www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 2 z 4
Re: Výměna termostatu
Autor: Tondach (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2005 11:44

Neodvzdušňuji,po zahřátí motoru povolím víko expanzky a vzduch vybublá,po pár km to zase zavřu.A stím druhým termostatem bych to tak růžově neviděl,bude snížený průtok kapaliny přes ten první a nejspíš bude kolísat teplota,tu zkušenost už tady tuším někdo udělal.

Re: Výměna termostatu
Autor: kosta (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2005 13:52

hosi hosi ten starej jsem tam nechal a mam v hadici novej nechce se mi to tu cele popisovat vse jsem napsal na strankach opel club renbau a je to super zadna mikrochirurgie

Re: Výměna termostatu
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2009 19:35

Hlásím, že jsem dnes také úspěšně provedl výměnu termostatu na X16SZR, výše popsaným způsobem. Se dvěma šrouby nátrubku termostatu jsem žádný velký problém neměl - použil jsem ráčnový očkový klíč, s tím to celkem šlo. Nejnáročnější pro mě bylo vyndání a nasazení samotného nátrubku přes termostat - na to je opravdu potřeba trochu násilí.
Také by mě zajímalo jakým způsobem, při montáži tělesa vzduchového filtru nasazujete tu spodní gumovou vývodku, která směřuje kolmo dolů a je připojena na trubku vycházející z podběhu - není se ktomu jak dostat - ani vlastně nevím k čemu tento vývod z tělesa filtru je, vede do "krabičky" o které se píše v tomto vlákně [www.opelastra.cz]

Výměna termostatu
Autor: Jakub Nosál (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2009 20:29

Zdravím všechny Opláky,

pánové mám prosbičku, podle návodu na www.opelastra.cz jsem se pokusil vyměnit termostat. Mám pár zkušeností s několika motory a auty stejného roku jako Astra 94´(1.6, 8V) mojí přítelkyně, ale tohle je nejhůř umístěný termostat jak to kdo kdy mohl vymyslet. Na zmiňovaném serveru popisujete výměnu takto: "U umístění č 1 musíme sejmout kryt rozvodového řemene, pokud máme šikovné prsty tak po povolení upevňovacích šroubů na obr.č.1 za použití mírného násilí vyjmeme hliníkový vývod,nepovede li se vývod odšroubovat musí se sundat rozvodový řemen. Po sejmutí vývodu je přímo vidět na termostat umístěný v komůrce uvnitř hlavy motoru dle obr.č.2." Mě to v garáži přišlo jako výsměch, protože ten plastovej kryt prostě bez sundání rozvodového řemene a kola vačkové hřídele prostě sundat nejde, teda podle mne. Pokud máte někdo zkušenosti a radu jak ho bez poškození a demontáže rozvoďáku sundat, prosím pište. Když jsem zkoušel tohle, mám strach rozebrat rozvody, aby tam někde nakonec nebyla podobná záludnost, kterou je lepší nechat servisu. Předem děkuji...A všem přeji mnoho šťastných kilometrů...

Jakub

Re: Výměna termostatu
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2009 20:37

Ten kryt nesundáš úplně, jen ho povolíš, trochu ohneš a když budeš mít štěstí, podaří se ti vyndat termostat... dělal jsem to u Kadetta a jde to (pěkně blbě, ale jde). Ten rozvodovej řemen se nemusíš bát sundat, jenom potom správě nastavit kladky (podle značek na kdytu rozvoďáku) a dát ho tam zpět.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Výměna termostatu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2009 20:43

Je pravda, ze u motoru X16SZ(R) je kryt rozvodaku dost robustni a z ne tak pruznyho plastu jako u starych C16NZ...
Sundej horni kryt rozvodaku, nastav si rozvody na rysky, povol prostredni sroub na hornim rozvodovem kole a sundej ho z vacky i s remen. Potom povol 2 srouby co kryt drzi a vyndej termostat podle navodu.
Kdyz to budes montovat zpatky, nasad si lehce horni rozvodovy kolo na vacku, jen abys vedel na jaky zub prijde remen, kolo schod, nasad na nej remen a po kontrole spodni rysky ho nasad zpatky i s remenem. Chce to trosku silu, ale je to nejrychlejsi zpusob.
Pro sicher si jeste ve finale prekontroluj obe rysky jestli sedi.

