www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Salek na klice!
Autor: Misa GSI (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 10:40

Ahoj kluci!

Tak se mi stala hrozna vec....menila jsem motor z gsi c20 a vse ok...nic nemlatilo krasa.Tahl jako neco no byla jsem cela unesena.Ale ted ta pohroma:30 km pohoda a ted vic jsem mu slapla tak asi na 15 sekund na 3ku a na 4ku a najednou z motoru mlaceni zelezo o zelezo...Zastavila jsem a koukam ce se deje...Otevru vicko na olej a coud! :-(

Tak jsem to dojela na volnobeh asi 3km do servisu a tam se na to koukl mechanik a rika ze je v haji salek na klice a ze na klice je mala ryha...

Prosim poradte mi co s tim? Dat jen salek nebo vymenit vsechny nebo i kliku?
Nevim co ted...



Diky za rady!

Misa

Re: Salek na klice!
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 10:55

Miso kdyz jsem cet nadpis, tak jsem premyslel, na co potrebujes "šálek na klíče". Moje babicka mivala zuby ve sklenicce...:-)))

Rek bych, ze mechanik mel na mysli "šálu(y) na klice (klikovy hrideli)".

Myslim ze bude jednoduzsi a levnejsi sehnat jinej motor, nebo alespon blok s klikovku a pistama (cca 3000Kc), nez brousit klikovku a delat znova šály.

Re: Salek na klice!
Autor: Misa GSI (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 12:12

Stando presne tak! Ted jsem se na to byla ptat v servisu a je to tak!

Stando zavada se stala tak ze jsem mela promacklou olej vanu! nevim jestli tim jak se to montovalo ale proste je cela prohnuta dovnitr a ten saci kos nemel zadnou mezeru na nasavani oleje a pri veci zatezi to bohuzel jelo na sucho a tak se to stalo :-( Jeste jsem se dozvedela ze tady ten motor to ma tak spatne vymysleny ze je to jen malinko rozsirena trubka ten saci kos ci co.

Mohu mit motor c20ne a ted tam mam c20ku staci abych vymenila jen ten motor?Nebo musim mit vymenenou i ridici jednotku?

Re: Salek na klice!
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 12:18

Saci kos je delanej u vsech techdle motoru stejne a nemyslim ze by to bylo reseny nejak nestastne. Nasavani oleje je vedeny z ojelovyho cerpadla trubkou az do mista kde je vana hlubsi a tam je ukoncena sacim kosickem s mrizkou.
Jestli si jela bez mazani, resp. bez oleje, tak musela prece sviti kontrolka mazani, ne???

Jestli si dobre vzpominam, tak ted mas ne C20, ale 20NE, coze??..:-) :-)
Samozrejme bude stacit prehodit samotnej motor C20NE.

Re: Salek na klice!
Autor: Misa GSI (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 16:48

Stando bylo mi receno ze ten saci kosicek je uzkej skoro bez rozsireni jak to maji jiny auta...Ale to je jedno.

Ted mam motor v aute (spatny! salek!) C20 a mohu mit C20ne! Mohu ho tam dat? Bude to fungovat? Nepotrebuje to i jinou ridici jednotku? Z c20ne?

Re: Salek na klice!
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 17:07

Miso, v priloze mas obrazek jak vypada saci kos na C20NE.

Ty nemuzes mit motor C20, takovej neexistuje, mas 20NE, coze je starsi verze C20NE bez lambdy a katalizatoru.

Uz jsem to psal v minulem prispevku ze ten motor prohodit muzes bez cehokoliv dalsiho.

Přílohy: vana_kos.jpg (62.8KB)  
Re: Salek na klice!
Autor: david (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2005 17:42

To Misa:
ahoj Miso neco podobnyho se mi taky ted stalo znicena saly na klikovce,na prvnim valci ,je poskrabana klikovka i ojnice ,tak nevim co dal ale nechce se mi kupovat starej blok jak psal standa.Necham si spis prebrousit klikovku a ojnici prej to bude stat 2500kč az 3000kč.
k tomu jeste koupim saly asi 200kč nebo vic ,nevim ,na prvni valec dam to dohromady a uvidim.takze bych rek ze to vide cenove nastejno!

jeste mam jednu otazku bude vadit kdyz pouziju tesneni pod hlavou dvakrat?Je zelezny a ten motor na to bezel tak pet minut?
Diiiiiiky!!!Ahoj

Mam motor 1.7 XdTl

Re: Salek na klice!
Autor: Vincent (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2005 19:08

pokud není klika totálně spálená a zapečená,má jen nějaké malé rýhy a trochu natavené kompozice ,radím ti vyzkoušet ještě tento postup,než vyhazovat hned motor.
nejprve velice jemným smirkem namočeném v oleji odstraň důkladně veškeré natavené nečistoty a vyhlaď povrch celého čepu tak ,aby na omak nic nedrhlo a nebylo ostré.
následně si připrav kvalitní a pevný kožený řemínek cca. 1-2cm široký a 1m dlouhý a leštící pastu na kov. Plně stačí i Silichrom v tubě.
Nanes pastu,protáhni řemínek a tahem nahoru a dolu proveď za postupného pootáčení klikou finální doleštění celého povrchu čepu.
Nezapomeň ucpat mazací otvor něčím ,co potom na konci dokážeš také vytáhnout. Nakonec osaď nový šálek a všechno slož.
Zabere ti to půl až jeden den ,ale pokud to klapne ušetříš fůru starostí.
Osobně jsem takle dělal dvě auta a jezdí stále.


Re: Salek na klice!
Autor: david (IP zapsáno)
Datum: 05.10.2005 06:00

To Vincent:To bych mohl udelat kdyby to bylo min nez to mam ,skoda ze nemam digitak bych ti to blesknul je to fakt husty ,mas videt tu salu uplne v prdeli.Prej se to zbrousit musi!Dam vedet dneska rozebiram motor!Cau



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  ******    **         ******    **    **  **     ** 
 **    **   **        **    **   ***   **  **     ** 
 **         **        **         ****  **  **     ** 
 **   ****  **        **   ****  ** ** **  ********* 
 **    **   **        **    **   **  ****  **     ** 
 **    **   **        **    **   **   ***  **     ** 
  ******    ********   ******    **    **  **     ** 
Powered by Phorum.