www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
jak vymazat ECU u X16XEL rok výroby 1999 AstraG
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2008 10:33

Zdravím vás, poraďte mi prosím někdo, jak se dá vymazat paměť chyb u Astry G RV 1999 a hlavně mi prosím nepište, že odpojením baterky, to nefunguje. Odpojení baterky nemá vliv. Moc díky.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2008 13:23

U novějších motorů, pokud vím, vyblikávání nezačíná kódem 12, ale začne se vyblikávat rovnou závada. Podle mého si to špatně spočítal a vyblikává Ti to 0130, což má souvislost také s lambda sondou. Zkus se podívat na kabeláž k lambda sondě, zda není někde poškozená. A koupil jsi originál nebo nějakou univerzální? Protože univerzální lambda toto může dělat také. A výmaz paměti závad, pokud nezabírá odpojení baterka, se provádí po připojení na diagnostiku - čili asi nezbude než zajít do servisu nebo tuším dvanáctkrát nastartovat a pokud se po těchto nastartování chyba neobjeví, vymaže se.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil MetalKalic (09.05.2008 13:25)

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2008 15:40

Mám tam funglovou novou univerzálku, ale problém je ten, že tam zůstaly naštený starý chyby a ty teď nepustěj ty nový hodnoty z tý nový lambdy ...asi. Protože díl že vyměněnej, závady v ECU ale taky a spotřeba zůstala vysoká. Takže mi asi fakt nezbyde než na ru diagnostiku sad smiley Ach jo, 600 za nic, to je hnus.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2008 06:45

Tak jsme to kontroloval a je to skutečně 9130 ten první kód, naprosto zřetelný.Mejlka je vyloučená, ví někdo, co je tohle za kód?

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 11.05.2008 22:01

Tomaso: Tabulka kÓdů začíná na čísle 0100 a končí 1740, žádné 9130 tam neni.Ale je tam 0130 a to znamená - regulace mimo rozsah, nesprávný signál sondy. Druhá verze: 0139 - signál sondy se mění příliš pomalu " ZESTÁRlÁ " sonda. Źe tam máš novou ( univerzální ? ) sondu vůbec nic neznamená, může být špatná a nebo špatně připojená.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2008 06:05

Ahoj, rád bych se mejlil a tabulku kódu jsem viděl detailně taky, ale prostě první kód (první číslo v prvním kódu) je prostě zřetelně číslo 9, počítal jsme to asi 100%. Pravděpodobně je to něco specifickýho pro mojí řídicí jednotku nebo tak.A novou lambdu mám připojenou stejně jako předchozí a jsem si jistej, že funguje, protože jsem ten její signál proměřili.Jde spíš o to, že mám v řidicí jednotce načtený chyby a ty brání vstupu správných signálů z nový sondy, je to možný?Chystám se to ject nechat vymazat na diagnostiku a slibuju si od toho, že si to pak načte po vymazání nový hodnoty z nový lambdy a bude pokoj a spotřeba zase klesne, je to možný? Někdo mi i psal, že se chyba po několika startech sama vymaže, ale to taky pochybuju, stejně tak, jako u mého typu řidicí jednotky jí nejde vymazat odpojením baterky.Chápu, že se mi snaží pomoci, víc hlav víc ví, ale pravděpodobně se postupy u jednotlivých typů řidicích jednotek liší...

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2008 09:24

To o tom vymazání po dvanácti startech jsem psal já, taky mám řídící jednotku, ze které chybu pouhým odpojením baterie (i třeba na celou noc) nevymažu, ale pokud s autem jezdím a chyba se neobjevuje, tak se po několika dnech (to vychází na těch dvanáct startů) vymaže. Nechci být pesimista, ale podle mého vymazání chyby z paměti nepomůže, podle mého je tam ještě nějaká další chyba související s lambda sondou (třeba kabeláž). Zkus zkontrolovat i dosedací plochu a závit lambdy, jestli je tam dobrý kontakt. Jinak lambda na spotřebu má vliv, ale jen malý, žádné velké rozdíly bych nečekal.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil MetalKalic (12.05.2008 09:26)

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Johny (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2008 18:24

Zdravim můžu se taky zeptat ? mam kadetta r. 87 2.0GSI 8v ohc.
mam takovej problém že mi kadett hrozně cuká, za studena to jde ale jek se ohřeje tak se s tim téměř nedá jet, nechá se vytočit tak max na 2tis. otáček, když ho vytočim víc tak se jakoby udusí, přestane jet a chytne se zase okolo těch 2tis. vůbec nevim co s tim diagnostika svítí skoro pořád ECU hlásí blbosti 8, 13, 9 ECU 13 je špatná lambda ale to ostatní neni nic ale hlásí to pořád, několikrát jsem to kontroloval, nemáte někdo zkušenosti co s tim ? předem díky za odpověď

