www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 2 z 4
Re: Lambda
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 20:30

Vysoké HC (nespálené uhlovodíky) jsou většinou zapříčiněné mechanickou vadou motoru, t.j. spotřebou oleje, nebo příliš velkou bohatostí. Spíš jde o to, v jakém stavu ta lambda sonda je.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Lambda
Autor: j.irisek (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 20:57

olej mi to nezere. rikal ze to je bohatou smesí. a nevis kolik stojí lambda sonda??

Re: Lambda
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2009 21:35

Záleží na výrobci a dodavateli. Nejlépe když nevštívíš nějakého místního prodejce autodílů, jako je Elit, Autokelly a pod. Jen když se koukneš do Autokelly, najdeš pro tvůj vůz dvě. [obchod.autokelly.cz] [obchod.autokelly.cz] Ale taky jde o to, jestli to skutečně je tou lambdasondou.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Lambda
Autor: j.irisek (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2009 08:03

a da se to nejak zjistit jestli je to lambdou?

Re: Lambda
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2009 11:45

Změřit. Musí za běhu ohřátého motoru v pravidelných intervalech měnit napětí mezi cca 200mV-800mV. Nejlepší způsob jsou live data na diagnostice. Při nejhorším nějaký rychlý digitální multimetr s grafickou stupnicí.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Lambda
Autor: j.irisek (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2009 12:57

tak sem se na to dneska kouknul a zjistil sem ze lambda nebyla uplne dotahla takze mi nejspis prisavala vzduch. myslis ze kdyaz to dotahnu a utesnim vyfuk aby mi to nikde neprofukovalo ze by se to pak mohlo zlepsit?

Re: Lambda
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2009 16:31

Tak samozřejmě, že netěsnost výfukové soustavy před a ještě i pár cm za lambda sondou, má vliv na složení směsi. A ve tvém případě především ukostřením lambda sondy, když nebyla dotažená. Zkus tohle: [www.kadett.cz]

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Lambda
Autor: j.irisek (IP zapsáno)
Datum: 21.01.2009 13:50

Tak sem to vyzkousel podle toho navodu co si mi poslal. Zadnou chybu mi to nepise. a kdyz sem nastartoval motor tak na volnobeh po chvilce mi to blykalo 1 za vterinu a tak po 3-5 bliknuti se mi to tak na 2-3 vterinky rozblokalo rychleji. a pri zvysenejch otackach je to v pohode.

Re: Lambda
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 21.01.2009 15:58

To znamená, že bliká zhruba ve vteřinovém intervalu? Pokud je to tak, lambda regulace by měla být v pořádku. Ale tahle zkouška také není 100%.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Lambda
Autor: j.irisek (IP zapsáno)
Datum: 21.01.2009 16:08

blika to chvilku ve vterinovem intervalu a chvilku to blika rychleji tak 2x za vterinu a pak zase po vterine

Re: Lambda
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 21.01.2009 16:18

Pokud to bliká zhruba v tom intervalu 2,5x za vteřinu, je vypnutá lambda regulace. To může nastat např při studené lambda sondě, nebo když je vadná. Podmínkou je ovšem samozřejmě zkouška při ohřátém motoru i sondě. T.j. pokud přijdeš k ohřátému motoru a jdeš zkoušet, i tak chvilku počkej, než se zase ohřeje i lambda.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Lambda
Autor: j.irisek (IP zapsáno)
Datum: 21.01.2009 16:23

jj diky za rady jeste to zkusim a pak uvydim

Re: Lambda
Autor: Dops (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2009 06:38

mě lambdu vyřadili v servise asi před rokem pote co jsem kvuli tomu tahl auto 200km domu a jede to pořad stejně

Opel Kadett E 1.6i rv.1989 55Kw

Re: Lambda
Autor: vans (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2009 10:29

Zdar, chci vymenit lambdu. Podle te moudre knihy Jak na to, by to nemelo byt nic slozityho. Presto se ptam, jestli dat na neco zvlastni pozor, nejaky figle a tak, dik.
Kadett C14NZ

Re: Lambda
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2009 13:08

Myslím, že vyměnit lambdu zvládneš bez problémů, je lepší mít trošku zahřátý motor a dát pozor, ať se Ti lambda náhodou nerozpadne a nevysype do svodů. Je to práce na dvě minuty. winking smiley

Re: Lambda
Autor: Robin Benett (IP zapsáno)
Datum: 17.03.2009 18:56

Prosím o radu. Má vliv umístění labda sondy na její funkci? Chtěl bych zaměnit originál svody na sportovní svody,ale bohužel lambdu nemají,proto bych ji chtěl osadit a pokud se jedná o umístění,tak originál ji mají na litinovém svodu u motoru,kdežto sportovní svody většinou na zakončení v tom koncovém Y-psilonu.

C16SE - 74kW

Re: Lambda
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 17.03.2009 19:46

Jasně, protože lambda je, alespoň většinou, v místě, kde na ní foukají všechny válce. Pokud ji chceš dát za to Y, tak doporučuju dát vyhřívanou a dozapojit si ji.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Lambda
Autor: Robin Benett (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2009 07:01

Díky. Jinak ji musím dát na to Ypsilon nikoli někam za.......a chci dát novou,tak nerozumím tomu termínu vyhřívanou? Díky za dovysvětlení

Re: Lambda
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2009 07:35

Lambda aby fungovala, musi mit teplotu nekde nad 300 stupnu. U motoru, kde je lambda blizko hlavy (treba C16NZ) staci tedy jednodratova bez predehrevu - ohrejou ji vyfukovy plyny za relativne kratky cas.
Motory, ktere maji lambdu daleko od hlavy (napr C20XE) musim mit tedy vyhrivanou (3, nebo 4 dratovou) aby bylo vubec dosazeno pracovni teploty a v co nejkratsim case.

Re: Lambda
Autor: Robin Benett (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2009 08:04

Děkuji moc za vysvětlení. Takže jen sehnat tu 4 drátovou lambdu ,ale ta musí být na typ motoru,že? nejlépe BOSCH.

Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 2 z 4


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  ********   ********  **     **  **     ** 
 **   **   **     **  **         **   **   **     ** 
 **  **    **     **  **          ** **    **     ** 
 *****     ********   ******       ***     **     ** 
 **  **    **     **  **          ** **    **     ** 
 **   **   **     **  **         **   **   **     ** 
 **    **  ********   ********  **     **   *******  
Powered by Phorum.