www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Jdi na stránku: Předchozí123
Aktuální stránka: 3 z 3
Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2008 10:09

Cidlo na klice promeres, to je indukcni, ale cidlo na vacce je halluv snimac, tak ze to beznym merakem nepromeris.
Cidlo na vacce zacina fungovat, resp. ECU z nej potrebuje hodnoty az od cca 3000 otacek a to kvuli dotahovani predstihu. Taky kdyz je K.O, motor sice normalne beha, ale nejde vytocit pres cca 4000 otacek.
Kdyz je KO cidlo na klice, motor nebezi vubec. Problem je, ze ani sama ECU nedokaze vetsinou spravne identifikovat ktery tohle cidlo je vadny.
Nevim co je cidlo tresu, nejspis myslis cidlo klepani (detonacniho spalovani). POkud je KO, rozhodne to slysis pri akceleraci ze motor klepe.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2008 10:22

Ted sem si to procet cely a problem budes mit skutecne ve spatnem kostreni, tim padem to obcas nestartuje a hlasi to zavady na vsech moznejch cidlech.
Vezmi kus silnyho medenyho vodice a propoj (-) co jde z karoserie na baterii s kostrou na starteru a zaroven na hlave.
Btw, v jakym stavu je baterie (jak je stara) a jeji kontakty?
Jinak to ze Te to neblika 12ku jako zacatek diagnostiky, tak to je u techdle motoru v poradku, blika to rovnou chyby.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2008 10:08

Ahoj všichni a hlavně Stando,moc díky za přesný euper info.Dneska jsem to zajížděl po tom, co jsme udělali všecky kostry a tak a mám zase další info.Prosím reakci. Startování jsme vyřešili, vyměnili jsme rele na palivovem čerpadle, co řikala i ECU a je to 100%. A teď k diagn : Do 3tis otáček se nerozvěcí, 100% se rozsvítí po už asi tak 10sec jízdě na 3tis, když ty otáčky držim. Divný je, co se mi neshoduje s tím co jsi psal, jde mi vytočit přes 4tis a dokonce táhne, dokonce jde vytočit přes ty 4tis i s rozsvícenou diagnostikou.Vypnu klíček, nastartuju a nesvítí, jedu do 3tis, nesvítí, zařadim 5, držim na 3 tis chvíli, rozsvítí se a stejně tak nad 4tis. Je to teda tutovka vadný čidlo vačkový hřídele, že neupravuje předstih v těch vysokých otáčkách?Moc v těchto otáčkách nejezdim, proto jsem to nemohl najít.Ale při předjíždění nebo na dálnici se tam dostanu. Diagn řiká, že i kliková hřídel, ale to když odpojíme, tak se rozsvítí chyba hned a nejede to.Takže to ECU asi jenom špatně rozpoznává, ale je to ten hallův senzor,ok? Divný je, že jede přes 4tis i s tou rozsvícenou diagn prosím info...dík

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2008 11:04

Hm, tohle je zahada, spis bych tohle chovani tipoval na EGR, nebo lambdu (rozsviceni kontrolky pri ustalene jizde bez ztraty vykonu) :-)
Jeste zkus cidlo vacky odpojit uplne, projed to a uvidis jak se to bude chovat.
Vim ze to neni lacina zalezitost, ale asi bych to cidlo vymnenil, nespis bude problem opravdu tam.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2008 11:40

jj, jsem taky rozhodnutej, vyměnim čidlo na vačce a uvidim. EGR by dělal škubání a tak, jelo by to blbě, sice ho to hlácí, ale zaslepil jsem ho, tak ho neřešim, ať si ho to klidně hlásí.Divný je, že to auto má výkon i s rozsvícenou diagnostikou. Ale ta se rozsvítí až při vysokejch otáčkách. Je to peklo.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2008 13:02

EGR máš zaslepený, tak ti to šklbať nebude. Funkcia EGR, resp. jeho nefunkčnosť, je len hlásená kontrolkou, ale ECU do núdzového režimu neprechádza.
Vyhoď záslepku, vyčisti EGR a choď to vyskúšať. Potom daj vedieť.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2008 13:05

Presne jak pise macil. Elektronicky rizeny EGR ventil musi byt i kdyz je zaslepeny funkcni.

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2008 13:17

Ešte ozrejmím, prečo ti kážem vyhodiť záslepku.
U niektorých motorov tohto typu (X16XEL) sa EGR zaslepiť nedá. Po jeho zaslepení sa to správa presne takto ako tebe. Ani neviem s čím to má súvislosť, či s rokom výroby, alebo druhom samotného EGR. Niekde som dokonca čítal názor, že to robí v súvislosti s načatou lambdou.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2008 13:47

To macil : U X16XEL zalezi na software v ECU, potazmo na roku vyroby. Nekterym ECU zaslepeny EGR nevadil, jinym ano.
Zkratka tenhle motor je perlicka ve vsech smerech smiling smiley

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 25.05.2008 12:13

OK, dobrej tip.Ještě zkusim tohle. pak dám vědět, je to to nejlevnější...proteď
Jestli jsem to dobře pochopil, tak zaslepenej EGR u mýho motoru může dělat to, že se rozsvití diagn, ale jede to normálně dál ...že by se mi to teda rozsvěcelo tím zaslepenim

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 25.05.2008 18:55

Na mém motoru X14XE se po zaslepení EGR ventilu a při ustálené rychlosti ( 3000 - 4000 ot ) také rozsvěcela kontr. motoru. Chyba 0400 - nasprávný signál EGR ventilu, motor táhnul normálně jen při volnoběhu kolísaly otáčky. Zrušil jsem zaslepení a vše je OK. Ps. EGR se otevře podle mého názoru jen při ustálených otáčkách, pokud je zaslepen tak to hlásí chybu ( záleží na ECU ja napsal standa ).



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil ada (25.05.2008 19:16)

Re: Neznámé chyby v diagnostice
Autor: Tomaso (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2008 11:10

Rád bych tady a teď všem poděkoval, kdož jste mi pomáhali s mým autem. Mám pro vás super zprávu. JE TO HOTOVÝ A po těch nekonečných peripetiích jsem teď konečně už podruhé jezdil nez rozsvícený kontrolky, ze který jsme už myslel, že mě klepne pepka. Nakonec to byl ten zaslepený EGR (mimo to všecko jiné co jsme udělali), je to přesně jak psal Ada, macil a Standa. Opravdu ještě jednou díky a rád sem zavítám znovu, když něco zase bude. Na světě je o jednoho blázna míň, naštěstí mi z toho ještě nepřeskočilo, ale moc nechybělo grinning smiley
To je teda něco hledat takovou ptákovinu

Re: jak vymazat ECU u X16XEL rok výroby 1999 AstraG
Autor: sumi (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2010 18:05

Serus kamarat ma ta tvoja astra obd zasuvku ak ano tak by to malo ist normalne zmazatm ked to zapojis na diagnostiku

Jdi na stránku: Předchozí123
Aktuální stránka: 3 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **     **  ********    *******   ******** 
 **     **   **   **   **     **  **     **  **       
 **     **    ** **    **     **  **     **  **       
 **     **     ***     ********    ********  ******   
 **     **    ** **    **                **  **       
 **     **   **   **   **         **     **  **       
 ********   **     **  **          *******   **       
Powered by Phorum.