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2008 05:17

Tohle mi dělalo nedávno na Astře, byly to vadné svíčkové kabely. Takže si zkontroluj zapalování, ale může to být i samozřejmě něco jiného, když pohledáš, najdeš tu toho dost.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Johny (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2008 17:11

tak vyřešeno !!! kouknul jsem na ř.j. a v tom konektoru byl tak panák vody takže totálně zkorodovaný kontakty

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2008 16:46

Tomaso: Co tvůj problém, máš to vyřešeno?

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 18.05.2008 11:59

Pořád ještě ne...sad smiley Ujedu 5 km a rozsvítí se diagnostika, vypnu klíček zapnu a nesvítí, pak se zase rozsvítí.Už jsme s opravářem zoufaly, nevíme už co s tim. Hledáme už všecko a ne a ne to najít. Byl jsem na diagnostice v Opelu, ale nedostali se přes diagnostiku ani do motoru, byly tam nějaký špatný proudy, dokonce to přestalo tou dobou shodou náhod i startovat, našli jsme 2 chatrný spoje a vadnou kostru na starteru, takže starty jsou už ok, ale diagnostika sviti furt(furt po asi tak těch 5 ujetých km). A na diagnostiku zkusim zaject znova, dokonce chválim Opela, věnovali mi čas, ale nic neodstranili, tak ani nic zato nechtěli.Vyměnili jsme lambdu, proměřili jsme jí a dává hodnoty.Proměřili jsme teplotní čidlo motoru, dává správný hodnoty.Je udělanej repase starteru, alernátoru, rele, egr, prostě už nevim, co by to mohlo bejt.V Opelu mi řekli, že X16XEL Multec nejde smazat odpojením baterky a dokonce, že to ani nic nemusí znamenat, když jsou chyby v diagn, protože jsou v nějaký sekci neaktivních kódů a tam odtud se i vyblikávaj(bohužel ty aktivní neznám) a ničemu prej neškoděj.Bohužel smazat mi nešly, protože se do toho nemohli dostat a to vůbec nevíme proč.Snad to vyjde teď, minule tam byly ty špatný spoje a kvůli tomu asi i špatný proudy nebo nevim..Ale jinak už přestáváme vědět, opravář je machr, ale prostě všecko se tváří bejt zdravý a přesto se to rozsvěcí a svítí furt, co to sakra je ...?

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 19.05.2008 04:34

V tomto případě bych asi zkusil půjčit si řídící jednotku a prohodit je, jestli není chyba přímo v ní. Tomu by mohlo nasvědčovat i to, že se s ní nespojili, ale je možné, že to je právě kvůli těm vadným spojům, jak jsi psal. Jinak co se týče Opel servisů, já bohužel takové zkušenosti s nima nemám, když jsem tam jednou byl kvůli jedné chybě (kterou jsem si předtím vyblikal), řekli mi, že prý to ještě napojí na diagnostiku. Po napojení mi řekli tu samou chybu, kterou jsem si předtím vyblikal, nic nevyřešili a obrali mě o bezmála čtyři stovky. Nakonec jsem si to musel opravit sám.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 19.05.2008 17:50

Tak dneska už jsem myslel, že se budu radovat, že je pokoj. Po tom co mi opravař našel 2 chatrny spoje, nesvitila. najezdil jsem 30km, dřiv se mi už po 5-Ti km hned rozsvitila. nakonec jsem kousek od domov projel dirou a rozsvitila se, zase jsem vypnul motor, zapnul a nesvitila. Mám prostě pocit, že je to někde v elektrice přešlusovanej kabel, nějaká kostra nebo tak něco a dělá to strašnou neplechu sad smileyřidici jednotka je myslim v pohodě, protože ty kody v ni se měni, přibyvají, ale to je podle mě všecko těma bludnejma proudama.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2008 13:24

Tak je to nějaká alektrika, ale bude poklo najít to. Dneska jsme si dělal diagn...původní kódy o lambdě jsou pryč všechny, konečně.Aspoň nějaká změna, našetly se vový kódy, čidlo klikového hřídele A,čidlo vačkového hřídele, poškozený obvody palivového čerpadla/napájejí řidicí jednotky a EGR ventil. Je praktickyn emožný, aby se jiný čidla opravily a jina 3 odešla, takže elektrika někde zlobí.Píšu to sem spíš, jestli nemá někdo typ, kam jí s co opravit, ušetřilo by nám to čas a práci.Bude to na mrtvici prosvítit všecky spoje...ufff

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2008 17:20

Tomaso: Co konektor přímo u řídící jednotky, ten si kontroloval?

