www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: mikeš (IP zapsáno)
Datum: 11.06.2007 13:16

Zdar lidi..měl bych zájem rozpoutat takovou menší živou diskuzi na téma V-Power Diesel a nejen to, zkrátka co čerpáte do svých "ropáků"smiling smiley. Podobných témat tu už pár bylo, ale spíš na benzin. Mám F astru z 97, x17dtl, najeto 165 tkm. Tankuji u OMV, Benzina, Shell, nyní jsem vyzkoušel i u Shellky výše zmíněné palivo. Subjektivně bych řekl, že mu chutná víc, ale nejspíš půjde jen o Placebo efekt, to se uvidí po pár nádržích. A co vy? Jaké máte zkušenosti? Máte někdo zkušenosti třeba se srovnáním nafty OMV a Shell? Obě dvě jsou aditivované. V zimě jsem bral Alpin Diesel, pak žádné mrazy nebyly, tak jsem neměl tu možnost porovnatsmiling smiley. A jaký máte názor na údajné pročištění vstřiků s V-PD? Netroufám si použít jednorázový aditivum, nevím kolik je tam sajrajtu a jak by to motor "unesl"smiling smiley.

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 11.06.2007 16:00

Já tankuji V-Power Diesel přes rok a nemám nejmenší problém. Cena je tady na Hodonínsku přibližně stejná (max o 0,2 KČ dražší) oproti konkurenci. Žádné další aditiva nepoužívám a jezdím bez problému v létě i zimě.

m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: kefish (IP zapsáno)
Datum: 12.06.2007 10:14

Kdyz jsem sluzebne jezdil s dieselovou astrou F 60kW tak jsem taky zkousel V-power diesel a rozdil v dynamice oproti normalni nafte jsem nepozoroval. Spotrebu nevim, neresil jsem.

Kadett E C16NZ sedan, r.v. 1986

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 12.06.2007 19:12

Podle toho,co jsem pozoroval,lépe řečeno vyslechnul na různých debatách,shrnul bych to asi takhle:
-pokud je dostatečná rezerva výkonu motoru vůči autu,je skoro jedno,co do naftového motoru dáte(např.tedy Isuzu má v Astře dost slušnou rezervu)
-pokud máte v dodávce utrápenýho chudáka (např.Peugeot s 1,9D),musíte ho krmit velmi dobrou naftou,aby Vám to vůbec jelo,v tomto autě je Shell opravdu nutnost
Tyto příklady jsou ale moje vlastní zkušenost

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: mikeš (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2007 11:53

Dík za nějaké názory. Můj prozatimní zážitek je zatím to, kromě toho co jsem psal výše, že lépe startuje a je o něco tišší, zvlášt ve vysokých otáčkách. Jenže oproti konkurenci (né pochybné pumpy) v Praze pořád stojí dost (2-4 kč/l.) a jestli mě to za to bude stát jen můj pocit..

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2007 19:18

Podle mě se jedná pouze o "marketingový tah"

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2007 20:17

Není to žádný tah.
Z vlastní skušenosti: Cesta na dovču - Sicílie. V každém kopci na normál naftu auto nejprve zpomalilo na 110 km/h a teplota vyletěla na cca. 105°C. Po natankování asi třetí nádrže Power Diesel auto dostalo druhý dech a jelo jako znovuzrozené. Sahara nezapínala a kopečky jela daleko svižněji. Spotřeba šla taky dolů. To je moje skušenost. HAWK.

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2007 20:25

Hm? Tak to by chtělo (pokud by to bylo reálné) natankovat vzorky u různých benzinek, a nechat si udělat laboratorní rozbor a poté je porovnat!?

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: MartinTomáš (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 07:37

cus

tak jaká je Vaše zkušenost s tím palivem od Shellu? co teč v zimě? Vyplatí se ho koupit?

