názor k řazení????
Autor: Karel IV (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2006 18:25 Ahoj lidi.Mám takový dotaz,ale dopředu píšu,že hodně laický!!!!!!!!!Měl sem hodně aut,ale u všech byl úplně obyč motor s karburátorem.Jezdil sem s firemníma,kde byl motor plný elektroniky,ale nějak sem se tím nezabýval,protože nebyly moje.Ale k věci.Zajímalo by mně správné řazení a otáčky při něm.Možná teď lapáte po dechu.Řadím podle sluchu a poslouchám motor,jezdím 10 let profesionálně,ale až teď,kdy mám Astřičku,mně to nějak začalo zajímat.Má vliv,když řadím na horu při 3.000 ot/min nějak na spotřebě?Spozoroval sem,že když motor moc nevýtáčím(řadím při 2.200 ot/min),moc nežere a v pohodě to vezme.Moc se nedivte,sem šofér "uživatel" a tahle problematika se mi vyhýbá.Mám motor benzín X 16 SZR.Zajímá mně názor odborníka,ale vyslechnu si i tvrdou kritiku.Takže do mně! Astra Caravan 98 X 16 SZR Re: názor k řazení????
Autor: Pepíno (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2006 18:29 na tom nevidím nic divnýho...prostě když to netočíš,tak to nežere :-D A když to točíš,tak máš vír v nádrži ;-) Re: názor k řazení????
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2006 18:33 Možná plácnu blbost, ale myslím si, že idální je řadit tam, kde má motor největší korutící moment a výše. Čili u tohoto motoru je to ve 2600ot/min. Re: názor k řazení????
Autor: Tondach (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2006 18:34 Víš co píšou v origo příručce?Neohřívat ani v zimě na místě,jen pomalou jízdou,řadit včas na vyšší rychlostní stupeň a otáčky držet mezi 2000-3000.Ten motor to v poho bere a hlavně si nebere. Re: názor k řazení????
Autor: PavelB (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2006 14:35 Slyšel jsem naopak názor,že v zimě,zvláště teďka při těch mrazech,je dobré auto nechat chvíli stát nastartované.Tak kde je je pravda? Re: názor k řazení????
Autor: mildy (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2006 14:40 v zimě nastartované auto nechat jen chvilku, než třeba oškrábeš průzor na předním okně :-) max pár minut není dobré to nechat dlouho vrčet, "ohřeje" se ti motor a všechno ostatní je ztuhlé (převodovka atd....) a ve výsledku je to horší než lepší. Omega B Y22XE, r.v.2000 kombi Re: názor k řazení????
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2006 14:41 PavelB: auto se ma rozehrat jizdou, ty ho nechas nastartovany pul hodiny a pak ho zacnes honit, ale zamysli se co na to vse ostatni zmrzle soucasti auta...... Re: názor k řazení????
Autor: David_V (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2006 14:53 To záleží na stylu jízdy, zatížení vozidla a naladění motoru. Každý motor se chová jinak. Maloobjemové motory potřebují více točit, ale když máš třeba 2,5 V6, tak tam něco zařadíš a jedeš. Pokud chceš jezdit na spotřebu, tak se motor drží spíše v nízkých otáčkách, a to kolikrát i do kopce i za cenu, že se motor trápí (jezdíš de-facto tak, že už pod plynem nemáš žádnou výkonovou rezervu) a jedeš třeba i neplnynule, protože místo podřazení do kopce raději mírně zpomaluješ a ubíráš paradoxně plyn (kdo měl někdy podtlakový ukazatel spotřeby, tak mi rozumí, na něm se to krásně projeví). Ale toto je extrém. Dá se jezdit i rychle úsporně tak, že si podřadím ještě před kopcem, a držím rychlos než abych v kopci zjistil, že mi to n 5-ku nepojede, podřadil a znovu to zkoušel vytáhnout z5 na předpisových 90. Zrychlování v kopci stojí nejvíc peněz!!! Zato ustálená rychlost s minimálním počtem otáček tak, aby na sešlápnutí auto alespoň trochu reagovalo, a to jak na rovině tak i v kopci je podle mě optimum. Člověk se neloudá, ale jede úsporně. Velmi úsporné je také jezdit hlavně na plynový pedál (brzdit málo) a navíc na posádku nepůsobí brzdné síly při drastickém brzdění z 90-to na 50 ve vesnici a jízda je plynulejší. Stylem brzda plyn si člověk vychutná kvality vozu, ale je to drahý špás. Například na dálnici na brzdu prakticky nešlapu, a to jezdím do 140 km/h, takže jsem předjížděn i předjíždím. Mám Vectru 1.8 a jezdím s celoroční spotřebou 7,6 l/100 a ani v zimě ve městě jsem se ještě nedostal nárazově přes 10 l/100 a např loni jsem byl ve Francii na dovo s plným autem (4 lidi, kufr k prasknutí) a klima sem tam k tomu a tak 15% vysokohorský Alpský terén a na 3000 km jsem měl spotřebu 6.9 l/100. Takže bych to shrnul: 1) nejvyšší zařazený stupeň nejnižší otáčky a ustálená rychlost, kdy ještě aouto alespoň trochu reaguje na plyn = ekonomická jízda 2) bezdůvodné vytáčení motoru a držení v otáčkách, jízda brzda plyn, zrychlování do kopce = vír v nádrži Re: názor k řazení????
