Zvýšení volnoběhu?
Autor: Elvis (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2005 12:32 Čau lidi! Poslední dobou mi moje Vectra A (C20NE) občas chcípne. Dělá to než se zahřeje a hlavně při vyřazení. Za tepla to občas skoro chcípne. Volnoběh mám 550-600 ot., což mi proti předepsaným 750 - 850 ot. v emisní knížce přijde málo. Dají se nějak zvýšit? Re: Zvýšení volnoběhu?
Autor: Elvis (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2005 12:42 Ještě jsem zapomněl dodat, že to pak nemůžu nastartovat. Točí a točí, a nakonec chytne až po delši chvíli 30 s - 1min (na křižovatce je to až až) a to ještě neochotně jen pozvolna. Podobně jako když dochází benzín. Napadá vás něco? Re: Zvýšení volnoběhu?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2005 12:51 Problem bych asi videl v krokovym motorku volnobehu, kterej se necha vycistit, nebo taky v cidle teploty chladici kapaliny (je zezadu termostatu). Jinak na krokovym motorku je malej imbusovej sroubek, kterym se necha volnobeh zvysit. Re: Zvýšení volnoběhu?
Autor: TomAs (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2005 18:52 zdravím přátelé, mám ASTRU 1.6 SZR -96 a volnoběžné otáčky se mně pohybují kolem 600 ot./min. po zahřátí. Není to nějak málo? Měly by být přeco kolem 800ot./min.Šlo by je tvýšit taky tím imbusem na krokáči? jako u Standy? Re: Zvýšení volnoběhu?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2005 05:30 To TomAs : Cece nerad bych se plet, ale Tvuj motor ma jinek krokovej motorek nez C20NE, na kterym tenhle imbus neni a tim padem neni co nastavovat. Jestli se Te na volnobeh neklepe cely auto a otacky jsou konstantni, tak by to nemelo nicemu vadit. Re: Zvýšení volnoběhu?
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2005 07:15 Já mám podle otáčkoměru volnoběh kolem 700 na Vectře A C18NZ. Když jsem auto koupil a přišla 1. zima, tak mi to taky chcípalo za studena (první pokles na volnoběh to většinou neustálo). Ale natočit to šlo hned v poho. Na jaře jsem vyměnil vzduchový filtr a tyhle problémy od té doby přestaly a bylo i cítit, že auto lehčeji jede. Takže doporučuji jako první zkontrolovat stav vzduchového filtru. Re: Zvýšení volnoběhu?
Autor: Elvis (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2005 07:25 Filtry mam vymenene a problemy co popisujes to delalo uz driv, az ted se k nim pridal i problem s opetovnym startem po zdechnuti za jizdy. Ale diky za nazor, rad privitam kazdou radu. Dnes se snad dostanu k vycisteni toho krokace a mirnemu zvyseni volobehu. Re: Zvýšení volnoběhu?
Autor: Romano (IP zapsáno)
Datum: 06.10.2005 08:56 Ad Tomas: Mám na C18XE u lanka od plynu na tech kladkách malý šnekový sroubek jištěný matkou,který vymezuje doraz tech kladek.Myslím,že mirným zašroubováním toho šneku by se zmenšil doraz kladky a zvýšil volnoběh. Ale nevím jak to maš ty.Pátrej. Re: Zvýšení volnoběhu?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 06.10.2005 09:00 To Romano : Tenhle sroubek neni na nastavovani volnobehu, tim se vymezuje pripadna vule v plynovym pedalu. Spravne nastavovani vonobehu funguje na principu bypassu skrtici klapky (krokovym motorkem). POkud nemas na krokovym motorku stelovaci sroubek, tak volnobeh korektne nenastavis... Re: Zvýšení volnoběhu?
Autor: Elvis (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2005 03:52 Tak motorek volnobehu jsem vyčistil. Šroubek co jsem na něm našel by volnoběh urcitě změnil, jen si nejsem jistý, zda by šel i zvýšit (dotáhnout). Připadalo mi , že je už na konci dráhy. Já ho měl zalitý nejakým lepidlem a ani po odstranění lepidla mi šroubek nešel povilit. Takže bych ho musel odvrtat. Nicméně se víc přikláním k možnosti špatného čidla teploty, protože po zahřátí je to OK a kdyby to bylo motorkem volnobehu, tak bych mohl vždy znovu nastartovat a nezkoušet to marně celých 5 minut jako včera ráno. |