www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Kapacita a startovaci proud
Autor: MarekN (IP zapsáno)
Datum: 31.03.2008 23:17

Ahoj kluci, mam maly dotaz, za ktery me asi zabijete, ale snazim se pochopit princip elektriky v aute. Mam baterku 55Ah se start. proudem 370A. Blbym prikladem-zhavim 8sec (cca 20A) a 4sec tocim starterem (cca 140A) na roztoceni 1,7kW, to cele 5x za sebou a baterka po minute nejspis bude mrtva. Proc, kdyz "teoreticky" bych mel s necelymi 140A (a trebas skutecnou kapacitou 35Ah) vydrzet cca 15 minut? Pokud klesa kapacita, klesa i realny start. proud nebo je stale stejny (resp. ovlivnen hustotou a teplotou)? Mohl bych tedy pak baterii o 20Ah teoreticky vytizit na umerny cca 150A start. proud a znicit ji? Hlavne me prosim nezabijte, studoval jsem zaklady do ted a kazdy nekdy zacina nesmiling smiley. Dik

Re: Kapacita a startovaci proud
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 31.03.2008 23:42

smiling smiley Zajímavé úvahy. Neodpovím Ti, nikdy jsem o tom nepřemýšlel. Každopádně si dovolím jednu korekci k Tvému dotazu. Počítej s tím, že během startování ještě žhavíš. On ten akumulátor nebude po minutě vybitý, jen již nebude mít dostatečně velké napětí a tudíž nebude možné dosáhnout v obvodu tak velký proud. Když zagooglíš po charakteristice olověného akumulátoru, určitě něco najdeš. smiling smiley

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Kapacita a startovaci proud
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2008 10:03

1) asi máš diesel, na který je použita baterie min. 66 Ah
2) v jakém stavu máš žhavičky
3) moje stará baterie i v létě, pokud jsem žhavil, pořád točila a motor chytl až pochvíli, po výměně baterie točí jak o život, naskočí okamžitě. Ale žhavím po dobu svítící kontrolky (asi 5-8 sec.), potom ještě asi 8 sec. a naskočí okamžitě.

________________________________________
Raději pomalu autem, než rychle sanitkou
Opel Astra F Caravan X17DTL=>
Opel Astra G Caravan Y17DT=>
???
Luboš X17DTL

Re: Kapacita a startovaci proud
Autor: MarekN (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2008 11:13

Lubosi díky, na autě to mam v poradkusmiling smiley. Tamto jsem udal jen pro priklad, jsou to spis jen uvahy. Dostal jsem se k tomu tak, ze moje orig. baterka 60Ah 620A slouzila pres 10 let, za to 5 let stara Akuma 55Ah v jine i me Astre sotva vydrzela 4 dny, ale presto se na nabijecce nabijela 10 hodin 2A, ta moje jen cca 2 hod 2A - zkratka obe byly v haji a na zatezovem teste by propadly okamzite. Ale ten podstatny rozdil mezi nimi (stari, hodnoty, nabijeni, hustota v Akume) me prekvapil, cekal bych, ze z techto dvou vydrzi dele Akuma, a tak jsem se dostal k podobnym uvaham, vypoctum, ovlivnujicim faktorum, teorii.. V noci jsem tu nastudoval jeste nejake skvele prispevky od Radima a vygooglil info, spis teorii. Mozna nekdo rekne, ze to sem nepatri a mozna ma i pravdusmiling smiley.

Re: Kapacita a startovaci proud
Autor: lojzinac (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2008 06:43

Pánové, jakým způsobem změřím okamžitý odběr? Mám doma digitální multimetr, napětí jsem si změřil, ale nevím jak na proud. Mám totiž problém v tom, že když nabiji baterku nabíječkou, tak jezdím tak 14 dní krátké trasy a po 14 dnech už ráno nenastartuji. Baterka to neutočí. Pak dám baterku na nabíječku a opět funguje. Alternátor dává 13.8 V. Nevím, jestli mi někde při vypnutém klíčku "neutíká elektrika z baterky", proto bych si chtěl změřit okamžitý odběr. Kolik by asi měl být u mého motoru? Baterka je stará 4 roky, 74 Ah.
Děkuji za odpověď

Opel Astra F, 1,7 TD, X 17 TDL, r.v. 1997, sedan

Re: Kapacita a startovaci proud
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2008 06:55

Rozpojis (+) z baterky a mezi vlozis ampermetr (multimetr prepnuty a prekolikovany na mereni proudu). Nezapomen zacit merit od nejvyssiho rozsahu.

Re: Kapacita a startovaci proud
Autor: lojzinac (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2008 06:55

Jak změřit jsem už našel, každopádně díky.

Opel Astra F, 1,7 TD, X 17 TDL, r.v. 1997, sedan

Re: Kapacita a startovaci proud
Autor: mikeš (IP zapsáno)
Datum: 08.04.2008 19:13

lojzinac: Jen tak orientačně, kolik jsi naměřil klidový odběrsmiling smiley?



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **    **  ********   **     **  **    ** 
 ***   ***  **   **   **     **  **     **  **   **  
 **** ****  **  **    **     **  **     **  **  **   
 ** *** **  *****     ********   **     **  *****    
 **     **  **  **    **          **   **   **  **   
 **     **  **   **   **           ** **    **   **  
 **     **  **    **  **            ***     **    ** 
Powered by Phorum.