www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Vstřikovací čerpadlo
Autor: Pepíno (IP zapsáno)
Datum: 08.08.2007 16:46

V květnu jsem koupil starší Opel Astra karavan 1,7 TD. Dal jsem následně přetěsnit vstřikovací čerpadlo k chlápkovi co čerpadla dělá, ten jej přetěsnil, nicméně auto nemá tah, jaký by mělo mít, zvláště při rozjezdu. Před 14 dny jsem byl na geometrii a servisman mi řek, že je to seřízením čerpadla, že je to starý typ, že si s tím chce prostě pohrát, ale že auto netáhne. Při cestě jsem se zastavil v servisu a mechanik mi řek, že musím dát čerpadlo do odbornýho servisu na stolici, že pokud to někdo dělá zároveň s čerpadlem od traktoru, je to na prd. Tak jsem se dnes ohlásil v servisu Bosch a servisman se mě po telefonu zeptal jaký je to auto a nato mi řek, že životnost těchto čerpadel je do180 000km. (Auto má na tachometru 142 000) A že oprava přijde na nějakých 15 - 30 000. A tak sháním radu od machrů Oplíků. Nakolik jde čerpadlo seřídit (vím že z toho letadlo nebude) a pak co s tím? Nezdá se mi totiž ta životnost, je přeci spousta auťáků co mají přes 200 000 a v pohodě. Buď jezdit tak dlouho pokud to půjde a pak na vrakáči koupit další s velikým rizikem že to bude to samý, nebo auťák prodat?? Ale jinak po technické stránce není žádný problém. A pak nevíte o někom kdo se v těchto čerpadlech vyzná a je z Moravy? Díky Pepíno.

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 08.08.2007 20:27

Cau
1. chtělo by to napsat typ motoru že!angry smiley
2. by to chtělo napsat typ toho čerpadla!angry smiley
3. si myslím že ten "technik" s tebe chtěl vytřískat zbytečně peníze!
4. si myslím, že není přímo nutné čerpadlo vytahovat z auta

nech si seřídit předvstřik
A kdyby to nepomohlo, řešil bych ještě možnost ho seřídit (dle typu) na dvou místech šroubky co jsou na tohle určený.

Je to vše popsáno na straně 104 Jak na to Opel Astra F
sosej zde:
[www.opelastra.cz]

Prodat ho? Tohle bohužel ztáleží jen a pouze na tobě jak se rozhodnešconfused smileyconfused smiley
A taky na stavu karoserie - koroze a jiných dílů auta

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: JOPO (IP zapsáno)
Datum: 12.08.2007 21:14

Pardon omlouvám se.....
Byl jsem mimo a tak se dostávám k odpovědi až teď.
Motor X17 DTL, čerpadlo podle příručky by mělo být TC 4 EE 1. (To že ze mě chtěj tahat prašule mě napadlo taky) V příručce jsem ale seřízení předvstřiku nenašel (Opel Astra F jak na to, upravené vydání) Byl by problém s auťákem k tobě zajet aby jsi se mi na to podíval? (pokud to teda nebude někde u Plzně).
Pokud by to nešlo, tak na čerpadle jsem našel 2 seřizovací šrouby, můžeš mi prosím tě říci k čemu slouží a JAK NA TO? Slouží k seřízení předvstřiku?

Srdečný dík Pepíno

Přílohy: (42.2KB)   (145.8KB)  
Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 14.08.2007 07:29

Hm jsem z PVthumbs up

Dle obrázku a popisku soudím že máš čerpadlo CAV Lucas

Předvstřik se upravuje povolením dvou šroubů ozubeného hnacího kola čerpadla a následným posunutím ve směru nebo v protisměru hod. ručiček.