Opel Astra Caravan F X17DTL r.v. 95

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 07:49

Ja myslim ze v kamnech schori vsechno, alespon moje Petry v garazi by to urcite daly smiling bouncing smiley smoking smiley

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 14:19

Ahoj!
Pokud nafta splňuje všechny normou ČSN EN590 předepsaná kriteria tak to skoro nepoznáš.
Co jsme měřili ve škole cetanové číslo, bod vzplanutí, mazivost či pěnivost byl český V power diesel v řeči čísel naprosto průměrné palivo, třeba cetanové číslo vycházelo kolem 52,4 - což je naprosto průměrný výsledek - nemůže tedy být lepší než konkurence, kde třeba u benziny Benzina Verva diesel jsme naměřili cetanové číslo 56,8.
A třeba poměrem aditiva 2_EHN

(2-etylhexylnitrát - to se používá ke zvýšení cetanového čísla - je ale potřeba vzít v úvahu původní cetan. číslo a vnímavost nafty - nejde říct, čím víc tím líp - ovšem jeho zvýšená přítomnost dokazuje snahu výrobce posílit cetanové číslo a zvýšit tak kvalitu paliva, tedy vyrobit prémiovou naftu, která má důvod být o 3 Kč/l dražší )

[shell/benzina v mg/kg] 65/460 - český V power je běžná ale výrazně předražená nafta.
Jinak neprémiové běžné nafty podávaly výsledky, které se tak víceméně čekaly - tedy cetanové číslo kolem 52 - i když i zde některé překvapily a měly cetan.č. i přes 55! Docela mě překvapilo, že jsme u žádného námi odebraného vzorku nezjistili
porušení normovaného předpisu jakosti thumbs down...

Pokud jsme zkoušeli ale naftu dovezenou ze SRN - zde byla situace kapičku rozdílná.
např V power:
cetan č. 59
2-EHN 470 mg/kg
Takže mi přijde, že shell taky neměří všem státům stejně!
Jinak, všechny výše uvedené hodnoty byly naměřeny ve školní palivářské laboratoři
možná nejistota měření: cetan. č. - 1 jednotka a 2-EHN - +- 25mg/kg
pro úplnost dodávám, že měření bylo provedeno 3.týden v listopadu 2008.

Jinak jsme ještě měřili další parametry. Ani zde ale V power nepodal nějaké nadstandartní výsledky. Myslím si tedy, že premiové nafty nejsou vždy tím nejlepším - je to hlavně o marketingu apod. Jinak jak říkám, pokud nafta vyhovuje normě ČSN, vyhovuje i tvému motoru. A všechny ty subjektivní dojmy, že ti to na naftu, která byla o 3Kč/l dražší, jede líp, jsou pouze většinou subjektivní dojmy sad smiley...

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 14:23

Jardo klobouk dolu thumbs down

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 16:18

JardaGSi: velice zajímavé. Myslel, jsem si, že to není nic extra jak o tom říkají. Jinak v létě jsem jezdil i na olej z Tesca a když se to dalo napůl s naftou, tak to Golfíkovi vůbec nevadilo :-D

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 16:35

Nj, ale na oleje bacha - obsahují dost vysoké, skoro až fatálně vysoké, procento pryskyřic, které při spalování (oxidaci) vytvářejí dost nepříjemné nátavky na pístní a klikové skupině. Navíc je to velmi chemicky agresivní usazneina, která narušuje kov po sebou. Dále ty oleje nemají takovou mazivost. Zkurvíš si tim motor smiling bouncing smiley... Navíc třeba při spalování vznikají páry velmi bohaté na ty zplynované pryskyřice - pronikají do vstřiků + turba. Třeba common rail na todle umře poměrně rychle a v turbu ti to zasere ložiska + lopatky. Nejhorší na tom je, že ty usazeniny nezmizí jinak, než že je mechanicky oškrábeš.
Jako do starýho křápu je to jedno, do novýho auta to ale třeba o 60% zkrátí inrterval mezi generálními opravami (do toho starýho sice taky, ale tam jinej motor koupíš za tisícovku). Navíc ten olej zdaleka nedosahuje cetanového čísla přes 51 - a bod vzplanutí taky není optimální, nehledě na množství energetického obsahu...
A tím míšením s naftou dostaneš naprosto nehomogenní směs - tedy když to přeženu - do spalovacího prostoru se ti při každým vstřiku dostává krapítek jiné palivo - motor je hlučný, nemá vyvážený chod a hlavně nemá ani deklarovaný výkon...
Prostě jako dá se na to, ale zabíjíš si kompletně motor...