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 22.05.2008 16:12

Tak kabely jsme dneska detailně prošli všecky, všecko jsme proměřili, celej svazek a nic ...Udělali jsme radši nový kostry, ale že bychom našli něco 100% špatnýho, tak to jsme nenašli. Ale někdo to už hledal před náma, to je jasně poznat a asi nenašel, tak to prodal a já koupil přes bazar...No musíme to najít. Při proměřování nám nedává žádný hodnoty čidlo vačkové hřídele, máte s tím někdo zkušenost?Jak se to chová když je vadný? Mě se děje to, že někdy, nepravidelně se mi rozsviti kontrolka diagnostiky a prostě svítí. Vypnu motor a zapnu, nesvítí, rozsvítí se po několika ujetých km. Když je rozsvícená, tak auto má nižší výkon. Přidalo se k tomu i to, že auto někdy vynechá a nenastartuje, dokonce se ve volnoběhu pak neudrží v otáčkách a udusí se to.Ale spíš je divný to, že vůbec neotočí starterem, vybudí větráky a to je všecko. Může tohle dělat načatý čidlo vačky? Kabely na ŘJ jsou v pohodě, všecko ostatní taky.Nedá se to najít sad smiley

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: P (IP zapsáno)
Datum: 22.05.2008 16:46

Seznam kódů , tak se snažte :-)

P0105 Snímač absolutního tlaku v sacím potrubí (MAP), vysoké napětí C-006
P0105 Snímač absolutního tlaku v sacím potrubí (MAP), nízké napětí C-006
P0110 Teplota nasávaného vzduchu, vysoké napětí C-008
P0110 Teplota nasávaného vzduchu, nízké napětí C-008
P0115 Teplota chladicí kapaliny, vysoké napětí C-007
P0115 Teplota chladicí kapaliny, nízké napětí C-007
P0120 Snímač polohy škrticí klapky (TPS) C-005
P0120 Snímač polohy škrticí klapky (TPS) C-005
P0130 Přerušený obvod snímače O2 C-023
P0135 O2 Ohřev snímače - velké napětí C-024
P0135 O2 Ohřev snímače - malé napětí C-024
P0170 Bohaté výfukové plyny C-023
P0170 Chudé výfukové plyny C-023
P0200 Obvod(y) vstřikovače paliva B-008
P0230 Relé palivového čerpadla, vysoké napětí C-004
P0230 Relé palivového čerpadla, nízké napětí C-004
P0325 Obvod signálu klepání C-020
P0335 Žádný signál otáček motoru C-011
P0335 Nesprávný signál otáček C-011
P0340 Nesprávný signál snímače vačkového hřídele C-010
P0351 Elektr.čas.zapalování-cívka el. říz. zapal.válec 1 - velké napětí C-012
P0351 Elektr.čas.zapalování-cívka el. říz. zapal.válec 1 - malé napětí C-012
P0352 Elektr.čas.zapalování-cívka el. říz. zapal.válec 2 - velké napětí C-013
P0352 Elektr.čas.zapalování-cívka el. říz. zapal.válec 2 - malé napětí C-013
P0353 Elektr.čas.zapalování-cívka el. říz. zapal.válec 3 - velké napětí C-014
P0353 Elektr.čas.zapalování-cívka el. říz. zapal.válec 3 - malé napětí C-014
P0354 Elektr.čas.zapalování-cívka el. říz. zapal.válec 4 - velké napětí C-015
P0354 Elektr.čas.zapalování-cívka el. říz. zapal.válec 4 - malé napětí C-015
P0400 Systém lineární recirkulace výfukových plynů (EGR) C-021
P0443 Odvětrávací ventil palivové nádrže, vysoké napětí C-022
P0443 Odvětrávací ventil palivové nádrže, nízké napětí C-022
P0480 Relé nízkorychl. ventilátoru - velké napětí C-028
P0480 Relé nízkorychl. ventilítoru - malé napětí C-028
P0481 Relé vysokorychl. ventilátoru - velké napětí C-028
P0481 Relé vysokorychl. ventilátoru - malé napětí C-028
P0500 Žádný signál rychlosti vozidla B-004
P0505 Regulace vzduchu při volnoběhu C-025
P0560 Akumulátor, vysoké napětí C-003
P0602 Chyba naprogramování řídicího modulu C-002
P0607 Modul kontroly klepání; vyměnit elektronickou řídicí jednotku (ECU) C-002
P0650 Kontrolka (kontrolní světlo), vysoké napětí C-030
P0650 Kontrolka, nízké napětí (kontrolní světlo) C-030
P1231 Problém s kontakty relé palivového čerpadla C-004
P1405 Poloha lineární recirkulace výfukových plynů (EGR) C-021
P1530 Signální vedení - požadavek na klimatizaci - velké napětí Klimatizace s modulem chlazení motoru (C-, X-Motor) B-014
P1530 Signální vedení - požadavek na klimatizaci - malé napětí Klimatizace s modulem chlazení motoru (C-, X-Motor) B-014
P1540 Neplatný signál tlaku klimatizace Klimatizace s modulem chlazení motoru (C-, X-Motor) B-013
P1540 Signál tlaku klimatizace - velká hodnota na vstupu Klimatizace s modulem chlazení motoru (C-, X-Motor) B-013
P1540 Signál tlaku klimatizace - malá hodnota na vstupu Klimatizace s modulem chlazení motoru (C-, X-Motor) B-013
P1540 Neplatný signál tlaku klimatizace Klimatizace s modulem chlazení motoru (C-, X-Motor) B-013
P1540 Neplatný signál tlaku klimatizace Klimatizace s modulem chlazení motoru (C-, X-Motor) B-013
P1604 Vyměnit elektronickou řídicí jednotku (ECU) C-002
P1605 Přeprogramovat nebo vyměnit elektronickou řídicí jednotku (ECU) C-002
P1610 Není naprogramována funkce immobilizéru Imobilizér B-007
P1611 Zadán nesprávný zabezp. kód Imobilizér C-002
P1612 Žádný nebo nesprávný signál imobilizéru Imobilizér C-005
P1613 Žádný nebo nesprávný signál imobilizéru Imobilizér C-005
P1614 Nesprávný klíč transpondéru Imobilizér C-006
P1622 Problém s kontakty relé palivového čerpadla C-021
P1813 Řízení točivého momentu, nízké napětí B-006
P1813 Nepřetržité řízení točivého momentu B-006