Autor: TomAs (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2006 16:36 Nazdar brachu, máme stejné auto, tak ti chci říct něco ze svých 1,5 ročních zkušeností s tímto autem. Jezdím lehkou nohou mezi 1.800 - 2.500 ot./min. Při předjíždění se málokdy dostanu přes 3.000 ot./min. Podle techničáku má naše fáro největší krouťák kolem 2.500 ot./min., a to 126Nm, takže je to skoro "diesel" (porovnej se staršími typy naft.motorů, mají podobný výkon a toč. moment při stejných ot.) Z toho plyne, že když to lechtáš kolem 2.200ot./min. tak to jede vcelku v klidu a HLAVNĚ to žere těch krásných 6.5l/100km. (teda v létě :-) Re: názor k řazení????
Autor: Karel IV (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2006 20:19 Díky lidi za názory a rady.Jsem velice mile překvapený,že ste mně neutřeli jako začátečníka.Každopádně jste mně všichni pomohli a teď už vím jak na to:-) To TomAs:A víš,že naše auto je nejlepší? Astra Caravan 98 X 16 SZR Re: názor k řazení????
Autor: TomAs (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2006 13:54 ... OPEL ASTRA - pro muže to nejlepší... :-) Re: názor k řazení????
Autor: Robrt (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2006 12:56 TomAs napsal: ... a HLAVNĚ to žere těch krásných 6.5l/100km. (teda v létě :-) a jak to máš v zimě - já mám 10L/100KM (město, trasy 5-20 km) ------------------------ Robrt Ostrava Škoda Roomster 2010 1.4 16V ex Astra F Caravan 96 X18XE ex Astra F Caravan 96 X16SZR Re: názor k řazení????
Autor: Karel IV (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2006 13:02 To Robrt: Máme stejný auto chlape,ale takový nenažranec to moje není:-)Je teda pravda,že teď v zimě jezdím opatrně a pomalu,ale do 8 l/100 km se vlezu. Astra Caravan 98 X 16 SZR Re: názor k řazení????
Autor: optimit (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2006 08:54 měl jsem tohle auto pět let a je to fakt ecobenzín a skorodiesel, to jak vlastnostmi motoru (krouťák dole a neochota vytočit se), tak spotřebou. Jezdil jsem s ním i za 6,8(níž jsem se nedostal) a v zimě cca za 8. Bacha, ač jede dobře v nízkých točkách, docela se motorek u toho trápí (asi málo kobyl na váhu auta) a stalo se mi, že když jsem dlouhodobě (cca půl roku) jezdil tzv. eco a nevytáčel moc motor, podpálil jsem jeden výfukový ventil. Navenek se to projevovalo jen za studena takovým divným klapotem od jednoho válce. Nebyla to drahá oprava (ventil stál tři kila a nové těsnění pod palici pětikilo), ale určitě to bylo tím, že jsem jezdil často až na hranici 1800ot... Re: názor k řazení????
Autor: NOVON (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2006 10:11 MÁM KRÁTKOU ASTRU F,MOTOR C14NZ A MŮŽU ŘÍCT,ŽE I TA RELATIVNĚ SLABÁ "ČTRNÁCTISTOVKA" NEMÁ ZA POTŘEBÍ SE NĚJAK DRASTICKY VYTÁČET,TEDA POKUD MĚ NECHCE PŘEDJET FAVORIT,ALE TO JE NĚCO JINÉHO:-) 8V MOTORY OPEL SE DOBŘE SBÍRAJÍ ODSPODU,MÁM TO VYZKOUŠENE NA SVÉM AUTĚ I NA STRÝCOVÉ C16NZ,TAK ŽE NEJEKONOMIČTĚJŠÍ JÍZDA JE MEZI 2000-3000 OTÁČKAMI A NEJVĚTŠÍ PRUŽNOST MÁ MOTOR PŘI CCA 2500 OTÁČKÁCH... Re: názor k řazení????
Autor: optimit (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2006 10:48 a ještě jedna výhoda těchto motorů: Když jej přetočíš (to bych chtěl toho talenta vidět), nepotkají se ti ventily s pístem! |