www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
vyřešen problém s volnoběhem na LPG
Autor: Starý Známý (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2009 13:28

Zdravím přátelé smileys with beer
tak jsem vyřešil jeden problém s nepravidelným volnoběhem na LPG.

POPIS "závady" :
- nepravidelný běh motoru na LPG

- na zplynovači jsem musel přidat skoro 1 a půl otáčky na nastavení bohatosti směsi (je to ten otočný kolík napravo na hadici), takže na emisích bych URČITĚ neprošel.

- často si motor po vypnutí motoru běžel dál eye popping smiley

- spotřeba se zvedla cca o 2l/100km


ŘEŠENÍ "závady" :
- na zplynovači je na spodní straně černý otočný kolík (šroub), který po odmontování umožňuje "odkalení" zplynovače.

- šroub jsem tedy po doporučení technika od LPG odmontoval a vyteklo z toho asi 1dcl "bordelu" prý parafínu, který se přidává do LPG kvůli tomu, aby byl cítít a který se ve zplynovači postupně usazuje. Pokud je motor a zplynovač a motor studený, změní se na tuhou hmotu (jako sádlo) a způsobuje uvedené problémy. Po ohřátí se sice rozpustí, ale jelikož se tam pořád hromadí, vadí prý nějak membráně při správném provozu.

- čištění (odkalování) zplynovače by mělo proběhnout min. 1x za rok, což jsem vůbec netušil celé 2 roky (prý zanedbaná údržba sad smiley takže já to budu dělat min. po 3 měsících a bude klid the finger smiley

Po tomto odkalení, kdy na zachycení parafínu nestačil ani hadr (bylo to spíš tak na malou zavařovací skleničku smiling smiley nastalo toto :

- chod motoru se vrátil na původní parametry, tedy pravidelný chod přesně na 650 ot./min. bez náznaku kolísání (skoro jako 6ti-válec smiling smiley)

- spotřeba se vrátila na původní hodnotu, tedy ve městě do 9l/100km, na dálku 7,8l/100km.

- po vypnutí zapalování se motor OPRAVDU vypne.


Možná má teď někdo "úsměv na rtech" co jsem to za pitomce, že jsem takovou blbinu nevěděl, ale člověk nemůže vědět vše, že?. Berte toto povídání jen jako POMOC při řešení konkrétního problému, který nastal, já to prostě nevěděl a pokud tento příspěvek někomu pomůže, svůj ůčel splnil.

Ahoj smileys with beer

Re: vyřešen problém s volnoběhem na LPG
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 04.09.2009 10:02

Na svem Formanovi jsem mel misto toho odkalovaciho sroubu "sklenicku" (cca 1 deci). Kdyz byla plna toho bordelu jen jsem to vyplachnul. Za celych 215tis jsem nepoznal cukani. Pak slo auto pryc. System zplynovani si uz nepamatuji (asi BRC) je to uz 10let co jsem se ho zbavil ale asi se to da koupit i ted.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********  ********    ******   **     ** 
 ***   ***  **        **     **  **    **  **     ** 
 **** ****  **        **     **  **        **     ** 
 ** *** **  ******    ********   **        **     ** 
 **     **  **        **         **         **   **  
 **     **  **        **         **    **    ** **   
 **     **  **        **          ******      ***    
Powered by Phorum.