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Stanc. (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2008 05:33

Tomaso, jak se říká tonoucí se stébla chytá, tak přemýšlím zda -li se Ti
chyba neukáže třeba po průjezdu zatáčkou a nevyhodnotí se chyba čidla otáč.
klikového hřídele. Stačí nějaká tolerance kliky a v zatáčce se odstředivou
silou dostane mimo oblast čidla otáček které pak načte chybu. To údajně
dělal Ford 16 16v, když měl vůli na klice tak po průjezdu zatáčkou stopl
motor,špatným vyhodnocením čidla. Držím palce pro nalezení závady.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2008 09:41

No je to k neuvěření, ale rozhodili jsme uplně celou elektriku, všecko jsme prošli a prostě nic, co by jasně ukazovalo na poroblémy.Asi budu potřebovat čidlo na vačkovou hřídel, protože to nám nic neukazuje, ani ohm.ALe měřili jsme to na jiný astře, na 18 a tam to taky neukazovalo nic, až při zapnutym motoru asi 30 Ohm.Ještě zkoušíme čidlo otřesů, jestli neni špatný a pak už budeme muset začít výmenou součástku za součástku a na to je dobrý mít druhý auto na NDgrinning smiley už mě z toho asi klepne.Jedno je ale jasný, někdo byl pohrabanej v elektrice a přerušil cestu k řidicí jednotce, proto se mi tam Opel nemohl dostat.Našli jsme to a už je to živý.Žádná sranda. To čidlo kliky asi vyhodilo chybu v důsledku chyby vačkovýho čidla, někde jsme tady četl, že to umí spolu souviset a že když nejde vačka, supluje to klikový čidlo.Neumim si to teda představit, ale třeba je to možný, my už fakt nevíme.Teď jsme vyměnili rele na palivovym čerpadle a vypucovali všecky kontakty, všecko je proměřený a průchozí, takže budbu zase tejden jezdit a pak vám dám vědět.

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  ********  ********   *******   ********  
 ***   **     **     **        **     **  **     ** 
 ****  **     **     **        **     **  **     ** 
 ** ** **     **     ******     ********  **     ** 
 **  ****     **     **               **  **     ** 
 **   ***     **     **        **     **  **     ** 
 **    **     **     ********   *******   ********  
Powered by Phorum.