Aktuální stránka: 1 z 2
Problémy s rozvoďákem
Autor: N@Plech (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2007 17:42 Zdravím, hledal jsem, ale podobný problém snad nikdo nemá. Stalo se mi: při jízdě po rovině na čtyřku cca 80 km/h lehká noha na plynu, auto zdechlo a už nenastartovalo. Několikrát jsem se pokoušel o start, ale marně. Odtál jsem ho do dílny a zkoumal příčinu. Příčinou byl úplně "oholený" rozvodový řemen. Ne přetržený, ale všechny zuby omleté. Řemen měl najeto POUZE cca 7-8 tisích km, koupený a nasazený v loni na podzim. Před cca 1OOO km měněna vodní pumpa, takže řemen nově napnutý. Od výměny do dnes pumpa měla písklavý, nebo spíš ječivý zvuk. (Mechanik říkal, že to po nějaké době přejde, že je dobře že je slyšet, aspoň vím že funguje.) Takže můj dotaz je jak je možné že rozvodový řemen v desetině své životnosti odejde, čím to může být a co proti tomu do budoucna udělat? Na řemenu nezůstal ani jeden zub, všechny doslova odrané a gumový prach z něj všude po krytech. Byl to řemen značky DAYCO, v servisu mi říkali že nejkvalitnější co můžu koupit. Prosím o radu proč se to mohlo stát. Zítra budu zjišťovat zda se mi to nepotkalo. Motor C13N. Děkuji za jakoukoli radu či připomínku. -=Kadett 1,3 r.v. 1989=- -=C13N=- Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2007 18:00 Pokud byla vodni pumpa slyset uz od vymeny (doufam ze byla nova), tak byl problem v ni. Pumpa NESMI bejt slyset. A argumenty, ze alespon vis ze tam je, jsou na par peknejch pres drsku. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2007 21:00 Měl jsem asi to samé, problém byl ve vodní pumpě. Zkontroluj, jestli počet zubů a hlavně profil ozubení řemenice odpovídá původní pumpě, resp. rozvoďáku. Ty vodní pumpy byly u různých typů motorů napohled stejné, ale lišily se v počtu zubů a profilu ozubení na řemenici. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: Fyzik (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2007 23:43 No a mě taky něco lehce hvízdá na motoru a já furt co to může být, už to asi vim...vodní pumpa. Chjo se mi nechce měnit ale co jiného mi zbejvá. Lepší než aby se mi nějak kousla a očesala mi to taky. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: Fyzik (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2007 16:32 Hele na pumpě je taková malá dírka, není to na mazání náhodou? Nevíte někdo? Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2007 20:05 Dirka neni na mazani, ale jako kontrolni. Pokud tam zacne kapat voda, je pumpa K.O. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: Fyzik (IP zapsáno)
Datum: 11.02.2007 12:03 Aha, tak to moc dík. Nekape. No poslouchal jsem to a fakt nemůžu říct že by to byla pumpa, není to přímo hvízdání nebo pískání ale takový zvuk co ani neumim popsat, možná to k motoru patří. No nemám se s kým poradit tak až vyměním tu pumpu tak uvidim. Díkec Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 11.02.2007 18:35 Vodní pumpa "hvízdá" málokdy, buď se vysype ložisko a je to takový spíš rachtavý zvuk, nebo povolí ucpáka vevnitř a v tom případě začne téct kapalina. Pokud něco hvízdá může to být příliš napnutý rozvoďák,má to tak trochu zvuk jak motor s turbem.Anebo ložiska alternátoru, příp. klíňák. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: N@Plech (IP zapsáno)
Datum: 11.02.2007 20:06 Ještě teda k tomu mému problému, vodní pumpa je úplně nová, je přesně stejná jak ta předtím. Točí se úplně lehce, jedním prstem... Moc se mi nezdá, že by mohl být problém v ní, ale vyloučit to nemohu. Není možné,že by se do ní dostalo něco zevnitř a tím se na chvilku sekla a očesala řemen? A pak se to nevímjak uvolnilo... Hodně napnutý rozvoďák se může projevit jak a co to může způsobit? A horní ozubené kolo (to na vačku) se má točit lehce, nebo ztuha, jakoby po krocích? Mně jde ztuha, jakoby po čtvrtotáčkách. Jelikož výměna pumpy a seřízení motoru mně před měsícem stálo skoro 8 tisíc a po chvilce se auto zase pos.... tak už nemám ani trochu důvěru v autoservis a prosím o radu tady. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 11.02.2007 21:07 Na kadett.cz -> Technika -> Navody -> vymena rozvodoveho remene. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: Andy (IP zapsáno)