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub Nosál (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2009 21:06

Děkuju, pokusím se, ale mají to tam tak naskládaný, že tam je dost málo místa, ale mám hubené prstíky a zkusím to nejdřív bez sundání rozvoďáku a když to nepůjde, tak holt shodím i ty rozvody, i když toho se trochu bojím, abych to nepo...... nikdy jsem rozvody nedělal. Vše je jednou poprvé :-D

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub Nosál (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2009 21:10

A ještě něco, jak otočím tím kolem na rysky, rukou se mi to nedařilo, nebo jsem jen použil málo síly?

Re: Výměna termostatu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 08.10.2009 05:43

Vyndej si svicky a za sroub co drzi horni remenici to pootocis. Toc vzdy po smeru hodinovych rucicek (vratiti o kousek lze i opacne). POkud nemas TORX, kterej tam tusim je, jde to pootocit klicem na flexu, ma sikovny pacicky, ktery do kola zapadnou.

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub Nosál (IP zapsáno)
Datum: 12.10.2009 07:21

Děkuju...:-)

Re: Výměna termostatu
Autor: Radza (IP zapsáno)
Datum: 28.11.2009 01:24

Mám Opla Astru X16SRZ r.v.97, dva roky jsem v zimě jezdil ve svetru, protože se mi do výměny termostatu nechtělo, jak je to složité. Tak jsem nový termostat zbrousil po obvodu asi o 2mm na průměr rozšířené hadice a vložil ho tam. Ted tam mám 2 termostaty a topí to skvěle, hotová sauna - ručička teploměru mi za jízdy běhá od 92 do 97c. tam a zpaty, pořád dokola, aspoň vidím jak pracuje. Oprava maxialne tak na půl hodiny, jen kdybych to udělal o dva roky nazpět.

Re: Výměna termostatu
Autor: Petr123 (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2010 19:54

Hezký den, potřeboval bych od vás poradit mám Astru 1.6 SZR rok 1998 a odešel mi termostat - je stále otevřený, rád bych ho vyměnil ale nemám garáž a v tomhle počasí být 2 hodiny venku je o nemoc tak že výměna bude až bude teplo. Dotaz zní, mohu do hadice co vede od chladiče k termostatu dát jiný termostat např. z Škody100? Nehrozí že puvodní term. se nějak kousne a přestane to chladit apod. Musím dodržet teplotu otevření term.(92 st.) nebo mužu použít s jinou teplotou, tuším že ten na Š100 má 82 st. Děkuju moc za odpověď

Re: Výměna termostatu
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2010 20:48

Petr:
Pokud se ti zasekl v otevřené poloze, je to ta lepší varianta = s tím se dá normálně jezdit - ale déle trvá, než se motor dostane na provozní teplotu a než začne fungovat topení = je potřeba déle zahřívat motor rozumnou jízdou = trochu poroste spotřeba, poněvadž se bude motor déle sytičovat...
Ale ono jde spíš o to, že když už má termostat choutky se jakkoliv zaseknout, je čas ho vyměnit = jednou se ti zázračně odsekne a zavře se a pak se už nikdy neotevře = průser...

Tvůj nápad strkat do hadice jiný termostat bych osobně považoval za né uplně nejlepší. Mimo jiný si moc nedovedu představit, jak bys to jednoduše technicky udělal, aby to nějak fungovalo, těsnilo, neprdla ta hadice apod...

Není lepší zajet do "self fix" opravny, kde si za 180,- na hodinu pronajmeš zvedák a v klidu a teple si to vyměníš - popř. to dát do servisu, kde to udělaj za chvilku???

