www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Přímé sání - zklamání
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 13.07.2006 10:52

Tak jsem sehnal za slušné prachy sportovní filtr (kužel), hadici, kterou jsem nahradil tu původní, vymontoval starý airbox, vyřešil úchyty a redukce, všechno to smontoval tak, aby byl filtr co nejdál od motoru a vyjel. První 2 dny byl dojem dobrý, zdálo se, že to ve větších točkách přece jen víc jede (je to C18NZ), pak se ale stala změna. Buď jsem vystřízlivěl a začal auto víc reálně vnímat, ale najednou jsem si všiml, že to v určitých otáčkách nějak nejede, auto bylo "tupé" zaregistroval jsem i kolísání v průběhu krouťáku při akceleraci. Tak jsem vyrobil odstínění od motoru a náběh vzduchu od chladiče, ale žádné znatelné zlepšení. Nakonec šlo 14 dní laborování a zkoušení vniveč a je zpátky staré dobré sériové sání, jen jsem k němu přidal hadici na nápor vzduchu. A mám pocit, že to jede líp než s tím sportovním filtrem. Nevím, v čem byl problém, ale mně se sportovní přímé sání neosvědčilo. Přitom většina aut i na fotkách v časopisech tam třeba žádné odstínění na filtr nemá, tak nevím...
Prostě to bylo strašně citlivé na teplotu nasávaného vzduchu. Jen by mě zajímalo, jaké máte zkušenosti vy ?

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 13.07.2006 12:29

Zkus se zamyslet co si moh udelat spatne. Prime sani pokud je udelane dobre skutecne funguje. Samozrejme nelze cekat 10KáWéček navic....
Samozrejme bez dalsich uprav je to nema takovy efekt, nerku-li skoro zadny.

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: Petr x18xe (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2006 15:50

No nechci ti do toho kecat ale samotni nemci v tuning magazinu nemeckem se to testovalo a od k&n po green atd a kdyz se tam dal jen kuzel nijak neodstinen od tepleho motoru tak vykon na brzde byl vice jak o 8koni MENE!
Nijak nepomohlo ze si k tomu privedl nekde z boku nejakou hadicu z venku!
Bud si musis koupit primo celej takovej nasos (hribek) do ktereho to vse napasujes a z nej primo vede hadice ven na cerstvej (studenej) vzduch.
A nebo jen vlozku do erboxu.
V nemcku uz to nikde nevidis jen nejakej kuzel v motoru (coz je k smichu a vykon to jen ubejra!)

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2006 14:54

Tak dík, ale asi jsem na to kápnul. Vycházím teda spíš z logiky než dokonalé znalosti techniky, ale pes bude zakopaný v tom, že C18NZ nemá snímač množství nasávaného vzduchu. Ten filtr byl původně na nějakém Toledu 1,9TD (možná Tdi) a myslel jsem, že v obsahu 1,9 nebo 1,8 není zásadní rozdíl. Ale je možné, že diesel potřebuje k výkonu trochu jiný poměr vzduchu a paliva než benzín, tudíž ten filtr jel na můj obsah trochu větší, než by měl být. On je to fakt macek, má výstup tak 80mm a průměry menší cca 12cm a větší cca 15cm. Navíc není průchozí jen po obvodu, ale i středem. Jenže můj motor vstřikuje palivo jednobodem jen na základě údajů nějaké té škrtící klapky plynu bez dalšího údaje o množství nasávaného vzduchu pro řídící jednotku, takže si sice nasaje větší objem vzduchu, ale dává pořád stejné množství vstřikovaného paliva jak při sériovém sání. Z čehož mi vyplývá, že dochází k ochuzení palivové směsi a tím taky ke ztrátě výkonu. Je to logické vysvětlení, co myslíte ?

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: marselino (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2006 16:26

Nevím! Množství vstřikovaného benzínu je jak u jednobodu tak u vícebodů řízeno dle složení výfukových plynů lambda sondou, která pokud je ve spalinách hodně kyslíku, dává pokyn ECU(řídící jednotce) na prodloužení vstřiku-tudíž k obohacení směsi. Ty váhy vzduchu se obvykle dávají do objemnějších motorů pro lepší akcelerace a taky u turbodmychadel.
Spíš bych se zaměřil na hledání kde Ti to přisává falešný vzduch(směr od škrtící klapy do motoru). Díky té Tvé montáži jsi mohl někde něco ohnout nebo nedotáhnout atd. Možná to zkus přetěsnit.



