www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Jiri Maryška (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2007 08:22

Máte někdo zkušenost jak vyměnit gufero v domečku řazení,teče mi olej.Jak zdemontuji aniž bych něco pokazil.Dík za radu.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Jiři Maryška (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2007 09:52

Ještě upřesnění a omluvu, mám Astru F s motorem 1,4i,44kW

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2007 13:32

Samotný domeček drží na čtyřech šroubech a musíš najít polohu řadící páky v které jde sundat (tuším že to je neutrál). Budeš potřebovat nové těsnění pod domeček. Ohledně výměny samotného gufera ti neporadím, protože všem skoro vždy teče jen to těsnění pod domečkem, nebude to ale nic složitého,pravděpodobně tam bude na nějakém kolíku vstupní táhlo a po jeho vyražení a vytažení táhla půjde gufero vydloubnout.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 30.10.2007 07:04

to Jiri Maryška: Pokud bys to delal, muzes to nafotit a dat to sem ci na muj mejl? Tece me to take. Dik.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Jiří Maryška (IP zapsáno)
Datum: 30.10.2007 11:31

Dík za radu a pokusím se to vyfotit.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 30.10.2007 11:39

to Jiri Maryška: Ty asi budes muset, pokud auto nutne potrebujes, koupit nove gufero u Opel. Az ho koupis muzes zmerit rozmery popripade opsat z nej vyrobce a typ. Mozna to bude univerzal a bude se dat koupit normalne v prodejne gufer a my dalsi by jsme tvou zasluhou mohli usetrit. Tak zkus nezapomenout. Diky.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 19.11.2007 09:47

Tak chystam se na vymenu gufera v domecku. Prosim vsechny co neco delali v teto oblasti o rady, rozumy a zkusenosti. Jak to budu vymenovat samozrejme to nafotim a poslu do navodu pro ostatni. Zatim jsem vypatral jake gufero tam ma byt a ze je shodne pro vice aut. Viz. priloha SKT2. Dal jsem sem i odkazy na vyrobce gufer. U tech turku (SKT) je dobre, ze maji uvedeno pro jake typy aut se hodi a jake je originalni znaceni pro Opel.

odkaz na SKT (v priloze je i obrazek stranky, kdyby casem nebyl odkaz funkcni)
[www.skt.com.tr]

odkaz na SKF (v priloze je i obrazek stranky, kdyby casem nebyl odkaz funkcni)
[www.skf.com]

Tak je me jasne, ze se musi napred rozpojit posledni tahlo pred domeckem. Casto zde zminovany cep za 80,- od Opel. Vymena zlepsuje razeni.
Potom vysroubovat srouby na domecku. Tak a dal ... kdo to jiz delal? Vytahnout domecek a vypadne na me neco? Rozsteluji razeni? Je potreba pred rozebranim zaradit nejakou rychlost ci neutral? Poskodi se tesneni pod domeckem?
Predem dik za rady.

Přílohy: SKF.jpg (98.8KB)   SKT1.jpg (49.5KB)   SKT2.jpg (167.8KB)  
Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 19.11.2007 09:49

Tak a takhle Vam to dojde od SKF.

Přílohy: gufero.jpg (48.7KB)  
Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Petr Škorec (IP zapsáno)
Datum: 20.11.2007 18:27

Ahoj,
výměna toho gufera je jednoduchá. Nejdříve vyjmi čep který spojuje ten domeček s táhlem řazení. Dole na tom čepu vylejzá takovej drátkek kterej musíš zmáčknout aby si to odjistil. Üjisti se že je zařazen neutrál, to pozáš tak že táhlem (hřídelí) půjde otáčet do stran. Pak vymontuj čtyři šroubky, myslim že to je snad na klíč číslo 11, ale spíš to bude obyčejná 10-ka. Vyjmi domeček, chytni ho do svěráku. Ta hřídel která prochází ven je spojená s tou řadící tyčkou kolíkem kterej musíš vyrazit. Posuň tu hřídel do takový pozice aby ten čep kterej budeš vyrážet byl proti takový propadlině, aby tam bylo místo. Vysuň hřídel a dej nový gufero, zpátky to slož v opačnym pořadí. Doporučuju mít kvalitní vyražeč, ten kolík tam drží docela fest. Jinak materiál (gufero a čep) u Opela stojí tak 150 kč.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Jirka_Hl (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2008 06:26

Petr Škorec napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ta hřídel která
> prochází ven je spojená s tou řadící tyčkou
> kolíkem kterej musíš vyrazit. Posuň tu hřídel do
> takový pozice aby ten čep kterej budeš vyrážet byl
> proti takový propadlině, aby tam bylo místo.