Re: Výměna termostatu
Autor: Petr123 (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2010 21:02

Co sem měl Škodu100 tak ta měla termostat pouze zasunutý v hadici a někdo to pro jistotu měl pojištěný z venku stahovací páskou aby se nehnul, podstatě vypadá jeko normální termostat jen má tak cca 1cm široký osazení aby se v tý kadici nějak neotáčel.
A co říkáš na zpusob co tu píše Radza?
Bohužel žádnou "self fix" opravnu tady nikde není (vysočina) a v servisu pochybuju že to udělaji "za chvilku"

Re: Výměna termostatu
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2010 22:14

Petr:
Hele chodit to bude o tom žádná - jen ho tam dej správně - tzn. tím bimetalem jakoby směrem DO motoru - ze strany co proudí horká voda...A s teplotou otevírání bych si zase tak hlavu moc nelámal...Jezdit se dá i bez termostatu - prostě se otevře dřív, takže pokud bude větší mráz, bude mít kapalina nižší teplotu = bude to o něco méně topit. Pro motor je ideál 85 až 100°C...

Jen řikám, že pokud se ti nějak nešikovně hryzne ten původní, je to stejně v pytli sad smiley...

Re: Výměna termostatu
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2010 07:09

Podobnou úpravu jsem si kdysi také udělal, ale použil jsem termostat v kovovém pouzdře, co měl z každé strany nátrubek na hadici. Fungovalo to dobře. Bylo to ale z důvodu, že se jednalo o atypické vozidlo do kterého termostat nešel sehnat a původní zaseknutý termostat jsem vyndal. Tuším, že ten termostat byl z avie nebo z lady. U provedení "Radza" bych měl strach, že mi termostat poškodí vnější hranou hadici a nebo nebude těsnit, provedení Š100 se mi zdá lepší.

Re: Výměna termostatu
Autor: Petr123 (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2010 08:52

Tak sem teď namontoval ten term ze š100 a zvenku sem dal na hadici ještě pásku a jel sem to projed, teplota pořád běhá od 80 - 90 st.je to dobře? Předtím to stále ukazovalo cca 75 st.
Doufám že sem ho dal správně, pružina směřovala k motoru

Re: Výměna termostatu
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2010 09:19

je to špatně! teplota musí být stabilní. podle mě to máš zavzdušněné! odvzdušnit přes čidlo teploty (na budík, ne motoru). pokud je to odvzdušněné pak je vadný termostat a nebo ti to někde propouští jinak než by mělo. motor potřebuje stabilní teplotu. nejlépe okolo 95°C +/- 1°C mě to hřeje 96°C stabilních a topí a jede to jak šlak. s nízkou teplotou se podstatně hůř spaluje i směs = hůře to jede a jsou horší emise.

Re: Výměna termostatu
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2010 10:46

opel u mě má teplotu stabilní, ale třeba citroen ax ségry po výměně termostatu také kolísá, vše jsem odvzdušnil, odkalil, prověřil a ručička stejně v zimě lítá v rozsahu cca 6 stupňů. prostě ten termostat pomaleji reaguje, otevře do velkého okruhu a než se uzavře tak teplota klesne a to se pořád opakuje ... takže odvzdušnit a pokud to nepomůže tak buď jiný a nebo si na to zvyknout spinning smiley sticking its tongue out plně otevřený by měl termostat být při cca 92 stupních (je to něm vyraženo). bral bych to tak, že určitě je lepší mít kolísavou teplotu 80-90 než stálou 75 spinning smiley sticking its tongue out



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil vrabi (10.12.2010 10:50)

Re: Výměna termostatu
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2010 12:23

Vrabi, já myslím, že když na něm je třeba 92° a 105°, tak při 92° začíná otevírat a při 105° je otevřený naplno.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 2 z 4


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **  **      **  ********  **     ** 
 **     **  **     **  **  **  **     **     **     ** 
 **     **  **     **  **  **  **     **     **     ** 
 **     **  **     **  **  **  **     **     ********* 
 **     **  **     **  **  **  **     **     **     ** 
 **     **  **     **  **  **  **     **     **     ** 
  *******    *******    ***  ***      **     **     ** 
Powered by Phorum.