www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Astra F vs. Astra Classic
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2009 21:07

Často se tu píše Astra Classic = Astra F, což není tak 100%, proto bych si rád ujasnil všechny rozdíly, které se tu na fórech tu a tam naťuknou. Nejde ani tak o to, co která má nebo nemá, ale hlavně, co je JINAK. Tedy kde je možnost zrady při výměně nějakého dílu z Astry F do Classic. (Konkrétně, mám Astra Classic 1.4 Caravan.)

Přední náprava – údajně měly Astry Classic nějakou zesílenou přední nápravu – v čem je tedy rozdíl a co tam z Astra F jde či nejde přehodit?

Motor, zapalování, ECU: Do Astra classic 1.4 se dávaly už jen X14NZ, ale jsou totožné s X14NZ z Astry F? Byly vyráběny v Gliwicích?

Co jsem se doslechl, tak X14NZ u Aster F měly už všechny modul zapalování, zatímco ten můj X14NZ má klasický rozdělovač. Je tam rozdíl jen v elektrické části nebo také v uchycení a ve vačkovém hřídeli? Ale údajně se u Aster Classic dělaly varianty s rozdělovačem a s modulem: v tom případě byly ty motory s modulem s Astrou F totožné?

A co ECU: je stejný ECU pro rozdělovač a pro modul zapalování? Nebo se liší ECU pro F a Classic nebo i mezi těmi verzemi Classica?

Navíc immobilizér: V Astrách F údajně už byl všude, ale já ho tam nemám. Je tedy rozdílný ECU pro auto s immobilizérem a bez něj?

Liší se tedy označení ECU Multec pro X14NZ pro tyhle různé varianty? Nebo se to jen dá nějak různě nastavit nebo zapojit? Jinak také řečeno, je nutné s motorem z Astry F kupovat i příslušné ECU, takže holý motor je mi k ničemu?

A samotné vstřikovadlo: to je shodné?

Schema zpojení: Ani v Etzoldovi ani na [www.opelastra.cz] není zapojení pro motor X14NZ. Občas se tu na fóru říkalo, že ECU je u X14NZ zapojená stejně jako u C14NZ, znamená to tedy, že i celé schéma je totožné? A je tedy schema pro Astru Classic totožné jako pro Astru F?

Re: Astra F vs. Astra Classic
Autor: Juri. (IP zapsáno)
Datum: 01.09.2009 17:22

Astra Classic se opravdu = Astra F. Astra F se začala vyrábět v Polsku
v roce 1998 s označením Classic z důvodu rozlišení od nově vyráběné Astry G.
Toto samé označení dostala i Astra G po ukončení výroby Astra Classic ( F ).
a převedení výroby do Polska při zavedení výroby Astry H. Od začátku výroby
v roce 1991 až do ukončení výroby AF došlo k různým úpravám některých částí,
ale základ zůstal stále stejný.Některé náhradní díly je stejně nutno kupovat
dle čísla motoru a roku výroby auta.
X14NZ kompresní poměr 9,4:1 44kW/5200ot/m. Použití: Astra F údajně bez AGR
X14SZ kompresní poměr 9,6:1 44kW/5400ot/m. Použití: Combo B, Corsa B s AGR

Re: Astra F vs. Astra Classic
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2009 07:50

Na německé wikipedii viz "Opel Astra F" [de.wikipedia.org]
je v tabulce je uvedeno, že do Aster F se 09/91–08/96 dával C14NZ a 09/96–03/98 X14SZ. Tak to je zřejmě chyba?

Na polské wikipedii [pl.wikipedia.org] je zase něco malinko jiného.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **   *******    *******   **     ** 
 ***   ***  **     **  **     **  **     **   **   **  
 **** ****  **     **         **         **    ** **   
 ** *** **  **     **   *******    *******      ***    
 **     **   **   **          **         **    ** **   
 **     **    ** **    **     **  **     **   **   **  
 **     **     ***      *******    *******   **     ** 
Powered by Phorum.