Ahoj, mohl bys, prosím, popsat podrobněji jak jsi vyrazil ten kolík, který drží hřídelku uvnitř domečku řazení? Zkoušel jsem ho vyrážet, ale nepovedlo se. Nechtěl jsem do toho moc řezat, abych něco nepoškodil.
Jestli se mi to nepodaří, koupim u Opelu novej kolík a ten sarej asi odvrtám.

Předem díky za pomoc.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2008 06:58

to Jirka_Hl: JA ti zatim neporadim i kdyz se uz na to dlouho chystam. Muzu te poprosit, az to budes delat, abys to nafotil a trosku posal. Jde me hlavne o sundani a vraceni domecku zpet. Dik.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Jirka_h (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2008 19:28

Jasně, už jsem trochu fotil, takže přikládám pár fotek s popiskama.
Ještě před započetím prací doporučuju sehnat si kromě gufera (což v tvém případě odpadá), pokud ho máte vyviklaný, čep mezi hřídelkou z domečku řazení a táhlem řazení (viz obr. 1). Po jeho výměně se velmi zlepšila přesnost řazení. Čep je poměrně robustní, takže by se neměl jen tak vykvrdlat, stojí málo a tak jako tak ho budete muset při výměně gufera vyndavat.
Cena Gufera originál Opel = 166,50,- (obr. 5)
Vy jste ho sehnal na netu a myslím si, že v obchodu s těsněním/guferama se dá sehnat kolem dvacetikoruny (podle rozměrů a značení, viz např. [www.logup.cz] rozměr 13x26x7), což jsem zjistil až po jeho koupi :-/.
Cena čepu (opět originál Opel, nevím jestli se dá jinde koupit) = 66,-

Takže postup.výměny gufera:
1) Zařadit neutrál
2) vyndat čep který spojuje hřídel jdoucí z domečku s táhlem řazení
(obr.1 - umístění čepu, obr. 2 nový čep se zakroužkovaným háčkem, který zabraňuje samovolnému vytažení)
Jelikož jsem tam měl jiný čep než jsem kupoval (s poměrně tenkými stěnami, nešel vyndat stlačením drátku, byl velmi vyviklaný což způsobovalo velkou vůli při řazení), tak jsem ten starý štípačkama na zúžené straně uštípnul a druhou (rozšířenou) stranou vytáhnul.
3) odšroubovat 4 šrouby - klíč č. 11 (obr.3, červeně zakroužkované šrouby), nejlíp se tam dostává trubkovým klíčem.
4) víko je po odšroubování 4 šroubů usazeno už jen na 2 ocelových tyčkách (cca 1cm dlouhých, jejich umístění jsem vyznačil na obr. 3 modrou barvou), které víko vycentrují (což uvítáte při zpětné montáži ;-)) přesně na své místo. Proto nepůjde víko úplně lehce sundat, takže je potřeba ho vyviklat - i když to zpočátku šlo špatně a musel jsem s ním vyklat trochu větší silou, doporučuju použít ruce a ne např. vrazit šroubovák mezi víko a převodovku, protože pak může:
a) napadat bordel mezi kolečka převodovky, která jsou po odejmutí víka přístupná
b) můžete poškodit těsnění, které bylo u mě (Corsa r.v. 96) naprosto v pořádku, vypadalo jako nové
5) Ve chvíli kdy vysadíte víko z těch 2 ocelových tyček, jediné co může bránit vyndání celého víka je "packa" řazení (viz obr. 4, červeně zakroužkovaná), ale stačí s víkem trochu pootočit (představu si uděláte z tvaru víka a velikosti packy z obr. 4) a je venku
6) Doporučuju po vyjmutí víka otevřenou převodovku něčím zakrýt (použil jsem nebližší netřepivý kus látky), aby tam nespadnul např. bordel z prostoru motoru, když se budete pohybovat někde kolem
7) Pro výměnu gufera je potřeba vyndat hřídelku, ta je upevněna kolíkem průměru cca 5mm. Podle reakce výše by se měl dát vyklepnout (což se mi nepodařilo a budu rád zajakoukoliv radu). Důležité je posunout hřídelku do takové polohy, ve které bude kolík proti prohlubni ve víku, aby šel celý vyndat (tu prohluběň uvidíte až budete mít víko vyndané a před sebou, je naznačena na obr. 4 modrou barvou). Zelenou barvou je naznačeno umístění gufera, ale to je poměrně jasné kde bude :-)-