1. 1 válec nastavit do HU (ryska na setrvačníku spojky se shoduje s ryskou na bloku) + ventily 4 válce jsou ve střihu je tam na to taky někde ryska – myslím na bloku motoru a na ozubeném kolu čerpadla (musí se krýt)

2. seřízení čerpadla se ale dělá přímo v čerpadle po uvolnění takového šroubu, co slouží jako zátka je někde shora – tohle ale fakt nevím je na to spešl přístroj a myslím si, že doma s tím moc nepochodíš.sad smileysad smiley

Co se těch dvou šroubků týče tak se "asi" jedná o seřízení množství paliva a měli by být zaplombované smiling bouncing smileysmiling bouncing smiley (taky je nemám, ale to asi nikdo smiling bouncing smileysmiling bouncing smiley )

Opravdu bych doporučil aby to čerpadlo seřídili přímo na voze v servisu
prostě zajít do servisu nic jiného neříct jen že chceš seřídit čerpadlo (jak čerpadlo tak předvstřik)thumbs downthumbs down

Buť sami poznají při štelování že je čerpadlo KO nebo ho jednoduše seřídí a je to!

Když jim začneš vykládat co jsi s tím čerpadlem dělal, tak začnou vymýšlet "ptákoviny" jen aby tě oškubali!! Všichni "servismani" jsou holt takový!!!!angry smileyangry smiley

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: JOPO (IP zapsáno)
Datum: 14.08.2007 18:48

Díky seš hodnej, nějak se s tím budu muset poprat

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: JOPO (IP zapsáno)
Datum: 08.09.2007 19:15

Zdar a díky
......... seš moc hodnej. Prozatím s Astrou nic nepodnikám. Mechanik mi řek že seřízení na stolici by přišlo od 5 000 nahoru a pak že životnost čerpadla je 180 000 a že se tam pak začne kazit elektronika. Nezdá se mi to , jsem laik, ale na čerpadle je kostka (imobilizér) a asi uzávěr paliva el. ventil. Soudím podle toho, že do čerpadle vedou jen 2 dráty, ale to laický pohled. A pak je spousta Aster co mají nalítáno přes 200 000 a jistě nemají všechny nový čerpadla. Ale zpět k tahu motoru. 1 a 2 netáhne, dokud se motor nedostane do otáček a nezapne turbo. Posuzoval jsem Astru sFabií 1,4 benzin... a na 4a 5 to skoto v akceletaci není rozdíl. Gizmo mi psal v odkaze, že je to chyba v předvstřiku...což si myslím asi bude recht, ale nechce s e mi za to teď vyhazovat hříšný peníz. V každým případě mě Tvůj problém zajímá a když mi napíšeš jak jsi jej vyřešil, budu moc rád.

Zdraví Tě Pepíno

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 08.09.2007 22:30

Tak nevím kde jsi byl u toho "mechanika", ale můžu tě ubezpečit, že ve vstřikovacím čerpadle u tohoto motoru opravdu, ale opravdu není žádná "elektronika"!! Pokud za to nepovažuješ obyčejný elektromagnetický ventil, který uzavírá přívod paliva - vypínání motoru the finger smileythe finger smiley

Ty motory při dobrém zacházení a pravidelném servisu nalítají i daleko víc než oněch 200 000Km!! A nemají měněné čerpadla! Na toho "mechanika" bych se ale honem vykašlal!!

Jinak seřízení předvstřiku nestojí hříšný peníz a nedělá se s vymontovaným čepadlem páč to je blbost! To se dělá přímo na motoru, protože se musí pohybovat s "ozubeným" kolem které je připojeno na osu toho čerpadla (jsou na to drážky v bloku a v tom kole) a je poháněno od řemene!

Pleteš si to se seřízením samotného čerpadla které se dělá těmi dírami shora pomocí toho spešl nástoje Opel

Jinak si myslím, že fabie by mohla být i rychlejší v akceleraci neš je tenhle motor!!!!

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: JOPO (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2007 05:37

Řek mi to mechanik po telefonu z firmy Pento ve Zlíně. To co mi píšeš, to si myslím to samé. Ta Fabka má něco přes 60 000 a taky to ne 4 a 5 nijak extra netáhlo a bylo to podobný s Astřičkou.

