www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
tlak paliva - kolísání volnoběhu - výkon
Autor: embas (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 07:08

Dobrý den, prosím Vás o radu. Mám 1.6 16v x16xel a poslední dobou auto při rozjíždění, přeřazení, když jsou otáčky pod 2500 nemá výkon. Při volnoběhu ruzně kolísaji otáčky, většinou spadnou z normálních 800 na 500, níž ale ne, auto nezdechá. Až se to přehoupne přes 2500, auto teprve začne pořádně táhnout. Mám podezření na špatné palivové čerpadlo. Před dvěmi měsíci, se mi palivová nádrž scucla, zacpané odvzdušnění nádrže.. Při výměně jsem čerpadlo zkoušel a dávalo benzín cca 1,5 l za minutu. Navíc teď je slyšet takové pískání, vysoká frekvence, z prostoru od palivového čerpadla. Auto je i na lpg, tam tento problém vůbec není, auto má výkon v celém rozsahu otáček. Byl jsem s tím u servisáka, tem mi řekl že to budou spíše zacpané střiky, rozdělovač... Máte s tím nějaké zkušenosti? Díky

Re: tlak paliva - kolísání volnoběhu - výkon
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 07:17

Pokud to tahne od 2500, tak to cerpadlem nebude, to by se chovalo opacne.
Vstriky mohou byt pricpane, ale zase, to by auto netahlo od vyssich otacek.
S rozdelovacem resp. zapalovaci civkou, nic nebude, to by to nejelo ani na plyn.
Co pamet zavad?

Re: tlak paliva - kolísání volnoběhu - výkon
Autor: embas (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 07:31

Pamět závad nic. Bylo to na diagnostice před měsícem. Diagnostika furt vyhazovala závadu špatné čidlo klepání motoru, to bylo vyměněno a stále ta samá závada. Nakonec jsme vyměnili celou řídící jednotku a vše v poho. Ale i již při zkušební jízdě u servisáka auto pořádne táhlo až od těch 2500. To je prý u tohoto motoru normální. Teď se to ještě více zhoršilo. Na plyn je vše plynulejší, bez tohoto výkonostího výpadku. Jinak tu hadičku do sání, která vede z filtru s aktivním uhlím jsme zaslepili. Sálo to velké množství vzduchu až to vysálo celou palivovou nádrž. Sání je upraveno na plyn, jde tam méně vzduchu.

Re: tlak paliva - kolísání volnoběhu - výkon
Autor: embas (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 08:50

ted jsem to projížděl a při zapnutém sytiči, vypíná se cca 1 minute po startu je průběh jiný, auto táhne lépe. Po vypnutí, např. při řazení jedna dva se dusí, pomalu rozjíždí po dosáhnutí již cca 2000 otáček šlape jak má. Ještě jedna otázka: servisák tvrdil, že při tomhle čerpadle, je vysokotlaké, potřebuje motor nejvíc benzínu při rozjíždění, nejspíš tam není takový tlak jak má být... souvisí to se zapnutým sytičem?

Re: tlak paliva - kolísání volnoběhu - výkon
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 09:00

Zadny sytic motor nema. Ma jen cidlo teploty chladici kapaliny a podle toho davkuje benzin. Za 1 minutu se voda rozhodne neohreje.
Cerpadlo moc vysokotlake neni, dava kolem 3 atm s tim, ze ventil tlaku paliva je az za vstrikama. Ten prepousti prebytecny benzin zpet do nadrze. A opet, pokud by byl zamrzly v otevrene poloze, nejelo by to ve vyssich otackach.
Chtelo by to vzit na diagnostiku a zjistit jaky udaje dava cidlo podtlaku v sani, cidlo teploty nasavaneho vzduchu a samozrejme i cidlo teploty chladici kapaliny.
Je docela mozny, ze je kouslej EGR ventil v otevreny poloze, nebo nejaky problem v podtlaku.

Re: tlak paliva - kolísání volnoběhu - výkon
Autor: embas (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 09:35

díky moc, zkusím tedy diagnostiku. jinak auto se zahřeje velmi rychle, v zime to bylo cca do 5-7 minut na devadesátku, ted v léte je to i rychleji. stabilně po dálnici ukazuje 95 stupnů, jinak lítá 90-100, ve mestě jde výše i na 100, kdy se zapíná sahara. má souvislost podtlak v nádrži, o kterém jsem psal, s tímto problémem? Servisák tu hadičku do sání jen zaslepil, říkal že problém není vyřešený, že nejspíš bude v hrdle nádrže - něco ucpaného. to jsem neřešil, musí se jedině vyměnit celé hrdlo, dostat se do něho není možné



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil embas (23.06.2009 09:40)

Re: tlak paliva - kolísání volnoběhu - výkon
Autor: embas (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2009 19:27

zkusil jsem vyblikat kód závad a ejhle

kod 0200 - porucha v obvodu vstrikovače
0170 - nesprávné složení směsi
0105 - nesprávný signál z čidla tlaku MAP

čím bych měl začít? čidlo tlaku MAP je čidlo podtlaku v sání? Není to náhodou rozhozené plynem?



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil embas (23.06.2009 19:32)

Re: tlak paliva - kolísání volnoběhu - výkon
Autor: Lik (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2009 21:46

Podle mých zkušeností tak 170-špatná směs by při správném nastavení být nemusela ale je to celkem normální, 105-MAP senzor dokáže pěkný věci, bylo mi řečeno že ten plyn mi ho po roce vždycky oddělá, pak to netáhne, cuká, chcípe a podobně, ty vstřikovače to nevim..



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  **     **  **    **  ********  ******** 
 **  **  **   **   **   **   **   **        **       
 **  **  **    ** **    **  **    **        **       
 **  **  **     ***     *****     ******    ******   
 **  **  **    ** **    **  **    **        **       
 **  **  **   **   **   **   **   **        **       
  ***  ***   **     **  **    **  ********  ******** 
Powered by Phorum.