Zpětná montáž (v podstatě opačný postup, uvádím poznámky k důležitým bodům postupu demontáže, proto opačné číslování):
- doporučuju očistit těsnění mezi víkem a tělem převodovky
7) naklepnout kolík na hřídelku uvnitř víka převodovky
5) packu zasunout do prohlubně, která sice není vidět, ale rukou jí nahmatáte hned pod otvorem (není to nic složitého, mě tam zapadla hned)
4) tady uvítáte tyčky které vycentrují víko přesně na své místo. díky nim jde víko ne-úplně lehce nasadit, stačí přiložit na správné místo, trochu s ním zakvrdlat aby si sedlo na tyčky. Po nasazení mi zbyla vůle cca milimetr, kterou už jsem stáhnul šroubama
2) čep šel nasunout velmi lehce, prstem ho stačí nastrčit do otvoru a zkontrolovat, jestli "cvaknul" drátek na druhé straně, který zabraňuje samovolnému vytažení čepu (viz obr. 2)

Ještě dodám, že mám Corsu r.v. 96, X14SZ, převodovka F13, ale podle obrázků se mi zdá domeček řazení velmi podobný, nebo totožný s kadetem a F-kovou astrou, ale 100% jistý si nejsem, budu rád když to někdo potvrdí/vyvrátí.

Neručím za škody způsobené aplikováním uvedeného postupu bla blabla bla... :-).

Přílohy: img1-gearbox-bolt.jpg (112KB)   img2-gearbox-bolt-lenght.jpg (35.2KB)   img3-gearbox-screws.jpg (87.9KB)  
Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Jirka_h (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2008 19:28

poslední 2 soubory...

Přílohy: img4-gearbox-hood.jpg (79.1KB)   img5-gearbox-gufero.jpg (14.9KB)  
Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Jirka_h (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2008 20:36

Omlouvám se za další post. Jenom jsem zapoměl dopsat čísla origo-Opel součástek:
gufero: 732 235
čep: 758 915

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Jirka_h (IP zapsáno)
Datum: 03.06.2008 19:28

Poradil by mi, prosím, někdo způsob, jak vyrazit zmíněný kolík? Zkoušel jsem ho vyrazit, ale ani se nepohnul. Odvrtat také nejde. Předem děkuji za jakoukoliv radu / nakopnutí.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 20.06.2008 06:01

Tak co? Poradil sis nejak?

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Jirka_h (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2008 21:18

Poradil, vykašlal jsem se na to :-(. Ten kolík jsem prostě ven nedostal a dávat někomu pár stovek za to aby to udělal se mi nechce. únik oleje je tak malý, že to nemá vliv na provoz, maximálně jednou za rok, za dva doleju trochu oleje do převodovky a tím to končí (teď se ale chystám na úplnou výměnu oleje v převodovce). Vadilo mi to prostě proto, že nemám dobrý pocit z (i malého) úniku oleje kdekoliv v autě, ale vzhledem ke stáří vozidla a množství unikajícího oleje se s tím smířím. Radost z toho nemám, ale je spousta dalších věcí které potřebujou na autě vyřešit a času (jako asi u každého) není nazbyt...

Pro ostatní: ten kolík půjde pravděpodobně celkem normálně vyndat (resp. vyklepnout), myslím si, že mám prostě smůlu v tom, že mi tam drží extra "dobře". Každopádně za zkoušku (při unikajícím oleji kolem toho gufera) nic nedáte, rozebrání je otázka cca 5-10ti minut a náklady na nové gufero (neoriginální, originální je podle mého zbytečně drahé), případně čep a kolík je v řádu desetikorun (viz mé předešlé příspěvky)...

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2008 20:47

to Jirka: Predpokladam, ze navod je od tebe. Pises, zes to gufero neorigo nesehnals. Tzn., ze gufero na ktere jsem sem daval odkaz tam nepasuje? Dvoubrite je, SKT ho na svych web strankach oznacuje primo pro prevodovku Opel a SKF je naprosto totozne. Stale se na to chystam a to gufero od SKF uz mam totiz doma.

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Chosse (IP zapsáno)
Datum: 30.10.2008 09:31

Čau měnil jsem ho taky,změřil jsem si hřídel otvor a tloušťku a koupil... Je tam už tak 3 měsíce a ani kapička... Kolík šel ven vcelku dobře,takže asi patřím mezi ty šťastnější...

Kadett E GSi C20NE rv. 91

Re: Výměna gufera v domečku řazení
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 30.10.2008 09:52

OK dik za info, myslim, ze to SKF bude OK. Tesneni pod domeckem prezilo demontaz ci si koupil nove?

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **  ********   **     **  **     ** 
 **     **  **     **  **     **  **     **   **   **  
 **     **  **     **  **     **  **     **    ** **   
 **     **  **     **  ********   **     **     ***    
  **   **    **   **   **          **   **     ** **   
   ** **      ** **    **           ** **     **   **  
    ***        ***     **            ***     **     ** 
Powered by Phorum.