www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2005 15:01

Rozhodl jsem se že si pořídím kadetta v naftě a tak bych potřeboval poradit, na co si dát pozor při koupi - hlavně jak poznám zda je motor v jakž takž stavu (pokaždé jsem měl jenom benzíňáky a o dieslech nemám vůbec páru :-(
Díky Tom

Re: Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: jp1 (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2005 19:45

kup ho když bude -15 a míň :-)
nechat ohřát a uvidíš jestly něco bude dělat.
jinak ostatní ti asi poradí líp, já ho kupoval v létě a startuje i v zimě, asi jsem měl štěstí :-)

Re: Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: Rosťa (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2005 20:44

Zdarec mám 1.7D asi tak tři měsíce a celkem vpohodě.
Dej si ale pozor než ho koupíš tak jse s ním každopádně projeď.
Nesmí ti při nízkých otáčkách motor cukat je to slabost u těchto aut, mně cuká od doby kdy jsem ho koupil užjsem vyměnil vstřikovací trysky a pořád nic. Jinak je supr jezdí vpohodě za 5 litrů nafty.
Dělají se dva typy 1.6 D a 1.7 D já zvolil raději 1.7 protože už má předehřev nafty a je to typově novější motor.
Dej vědět co jsi koupil, a přeji mnoho zdaru při koupi.

Re: Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 06.09.2005 09:49

To Tom:
Nechci Tě zrazovat, ale ještě jednou uvaž, že motor 16D má jen 40kW a 17D 42kW... Je to poměrně dobře odhlučněné, takže dost tiché na tak věkovité dieslové auto :-), ale na dálnici a na předjíždění to moc není... Na rovině to sice jede v pohodě přes 160km/h :-), ale v kopci rychle ztrácí dech a prudkou akceleraci taky neočekávej :-( Jinak mám dost špatné zkušenosti z emisí - pokud to měří opravdu při přeběhových otáčkách 5500 - 5600 ot/min, je to o nervy, že něco upadne a navíc to taky už nemusí projít... :-( Ty motory jsou s kouřivostí na štíru (aspoň ten můj...)
Všímej si, aby hned chytil (třeba jenom dobře netěsní trysky či palivové potrubí a padá nafta - což je v tomto věku už asi skoro normální stav, nebo taky může být vadné žhavení). Pokud odmítá chytit pouze, když je studený, tak to bude asi žhavení, když je to náhodné, tak je to spíš ten vzduch v potrubí... Mě to někdy chytne na první škrt, někdy se tam dostane bublina a chvíli škytá... Typicky třeba: v garáži mi chytne na studeno na první škrt, vyjedu a napodruhé se mu už tak nechce...
Pozor, aby běžel pravidelně - na studeno nějaké vibrace budou, ale po zahřátí např. zkušební jízdou by neměly být patrné nějaké enormní vibrace, nebo dokonce vynechávání.
Za jízdy by v záběru v nízkých otáčkách neměl moc škubat (možná jenom špatné seřízení, nebo taky vadné vstřikovací trysky, což je dost drahá legrace).
Pozor na únik oleje - těsnění pod vanou, těsnění pod krytem ventilů, často bývá bouchlá vana kolem výpusťáku a pak to kape - a je to pak na výměnu vany.
Za pozornost stojí taky třeba, jak funguje termostat (normální provozní teplota je někde těsně pod půlkou pole, při 3/4 by měl sepnout ventilátor a srazit to na 1/2), ale to je jen detailík asi za 400 Kč - mimochodem u těch dieselů se vyměňuje snadno... Pokud není zarostlý chladič a funguje termostat, tak to chladí velmi dobře a ten ventilátor se uplatňuje jen vyjímečně v koloně za horka. Od té doby co mám nový chladič, nepamatuju, že by se rozeběhl za jízdy...
Pokud bys byl náhodou z Prahy nebo okolí, tak se můžeš přijít ke mě podívat, jak vypadá celkem zachovalý diesel od Opla ;-) Možné závady se lépe ukazují přímo na autě...

