www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Marek_V (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2007 15:05

Dobrý den,

vím, že se toho tady o tomto tématu napsalo už hodně, ale nenašel jsem odpověď na můj konkrétní problém. Mám Opel Astra F r.v. 1997 s motorem X18XE. Po zahřátí motoru (cca 10 km) začnou kolísat volnoběžné otáčky. Nejprve se stává, že se sníží tolik až motor chcípne (to je obzvlášť dobré na křižovatkách). Po další jízdě se stane, že začnou kolísat opačným směrem a místo obvyklých 900 - 1000 otáček má motor při volnoběhu 1500 - 2000. Po další jízdě se to někdy uklidní. Při studeném motoru není žádný problém a motor si drží 900 - 1000 otáček/min. Můžete někdo poradit, čím to může být? V paměti ECU nic není a nikdy ani nesvítila kontrolka při tomto problému. Je možné, že to způsobuje regulační ventil volnoběžných otáček? Je možné ho nějak opravit/vyčistit nebo je nutná výměna?

Děkuji.

M.V.

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2007 20:18

Marku, na 90 procent je to krokovym motorkem volnobehu. Co s nim, mas tady v navodu, sice je umistenej jinde, ale vypada a funguje naprosto stejne...
[www.kadett.cz]

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Bici (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2007 07:26

Zdravim chlapi,
mám kadett c14nz/91, mám vysoké volnoběžné otáčky(1000-1700 různě jak se mu chce), ale hlavně je to i za jizdy, kdy potřebuji brzdit motorem, brzdi pouze do tech 1500 a pak se rozjede. Na rovine to samé- 1500 a už mě tlaci. Je to nepřijemné hlavně teď v zimě, kdy je třeba brzděni motoru využívat. Vyblikal jsem si závadu 35(jak jinak).A dvakrát taky 44.
Vymenil jsem: (svíčky,kable - nové);starší z funkčního vozu c13n/91: vstřik,potenciometr klapky,řídící jednotku(z corsa 1,4i91), lambdu,teplotní čidlo
Vyčistil jsem:krokový motorek- vyjíždí-zajíždí lehce,proměřen(kolem 50 ohmů)a i zkouška výměny za jiný,kabely k motorku proměřeny(nejsou přerušeny,nekostří se), rozdělovač - vše čisté,suché(nový uhlík),všechny konektory k čidlům(kontaktol)
Děkuji všem za rady

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2007 07:32

Nemas jen rozstelovaneou skrtici klapku?? Nekdo si myslim ze volnobeh se necha nastavit polohou skrtici klapky. Je tam sroubek viz

[www.kadett.cz]

c.20

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Bici (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2007 09:21

Seřizovací šroubek(na obr. pod číslem 20) jsem také povolil a zpět zašrouboval aby se jen dotýkal. Jestli se klapka nějak na úhel šteluje povolením těch šroubků přímo na ní?! nevím

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Bici (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2007 09:48

Otáčky slezou na 800-900 pouze když zmenším předstih(samozřejmě auto pak jede špatně ve vyšších otáčkách)a to pouze když stojím!! Když jedu a vyřadím - neslezou!! A motor stále pod 1500 nebrzdí. Teď se ani nerozvítí ECU kontrolka a nejsou chyby. předtím se vždy rozsvítila po chvilce stání za teplého motoru. Když přestih vrátím opět se rozsvěcí.Už jsem z toho gumovejsmiling smiley

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2007 11:04

Mozna je problem v drahovem vysilaci frekvence - burtik mezi prevodovkou a nahonem tachometru.
I pres to ze kontrolka ECU nesviti, zkus vyblikat pamet zavad.

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 11.01.2007 18:00

2 Marek_V:

[enzo.opf.slu.cz]

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: maguli (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2007 08:14

Zdar.
Mam Artru F X16SZ a chovala se mi tak nějak podobně divně. Včera v servisu jsme přišly na to že si to pod vstřikem přisavalo falešny vzduch. Po vyměně těsněni a vyčištěni problem je pryč.

