www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Klimatizace
Autor: Radúz (IP zapsáno)
Datum: 08.07.2007 18:15

Ahoj!

Můžete mně, prosím, někdo popsat, kde přesně naleznu kompresor klimatizace v Astře Caravan? Pravděpodobně mně uhniy dráty ke kompresoru a klimatizece ačkoliv byla dobře naplněna a zkontrolována těsnost, přestala po dvou měsících klimatizovat. Sice sepne, ale vzduch je teplej.

Díky za rady.

Re: Klimatizace
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 09.07.2007 00:26

No pokud sepne,tak dráty asi neuhnily:-)
Prví řadě nech zkontrolovat naplnění okruhu.Mohlo dojít k úniku.

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Klimatizace
Autor: Radúz (IP zapsáno)
Datum: 09.07.2007 09:36

No sepne...
Když byla prázdná tak to "necuklo" otáčkama a ani to "netiklo" - pravděpodobně zvuk relátka.
Teď to sice tikne, ale nejsem si jistej, jestli to cukne motorem. Navíc náplň je tam stará jen 2 měsíce se zkouškou tlakutěsnosti.

Re: Klimatizace
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 09.07.2007 10:00

Pokud běží motor na volnoběch a zapneš klimu, tak to musíš poznat na otáčkách motoru,sepne kompresor a otáčky se o něco zvednou.To že je před 2 měsíce plněná,neznaméná že to neuteklo,to je otázka chvilky.V první příspěvku píšeš že uhnily dráty ale kompresor sepne?? Tak jak to je? Pokud by dráty uhnily,tak to nemůže sepnout,že?!

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Klimatizace
Autor: Radúz (IP zapsáno)
Datum: 09.07.2007 12:00

Kdyby nebyla v klimatizaci náplň, tak by to přece neseplo. Jak jsem psal výše. Stisknu-li tlačítko klimatizace, tak se ozve jemné sepnutí (asi relátko), ale nějak jsem nespozoroval, že by se hnul motor.
Nemůže to být tak, že se sepne relé, který spouští kompresor, ale ten se kvůli uhnilým drátům nerozběhne?
Něco podobnýho řešili i zde [www.opelastra.cz]
Brácha má úplně stejný auto a úplně stejný problém. Naplnil, chvíli jezdil a teď místo hladu dostává okolní teplotu.

Re: Klimatizace
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 09.07.2007 13:52

To je jasné, že po zmáčnutí sepne relé, to ale asi nemá co sepnout,pokud jsou uhnilé dráty,nebo je prázdná soustava, podívej se ke kompresoru,je tam svorkovnice,a zkontroluj dráty
Relé cvakne, ale pokud se neupraví otáčky volnoběhu-samo si to přidá,tak kompresor nejde-bud přerušená el. nebo prázdná soustava a tudíš tlakové čidla nepustí kompresor.V prvé řadě nech zkontrolovat tlak v soustavě,jinak se nedopátráš.

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Klimatizace
Autor: Radúz (IP zapsáno)
Datum: 09.07.2007 15:23

No, když byla soustava prázdná, neseplo nic.

Re: Klimatizace
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 10.07.2007 15:22

Kompresor je na pravej prednej časti motora, dole. Poháňa ho drážkovaný remeň. Z toho vyplýva, že relé nespína kompresor, ale elektromagnetickú spojku, ktorá pripojí samotný kompresor k remenici. Ak pôjdeš po trubkách, nemôžeš ho minúť.
K spojke sa dostaneš po zložení pravého predného kolesa a krytu v podbehu.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Klimatizace
Autor: Brano (IP zapsáno)
Datum: 17.07.2007 09:17

azdar
Po vcerajsku riesim rovnaky problem. 2 mesiace dozadu naplnena klima prestala fungovat. Je pravda, ze keby uniklo chladivo tak ti klesne tlak v sustave a to zaznamena snimac tlaku (nachadza sa na dehydratore - to je taky valec umiestneny pri chladici klimatizacie). Ak odpojis tento snimac z konektoru, mala by to riadiaca jednotka chladenia (dalej RJC) vyhodnotit ako poruchu a roztoci obe sahary na plny vykon. Ja som jazdil tak, ze som vysroboval cely snimac z dehydratora (elektricky ostal pripojeny) a dosledkom bolo to, ze meral vonkajsi tlak. Mozem potvrdit ze v takomto pripade po stlaceni tlacitka klimy absolutne nic nikde necvakne a ani sa nezmenia otacky.

V tvojom pripade (a mojom tiez) sa vsak po zapnuti tlacitka zmenia otacky takze RJC vyhodnotila vstup od snimaca tlaku v sustave ako OK. Jedine vychodisko je zmerat napatie na cievke kompresora po stlaceni tlacitka (pri zapnutom motore). Ak tam bude 12V a kompresor sa netoci tak ohmetrom zmeraj ci je prerusena cievka. Netusim aka by mala byt namerana hodnota ale odhadujem maximalne niekolko kiloohmov. Ak nenameras nic tak je prerusena.

Podla elektroschemy na Astru G je jedinym vstupom do RJC snimac tlaku a vystupom je cievka kompresora a nejake dve zily do riadiacej jednotky motora (ktora zdvihne otacky).

Zahadou pre mna ostava to, ze po zapnuti klimy sa mi vzdy hned rozbehol ventilator na chladici klimatizacie. Ten je spinany pomocou relatka v RJC. Ak teda RJC posiela 12V na kompresor, preco neposle aj na ventilator? Iba ze by malo cidlo v sebe aj snimac teploty alebo sa predpoklada, ze pri urcitom tlaku media sa po stlaceni kompresorom zvysi teplota media podla stavovej rovnice a preto sa zapne ventilator.

A nakoniec by tu mohla byt este jedna porucha (aj ked si myslim, ze asi nepravdepodobna). Cievka kompresora ma podla schemy pripojenu ochrannu diodu. Tato dioda sa standardne pripaja v opacnom smere. Sluzi na to, ze po vypnuti napatia na cievka tato generuje napatie opacnej polarity a pomocou diody je toto napatie zvedene do zeme. Ak by bola dioda prerusena, po vypnuti by sa mohlo stat, ze opacne napatie zlikviduje vystup RJC (aj ked neviem co presne je na vystupe, asi tranzistor). V tomto pripade by si musel opravit RJC co predpokladam, ze je plosny spoj a sikovny elektrikar by tam prepajkoval nejaky ten tranzistor.
Alebo je ta dioda skratovana a v tomto pripade by bol dosledok asi rovnaky v dosledku vysokeho prudu pri skrate - tj. zniceny vystup RJC

Skusim sa na to mrknut ak objavim nieco tak napisem



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******         **  **     **  ********  **     ** 
 **     **        **  ***   ***     **     ***   *** 
 **     **        **  **** ****     **     **** **** 
  ********        **  ** *** **     **     ** *** ** 
        **  **    **  **     **     **     **     ** 
 **     **  **    **  **     **     **     **     ** 
  *******    ******   **     **     **     **     ** 
Powered by Phorum.