Re: Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 06.09.2005 12:00

Díky moc, ale do Prany to mám cca 400km - takže celkem z ruky....
Od kterého roku se montovali ty 1.7 ? dělělo se to i s turbem? Ještě jsem někde četl že se ty 1,7 dělali buďto od opla nebo isuzu a ty isuzu jsou prý lepší ale nevím jestli se nedávali až do aster.....

Re: Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 06.09.2005 13:13

Mám pocit, že ty Isuzu se dávaly až do Aster.
Já mám tu 1.7 Opel a z ledna 1989 a myslím, že je to asi jedna z prvních...
1.6D ani 1.7D jsem osobně s turbem nikdy neviděl, i když jsem kdysi kdesi viděl inzerát na Kadett 1.7D s vysokotlakým turbem - možná to měl nějak zkřížené s Astrou, protože přesně tyhle 1.7 se sturbem montovaly do prvních Aster (snad 66kW?). Určitě existovaly kadety 1.5 TD (53kW) - ty zase pro změnu myslím neexistovaly bez turba (to už by asi opravdu nejelo ;-) ).
Každopádně turbo bych Ti moc nedoporučoval - už jsou to starý auta a ty motory s turbama už musí být hodně vylítaný... Turbodiesely se v kadetech vidí dost málokdy (což možná potvrzuje předchozí větu). A každopádně bych se orientoval na novější kousky - ty nejstarší mívaly ještě 4kvalt.
Předpokládám, že hlavní kadetí místa koroze znáš: zadní lemy, prahy, přední část podlahy u uchycení ramen...
Jinak ještě mě napadlo: neměla by utíkat nafta ze vstřikovacího čerpadla...

Re: Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 06.09.2005 18:15

Isuzu se montovalo až v roce 92,takže Astra.

Re: Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: yellow devil 17D (IP zapsáno)
Datum: 08.09.2005 13:24

Mam 3 roky 17 D combi 1991, bol som si pre neho sice az v Berline, ale nelutujem. Tie diesle su na svoj vek jednoduche a dost vydrzia. Dym v porovnani napr. s Fordom v pohode, ale fsetko zalezi co to ma za sebou. Jednoznacne doporucujem 1.7 D. Tie robili 89-92, 1.6 D od 84-91 a 1.5 TD tusim 90-92.

Re: Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: Isuzu (IP zapsáno)
Datum: 08.09.2005 14:50

1.7D OPEL má 47kw 1.7TDS ISUZU má 60kw a OPEL 1.7TD 50kw a 1.5TD je taky ISUZU dávali je tuším do Corsy

Re: Na co dát pozor při koupi naftového kadetta?
Autor: Dejvid (IP zapsáno)
Datum: 16.09.2005 10:19

To Tom:
Heled ja sem v lednu kupoval astru F 1.7 XDtl ,najeto 216 500km a startovala na poprvy vejfuk o.k a tak proste v pohode auto ,super menil sem ty zakladni veci naplne filtry rozvody(remeny ,kladky ,vodni pumpu) ,cepy rizeni ,lehce oprava vejfuku ,oprava laku a elektricke instalace int. osvetleni. a ted no vlastne dva tejdny na zpatek mi prasklo tesneni pod hlavou ,takze ho musim nechat vymenit ,jinak v poho vytahnul sem s tim i 200!!Je to fajn auto.Holt dobrej kup!Cau



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **   ******    **    **  ********  **     ** 
  **  **   **    **   ***   **     **      **   **  
   ****    **         ****  **     **       ** **   
    **     **   ****  ** ** **     **        ***    
    **     **    **   **  ****     **       ** **   
    **     **    **   **   ***     **      **   **  
    **      ******    **    **     **     **     ** 
Powered by Phorum.