Astra F X16SZ LPG

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: daniel (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2006 18:10

D.J. má pravdu, u C18NZ to prostě nefunguje, mám naprosto stejné zkušenosti. kužel leží ve sklepě (pětíkilo v pr....)


Re: Přímé sání - zklamání
Autor: Rom@n (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2006 18:29

To D.J. já mám taky stejnou zkušenost z C18NZ, dali jsme tam konus a to auto prostě špatně reagovalo na plyn,dusilo se to no děs. Pak jsme dali zpátky origo box a už to jezdí zase v pohodě.
Třeba u mého C16NZ je to podle mě s konusem lepší než ten kulatej box nahoře na motoru, ale je to zase docela náchylný na umístění filtru a délku sacího potrubí.



Opel Kadett, 3dv. C16NZ, Jičín

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: C.a.p.r.i.c.o.r.n (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2006 18:23

a jaký to bude u C20NE ??? Astra 2.0 GSI

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: mirda x20xev (IP zapsáno)
Datum: 11.08.2006 08:29

Já dal vložku do boxu na x16sz a bylo to znát.!A že tenhle motor není žádná stíhačka

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: JENIK (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2006 16:02

No panove nevim jak vy ?ale ja u sveho C18NZ udelal komplet nove Naporove sani (Nerez trubky,sport.Filtr,vzduchotechnicka Hadica na privod naporoveho vzduchu a odstineni tepleho nasavaneho vzduchu)dle meho sel vykon urcite o nejaky ten Ps nahoru.
Dle meho je to blbost ze to ubira,protoze cim studenejsi vzduch motor nasaje (ma vic kysliku nebo ceho) tak tim vetsi ma vybusnost,motor ma vetsi Rpm a rika si o vic benzinu.
Takze ´vykon a kroutak ti musi jit nahoru.Jestli chces tak ti muzu poslat ty fotky jak to mam.

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: jiři (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2006 11:58

zdravim mel bych takovej dotaz ohledne sani.Chtel bych si dat na Kadeta c16nz sani na karbec typu co meli drivejsi mustangove.Tak by me zajimalo jestli by to tam slo. diky

Přílohy: filtr.jpg (45.9KB)  
Re: Přímé sání - zklamání
Autor: JENIK (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2006 16:13

Dle meho by to tam slo,sundas orig,a nasadis sportak akorat by si musel nejak vyresit to aby ti vto nesalo teplej vzduch

Re: Přímé sání - zklamání
Autor: kubi (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2008 14:00

Kluci mám malou otázku, koupil jsem si na C13N kužel - sport. filtr. Problém mám s tím jak propojit hadičky. Jsou tam tři, nejtlustší vede zespod pod vstřik. hlavou je krabička s nápisem GM, podle mě je to Odvětrávání, byla napojena zezadu do původního airboxu - ufa, pak tam mám jeden podtlak který vede zepředu ze vstřik. ventilu a ústil do pův airboxu do jedné ze dvou těch menších zdířek a vtip je v tom, že to byla jediná z těch dvou, která byla průchozí, ta druhá byla zevnitř zaslepena. No a pak tam mám právě třetí hadici (asi k čidlu podtlaku v sání?) vedla z toho původního airboxu a byla zapojena hned vedle té tlustší na odvětrávání a šla dozadu do vstřik. ventilu a tu už nevím kde mám na té náhradě za airbox zapojit neboť je tam jen ten jeden výstup na odvětrávání nahoře a pak ty dvě na podtlaky z níž jen jedna je asi průchozí a tam jsem dal právě ten podtlak.

Je teda řešení vzít odvětrávání, navést ho podle návodu tady do nějaké alternativy a poté na jeho místo připojit onu třetí hadici? Skočím to pokud bude potřeba vyfotit.

Ještě dodávám, že sport. filtr tam dávám spíš z praktických důvodů jelikož se mi nechce pořád se prát s tím obřím Ufem když něco rozdělávám předělávám... Na výkonu to asi nepoznám. Výkonu? Řek jsem výkonu? U C13N?? grinning smiley

__________________________________________________________________
Kadett E "Neela" - C13N >> C20XE swap

[picasaweb.google.cz]



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  **    **  **     **  **    **  **     ** 
 **  **  **  **   **   **     **   **  **   ***   *** 
 **  **  **  **  **    **     **    ****    **** **** 
 **  **  **  *****     **     **     **     ** *** ** 
 **  **  **  **  **    **     **     **     **     ** 
 **  **  **  **   **   **     **     **     **     ** 
  ***  ***   **    **   *******      **     **     ** 
Powered by Phorum.