www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 06:56

Prosím o radu, dneska jsem neprošel na emisích - motor c16nz - mám vysoký obsah CO ve vysokých otáčkách - Lambda je prý na hranici, kde mám hledat chybu?....

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 07:17

V jakám stavu je vzduchový filtr?? Máš asi z nějakýho důvodu bohatou směs. A ta lambda může být taky samozřejmě příčina, protože není schopna už vyhodnotit obsah kyslíku ve spalinách. Pokud je lambda v pořádku, tak už by do katalyzátoru mělo přicházet jen velmi malé množství CO (teoreticky nulové, ale přecejen směs není úplně homogenní, takže jsou místa lokálně bohatá, vzniká CO a místa lokálně chudá, všechen O2 se neúčastní spalování). Další možný problém může být ve váze vzduchu (objemový měřič nasávaného vzduchu).
Začal bych filtrem, pak byczkusil lambdu a pak bych si asi nechal uělat diagnostiku, třeba by na něco přišli.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 07:41

No vzducháč je měněný před cca 10tis. km - díval jsem se na něj a vypadá Ok - ale přesto ho zkusím vyměnit. Váha vzduchu u c16nz tuším není....
Tom napsal:

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 08:02

Jestli mas jeste origo KAT, tak je klidne mozny ze uz je tam po tech letech na ho*no...

Ale samozrejme zkus ten vzduchovej filtr, popripade si nekde na emise pujc jinou lambdu.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 08:19

CO by právě nemělo do katu ve velké míře vstupovat. Navíc ta provozní oblast katalyzátoru je velmi úzká, je to od lambda=0.97 do 1.03 takže když je už spaliny jdou do katu mizerný, tak už s nima kat nic neudělá, takže primární je, aby obsah kyslíku ve spalinách byl právě ve výše uvedeném rozpětí, pak to kat dočistí dokonale. Pokud řekli, že lambda je na hranici a našli vysoký CO, tak to ta lambda nejspíše bude a výměna vzduchového filtru je jen levnější řešení, jak do prostoru dostat o něco víc kyslíku, který by obsah CO snížil.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: jarad77 (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 09:34

a nebo si připrav 500 navíc a řekni, že potřebuješ udělat emise. a zbytek se dá domluvit....

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 09:57

no nějak to musím vyřešit - když to ukazuje vyšší CO, odrazí se to nějak na spotřebě paliva? má to přímý vliv?

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 10:40

No jistě, spotřeba je vyšší, ale zase s lambda=cca0,9-0,95 má motor nejlepší výkonové parametry.
Lambda se označuje součinitel přebytku vzduchu a lambda=1 znamená, že dochází ke stechiometrickému spalování, to je že na každý atom vodíku a uhlíku se vždycky dostane patřičný počet atomů kyslíku. CO totiž je pořád ještě hořlavina a musí oxidovat na CO2, což dá teplo a práci. Tím, že letí z výfuku, tak je nevyužiješ a ztrácíš, proto vyšší spotřeba při stejném výkonu.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 10:48

Hmm o kolik tak ta spotřeba může jít nahoru?...

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 10:49

Těžko odhadovat, ale litr to být klidně může. Za kolik jezdíš a jaký trasy to jsou??

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 10:54

No převážně město a mám dojem že kolem 8mi si to vezme - ale mám asconu a ta je i o něco těžší než kadett....ještě mi to dělá takovou věc že při určítých otáčkách když proudce přidám plyn tak to zaškube - dělá to hlavně ve vlhku ale bude to nejspíše zapalovacíma kabelama - protože mě pokopali.... ale už mám obědnané nové...

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 10:58

Tak to bych skoro rek ze ta lambda ma nejlepsi leta za sebou...:-)

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 11:08

Zaškubání může být jednak v elektrice, jednak v dodávce paliva a i v přípravě směli, ale pokud Tě kabely koply, tak je dobře, že jdou do kytek. Jinak 8 litrů na Asconu a město zas tak děsivá spotřeba není. Z emisí bys měl dostat výsledek měření. Napiš mi sem ty obsahy pro CO, HC pro volnoběh a zvýšené otáčky.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 11:16

No já jsem ten papír nechal v práci... ale co si vzpomínám tak rozsah lambda byla uplně na té spodí hranici , limit CO měl být -0,30 a já jsme měl něco přes 1 ve vysokých otáčkách - volnoběch byl v normě cca 800

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 11:32

Má cenu tu lambdu vyšroubovat a nějak čistit?

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 15:26

Tom: měl jsem ten samý problém. Může to být lambda, nebo nějaký tepelný snímač motoru /ne čidlo termostatu, teplota vody s tím nesouvisí/ který dává impuls, že motor nemá provozní teplotu a proto ti tam jde víc benzínu. Toto není z mé hlavy, ale od technika.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Pavel J (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 16:06

Šlo by dát vysvětlení DAVIDA do techniky? Jeto výborně vysvětleno!

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2005 20:46

To Pavel J. : Nevim jestli Admin tohodle serveru tenhle prispevek cte, ale zitra to s nim domluvit. Doufam ze David nebude proti...

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Roger (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2005 06:05

Ja teda nevim, ale veta v mojem clanku laicky vysvetluje totez:

Lambda sonda je čidlo, které je umístěno na výfukovém potrubí, a jejím úkolem je měřit obsah kyslíku ve výfukovém plynu. Tento údaj potřebuje řídící jednotka pro správné dávkování paliva.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2005 06:57

Tak ještě pár slov. Čistit lambdu nemá smysl, protože ona není zašpiněná, ale spíše opotřebovaná. Přesnou její konstrukci nevím, ale její charakteristická veličina je napětí ve stovkách milivoltů (tuším že do 600 mV), které se generuje průchodem spalin a hlavně obsahem kyslíku v nich.
Druhá věc. Přemýšlel jsem o tom, jestli to opravdu nemůže být špatným čidlem teploty motoru, ale domnívám se, že v takovém případě by byl obsah CO nepřípustný zrovna v režimu volnoběhu, pro který je při studeném motoru charakteristická bohatá směs a zejména také zvýšené otáčky. Ale Ty jsi psal, že otáčky máš 800, čož je normál.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **   ******   **      **  **      **  ******** 
  **  **   **    **  **  **  **  **  **  **  **       
   ****    **        **  **  **  **  **  **  **       
    **     **        **  **  **  **  **  **  ******   
    **     **        **  **  **  **  **  **  **       
    **     **    **  **  **  **  **  **  **  **       
    **      ******    ***  ***    ***  ***   **       
Powered by Phorum.