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 16:58

JardaGSi: mě bylo hned jasný, že to neni pro motor úplně ideální, ale nečekal jsem, že až tak hodně. Do novýho auta bych to určitě nedal a do Opela taky ne, ale VW to přežije :-D

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: MartinTomáš (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2009 08:42

JardaGSi: teda tady se člověd dozví věcí! Super!! Hele když tu máme vzácně odborníka přes na naftu mohl bych se tě zeptat na tvůj názor na používání příměsí do nafty jako je:

1, FUEL INJECTOR CLEANER
2, přísady pro čištění ventilů - odstranění karbonu?

Díky moc

Opel Astra Caravan F X17DTL r.v. 95

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2009 09:57

MartinTomáš:
Tak tyhle zázračné vodičky jsem ještě nikdy nějak objektivně netestoval, takže moje názory na to jsou spíš takový můj subjektivní dojem. Obecně lze ale říct, že cca 80% takovýchhle kepek z brouků je jenom tahání peněz z peněženek důvěřivých motoristů.

Ten fuel injector cleaner může fungovat, ale záleží na tom, jak jsou přicpané - tedy, čím. Pokud jsi třeba drandil na ten olej z tesca, nepomůže ti nic, než je vyndat a poslat na odborné mechanické vyčištění. Pokud máš v tělesech vstřikovačů nějaký píseček a spol. tahle vodička ti taky nepomůže. Jestli je ale akorát na konci trochu karbonu, pak by se dalo čekat, že to trošku pomůže.
Rozpouštědla karbonu jsou velice kontroverzní věc. Převážnou část karbonu a zapečených zbytků nespáleného oleje lze chemicky rozrušit a následným prouděním čerstvě směsi apod. "omýt". Problém je ale dvojí:

1) ten karbon se neztratí = v lepším případě ti skončí jako ty hnusný černý bobky ve výfuku, kde zmenšuje jeho světlý průřez - ovšem i sem jde nejdřív přes lopatky turbasmiling smiley, v horším případě skončí v olejové náplni motoru, kde vesele škodí dál - a hlavně se dostane po celém motoru a hrozí přicpání mazacích kanálků atd..

2)odstraněním karbonových usazenin se zvětší různé vůle atd. - lidově řečeno ten karbon se tam usazoval kolik let a motor si na něj už zvykl smoking smiley...

Proto třeba po koupi auta při náhlém přechodu z nějakého obyč oleje na plnou syntetiku plnou aditiv proti karbonu dojde právě k vymývání karbonu a následnému zhlasitění motoru a někdy k jeho přidření třeba na klice a podobných kluzných ložiscích...

Re: V-Power Diesel (..a bude mela)
Autor: MartinTomáš (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2009 10:13

JardaGSi: Díky moc, já teda fakt stolní olej do auta nikdy nenalil a popravdě bych to ani nikdy neudělal! Je to .....

Ted v zimě se mi hodně zvýšila spotřeba odhadem jsem to spočítal na 7,5L/100Km což se mi zdá moc?

A proto koumám čím by to mohlo být? Je pravda, že než vyjedu, tak auto v zimě klape na prázdno 2-4min. podle toho jak rychle auto očistím od sněhu the finger smiley

Možná by to už chtělo repasovat turbo (nebo nové vstř. jehly, které nikdy nebyly měněny auto má 250tis) protože mám v sání hodně oleje nevím asi to budu muset dát do servisu zas takový odborník nejsem.

Opel Astra Caravan F X17DTL r.v. 95



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil MartinTomáš (20.01.2009 10:16)



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **  **    **  ********   ******** 
 ***   ***  **     **  **   **   **     **  **       
 **** ****  **     **  **  **    **     **  **       
 ** *** **  *********  *****     ********   ******   
 **     **  **     **  **  **    **         **       
 **     **  **     **  **   **   **         **       
 **     **  **     **  **    **  **         **       
Powered by Phorum.