není nějaký háček..mám dojem že od r 97 nebo 98 se vyráběla už s novou,tou kulatější.je možně,že by tedy v Polsku v R.2000 ještě vyráběli tyhle???
dále v kupní smlouvě(koupeno v autobazaru)je typ 1,6i ale v TP je jen 1,6(bez 'i').
Prodávající nám tvrdil,že tam je motor sice původní,leč starší typ,a proto to prý to není stříkačka(bohužel jsem jen hloupá baba a motorům nerozumím :-))
Každopádně ji chceme co nejdříve přestavět na LPG,dosud jsme ho v autě měli a živit auto na benzín se mi proto moc nechce...
Předem díky za Vaši odpověď.
S pozdravem Zuzka

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2008 21:58

1 bych řekl že jste naletěla! Co vím já, tak přelomový rok pro astru F byl 94. Od této doby se děla Astra s jinou přední částí (světla maska) Jinak nechápu váš výraz "starou kastli" kastle byly stejné! pouze se lyšily v té přední části, ve zpětných zcátkách (hranatédo r.v.94) možná v přidaných bočních blinkrech (to bez záruky)
--------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Po vysvštlení Honzi jsem pochopil že máte na mysli zřejmě modely Astra F (starý model a Astra G nový model - poté ovšem se jedná teoreticky o skoro "jiná" auta (až na motory a jejich drobné upravy) Vy tedy vlastnite model F?
--------------------------------------------------------------------------------
Co se výroby v "Polsku" týče není s tím moc dobrých zkušeností- velká koroze špatné dílenské zpracování - prostě to flákali!

Cena 68tis je si myslím dost nadsazená. Neznám sice technický stav toho vozu, ale za tuhle cenu by musel být v top stavu s klimou a komplet v el.! To jste si rovnou měla koupit za o něco málo vyšší cenu rovnou model G!! Pokud je rozdíl v kupní smlouvě odstupte od ní! A to okamžitě!

rebelka
"Prodávající nám tvrdil,že tam je motor sice původní,leč starší typ,a proto to prý to není stříkačka(bohužel jsem jen hloupá baba a motorům nerozumím :-))"

Mě osobně se to podle Vašeho popisu nezdá. Rozdíl v motoru 1.6 a 1.6i je docela velký. Jestli je to původní motor zjistíte podle velkého TP a čísla motoru. Pokud byl vůz dotažen s němec měly by Vám dát i původní německý TP. Co přidat nějaké foto auta?

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (25.12.2008 22:21)

Re: Osobní zkušenosti s astrou-aneb na co dát pozor
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2008 22:02

Astra se "starou" kastlí se vyráběla až do roku 2001 v Polsku. Takže klidně to může být ona. Rok výroby přesněji zjistíš, když se podíváš do dolních rohů oken. Bývá tam uveden ve tvaru: ...98 nebo ...99 nebo ...01 atd.
Vstřikování "stříkačka" ten motor bude mít určitě. Typuju to na typ X16SZ nebo X16SZR. Zjistíš to ve velkám technickém průkazu. Nevím o jediné Astře do které by se dávaly motory s karburátorem.
Každopádně by to chtělo nějaké foto auta a motoru.

Jinak cena 68tis za F-kovou Astru mi přijde už docela dost ať je jaká chce. Za o něco málo více, možná už i za tyhle peníze, by se dala sehnat G-čková Astra.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Honza (25.12.2008 22:08)

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********  **      **   ******   **    ** 
 **     **  **        **  **  **  **    **  **   **  
 **     **  **        **  **  **  **        **  **   
 *********  ******    **  **  **  **        *****    
 **     **  **        **  **  **  **        **  **   
 **     **  **        **  **  **  **    **  **   **  
 **     **  **         ***  ***    ******   **    ** 
Powered by Phorum.