Datum: 11.02.2007 21:13 COZE,8 tisic za co???Blaznivi lidi. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2007 08:34 Hodně napnutý rozvoďák se projevuje právě zvýšenou hlučností vodní pumpy, i při novém řemenu musí být pumpa bezhlučná, argumenty že si "to sedne" je pěkná blbost a ten co je říká je pěkný idiot Horní rozvodové kolo má "poskakovat" tak jak píšeš, je to logické neboť vačková hřídel postupně tlačí na ventilové pružiny a tím kolo poskakuje. Jinak 8 tisíc je naprostá židovina, u motoru co nemá napínací kladku jsou náklady 900,- vodní pumpa a 500,- rozvodový řemen, k tomu trošku vazelíny a to je tak všechno, ani u opla by si snad neřekli tolik Jinak jak psal standa viz. [www.kadett.cz] ,máš to tam i s obrázky a podrobným postupem. Celý problém bych viděl v příliš napnutém řemenu, každopádně 500,- za nový řemen tě už nevytrhnou a udělat to můžeš klidně i doma před barákem ... Upraveno 1 krát. Naposledy upravil vrabi (12.02.2007 08:40) Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: N@Plech (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2007 12:36 Těch 8 litrů bylo ještě za řidicí jednotku a modul zapalování do rozdělovače, ale ani jedno není novy, oboje z vrakárny... Rozvoďák už jsem podle návodu tady jednou měnil a zdárně, rok to jezdilo než začla téct pumpa.Návod je super, byla to brnkačka, do servisu jsem to dal kvůli tomu že tekla vodní pumpa a nejelo mi to na benzín a na LPG jo. Ale poučil jsem se, trvalo to 4 tydny a stálo to tolik co celý kadett, do servisu nikdy víc... Zítra přijde rozvoďák, taxe do toho pustím a budu doufat že to není potkany. Upraveno 1 krát. Naposledy upravil N@Plech (12.02.2007 12:39) Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2007 14:48 Tak jestli je pumpa stejná jako ta stará, tak to ten, kdo ji měnil by měl jít radši dělat na poštu. Jednoznačně buď řemen málo našponoval nebo tu pumpu na těch 3 šroubech málo dotáhnul a povolila se. Nebo se mu pootočila klika vůči vačce, ale to by asi i blbě jelo. Na tak primitivních rozvodech vážně není moc co zkazit. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2007 14:57 Pátral jsem v katalozích a příčina mohla být ještě jedna. Rozvoďák C13N má 104 zubů stejně jako rozvoďák C14NZ. Pravděpodobně bude stejná i délka. Ale profil zubu u C13N je hranatý, kdežto u C14Nz je půlkulatý. Je možné, že si nějaký dobrák v servisu řekl, že mezi C14NZ a C13N nebude žádný rozdíl a vrazil tam ten druhý. Schválně, na řemenici vodní pumpy a stejně tak na vačkovém kole by jsi měl mít teoreticky hranatý profil ozubení.V každém případě by měl být shodný. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: martin 1 (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2007 15:07 To N@plech: Stalo se mi uplně to stejné co Tobě a zřejmě, s největší pravděpodobností, za to mohlo gufero na klice, které teklo a ten olej se dostal na zozvoďák a udělal své. Přesně jak píšeš Ty, rozvoD´ák celý, ale bez zubů. A mohu Tě ubezpečit, že jesltli máš motor C13N, tak se to potkalo :-( , takže to ani nezkoušej dávat do kupy a rovnou sundej hlavu, ať neděláš zbytečnou práci. Já to dělal v létě. M. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2007 20:02 Olej rozvoďáku sice dvakrát neprospívá, ale jezdil jsem se zamaštěným rozvoďákem přinejmenším 20.000 km a nic to s ním neudělalo.Musel by na ten rozvoďák asi působit hodně dlouho. A krom toho zamaštěný rozvoďák poznáš velice snadno. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: N@Plech (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2007 20:56 Tak to není můj případ, po oleji nikde ani stopa. Re: Problémy s rozvoďákem
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2007 06:55 Já bych napřed prubnul výměnu řemene, C13N jsem ještě s prdlým řemenem nedělal a tak nevím jestli se potká, ale pořád je tu velká šance, že to přežil S tím hranatým ozubením máte pravdu, 13S měl lichoběžníkové zuby, takže by to asi chtělo zkontrolovat jestli má ta vodní pumpa shodné zuky jako zbytek rozvodů, pokud někdo nacpal pumpu s půlkulatým ozubením na lichoběžníkový řemen nemohlo to dlouho vydržet (a to samé naopak)
Aktuální stránka: 1 z 2
|