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2011 20:30

Dneska jsem měl nově zakoupenou Astru (X17DTL) v garáži a pak jsem byl i na rampě... všechno dobré, ale jedna nepříjemnost se našla. Naftové čerpadlo je dosti mastné :-/ Dá se vstřikovací čerpadlo přetěsnit v domácích podmínkách? Naftového Opela mám poprvé, proto se tak hloupě ptám the finger smiley

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Vstřikovací čerpadlo
Autor: Alessandro (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2011 15:57

Ahoj, mám OPEL ASTRA 1,7 TD, X17DTL, r.v. 1996, najeto originál 181 000 km, čerpadlo původní. Jediný zádrhel mělo, a to prasklou pružinu bohatosti směsi, aby v zimě motor běžel na vyšší otáčky, než se ohřeje. Vstřikování BOSCH diesel dělá ve Zlíně PENTO BOSCH SERVIS. Je tam pán věkem něco přes 50 let. Dělal mi to čerpadlo, je s ním domluva, je šikovný a seriózní. Co se týče samotného servisu, tak ten se chová stejně jako ostatní servisy. Asi před 3-4 lety jsem tam nechal překontrolovat vstřikovací trysky a seřídit je, dále jsem nechal seřídit předvstřik paliva. Nebyla to žádná horentní suma. Myslím se to vlezlo do 2000,- Kč. Jeď do servisu s konkrétním požadavkem a nedělej ze sebe vola, nebo budeš platit i za vzduch, který to auto při startování nabere sáním. Potěším tě: kvalita vozů zn. OPEL ASTRA z tohoto roku výroby je natolik rovnocenná, že mám zkušenost, že kolega z práce který měl stejnou Astru, ze stejného roku (kilometrově o 5000 míň, což je zanedbatelné), ale kombi, tak měl na týden přesně stejnou závadu jako já (byl to prasklý úchyt sluneční clony u spolujezdce). Tím chci říci, že, můžeš očekávat stejné závady, jako mají jiné Astry stejného staří a kilometrů. Ostatní závady měl taky stejné jako já, i dřívější, ale řešil je jinak.

Jinak ještě k tomu čerpadlu. Ten čerpadlář na Bosche mi tvrdil, že jsou to spolehlivé, jednoduché čerpadla, mazané naftou, problém s nimi nebývá do doby, než se do nich drbe.

Máš-li další dotaz, napiš.

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2011 06:16

Ten seřizovací otvor je pod šroubkem který je uprostřed čtveřice tlakových trubek vedoucích do vstřiků. šroubuje se tam micrometr , malý budíček který měří vzdvih/hloubku. Seřízení předvstřiku by mělo být v rozmezí 0,5 až 0,6mm , seřizovací hodnota je 0,55mm. Teď sem to seřizoval u své VB.
Jinak to auto se ti může zdát líné , turbo spíná až při 2350 ot/min. Jaká je spotřeba ? Velký vliv na výkon má i vzduchový fitr a stav výfuku!

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: Burkop (IP zapsáno)
Datum: 21.07.2011 10:18

Ahoj potřeboval bych radu jestli tady někdo neví jaký má být tlak na tryskách u Opel Astra 1.7D předem děkuji za odpověď.

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 22.07.2011 18:19

otvírací tlak je 135 - 143 bar. ale je to pro X17DTL...

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Vstřikovací čerpadlo
Autor: martin.picha (IP zapsáno)
Datum: 25.02.2012 17:05

Ahoj, nevíte někdo jaká je seřizovací hodnota předvstřiku pro Kadett 1.7D 42Kw? Bez turba. Díky.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  **     **  **    **   *******   **    ** 
 ***   **   **   **    **  **   **     **  ***   ** 
 ****  **    ** **      ****           **  ****  ** 
 ** ** **     ***        **      *******   ** ** ** 
 **  ****    ** **       **            **  **  **** 
 **   ***   **   **      **     **     **  **   *** 
 **    **  **     **     **      *******   **    ** 
Powered by Phorum.