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Bici (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2007 10:53

to Standa
tak nebrždění nmotorem opravdu způsoboval ten dráhovej sráč. Už mě to netlačí dopředu. Přesto se ten motor ještě nechová jak by měl. Teď zas pro změnu někdy vyřadím - otáčky rychle spadnout až na hranici chcípnutí(bliknou kontrolky- olej,baterka) a pak vyletí a řve to na 2500-3000 a nechce to spadnout. Musím vypnout motor a znovu startovat aby se to uklidnilo.Zatím jsem neměl moc času to nějak sledovat a řešit, ale budu chvíli jezdit, sledovat a pak se ozvu co a jak. Zatím mockrát díky

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Marek_V (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2007 13:04

Díky všem za odkaz na návod. Při nejbližší příležitosti to vyzkouším vyčistit a dám vědět.

M.

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Marek_V (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2007 11:49

Tak motorek je vyčištěný a škrtící klapka také. Zatím jezdím již týden bez problémů. Snad to bude v pořádku. Za dva týdny jedu do Krkonoš, tak to vyzkouším lépe. Díky všem za rady.

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Pavel S (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2007 20:34

Panove zdravim, kdyz tady resite ten vonobetak nebohli by ste mi hodit taky nejakou radu? Motor C16NZ v pameti zavad je cyba 35 - nesoravny pocet kroku motorku a nasleduje chyba 42. Za studena porad chcipa.

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: sakal.mh (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2007 19:39

Motor C16NZ, zustava ve vysokych otackach,krokovy motorek jsem vymenil,ale problem stale pretrvava. Dik za pomoc..

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Yofresh25 (IP zapsáno)
Datum: 30.03.2012 10:28

Prosím kde najdu ten dráhový vysílač,je nějaké foto? Jak to vypadá a kde to hledat? Při brždění motorem auto cuká a nedokáže to motor s mírného kopečka brzdit. Vždycky zabere a brzdí a hned povolí a tak to dělá celou dobu.

Děkuji za odpověď

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 30.03.2012 10:32

Yofresh : Vis proc Te tenhle prispevek vcera z tohoto tematu zmizel?
Tak ja Te poradim, nectes pravidla fora, protoze jinak bys vedel, ze je treba uvadet typ auta a motoru a navic, mame tu skvelou funkci vyhledavani smiling smiley

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Yofresh25 (IP zapsáno)
Datum: 31.03.2012 09:04

Opravdu se omlouvam. Jedna se o Astru F r.v.96 motor 1.4 16v. Zkusim prohledat forko. Jeste jednou se omlouvam.

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 31.03.2012 10:09

Tak tahle Astra bude mit drahovy vysilac frekvence uz zabudovany v pristrojovce.

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Yofresh25 (IP zapsáno)
Datum: 31.03.2012 15:21

Aha,děkuji. Tak pak mě napadá jedině,čím by mohlo být to cukání (že motor nedokáže brzdit a vždycky povolí, pak zabere a zas povolí a ještě pomalé padání otáček) že by to bylo potenciometrem škrtící klapky? Jinak nevím,krokový motorek sem totiž několikrát rozdělal a vyčistil a nic nepomohlo. :-/

Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 31.03.2012 18:57

Zde: [www.opelastra.cz] lze zjistit, jestli funguje ten dráhový vysílač frekvence. Na některých vozech bohužel není zapojený, takže ukáže 00. Ale pokud bude ukazovat rychlost normálně, je OK. Na MIDu je to jasné. Za jízdy se resetne průměrná rychlost.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  ********   ******   **     **  ******** 
 **  **  **  **    **  **    **  **     **  **       
 **  **  **      **    **        **     **  **       
 **  **  **     **     **        *********  ******   
 **  **  **    **      **        **     **  **       
 **  **  **    **      **    **  **     **  **       
  ***  ***     **       ******   **     **  **       
Powered by Phorum.