Aktuální stránka: 1 z 3
Kolísání volnoběžných otáček
Autor: nalimo (IP zapsáno)
Datum: 15.07.2010 18:01 Mám problém a potřeboval by jsem Vaši pomoc. Jedná se o vozidlo Opel Astra F Hatchback 1,6i 16V, r.v. 1995, X16XEL a mám takový problém. Dal jsem si natřít a vyvařit spodek a když jsem si dovezl vozidlo domů zjistil jsem, že mi odpadl koncový díl výfuku. Než se o problému rozepíšu podotýkám, že se tato závada objevila i předtím, ale v omezené míře. Takže když je motor studený všechno v pohodě, nastartuje bez problému, automatický sytič zapne a po chvíli vypne, vozidlo jede, po ujetí několika kilometrů, kdy je motor zahřátý zastavím. Když se asi po půl až hodině vrátím k vozidlu a nastartuji motor, tak ten chytne, ale má nepravidelný chod, otáčkoměr ukazuje tak pod pětset otáček, rozsvítí se kontrolka poruchy motoru, rozjedu se a po ujetí asi tak 200-500 metrů se dá vše do normálu a vozidlo se zdá být v pořádku, žádné kolísání otáček ani nepravidelný chod motoru. Když dojedu a vypnu motor a po chvíli ho nastartuji tak chytne bez problému. Vyblikal jsem si závadu a ukázalo mi to: závadu 33, což je "Snímač tlaku v sacím potrubí-příliš vysoké napětí". Myslel jsem si, že to může být tím výfukem, psalo se o tom i ve fóru, ale dnes jsem si ho nechal opravit a dělá mi to pořád to stejné. Díval jsem se i na ten snímač, který je v motoru uprostřed pod čelním sklem, hadička která od něho vede jsem zjistil, že je ošoupaná tak do 1/3 od, nevím jak to přesně nazvat-podtlakový brzdový válec, je to tak, nevím. Když jsem potom nastartoval motor po té půl hodině tak byl chod motoru nepravidelný, vypnul jsem ho a vydělal jsem konektor ze snímače a znovu nasadil, potom jsem asi tak dvakrát nastartoval a motor se ustálil a běžel normálně, ale když jsem se dotknul zasunutého konektoru ve snímači, trochu jsem jakoby zatlačil, ale ne moc, tak začal být chod motoru nepravidelný a dokonce se motor zastavil. Když jsem jenom lehce zatlačil a povolil, tak se chod motoru ustálil do normálu. Chci se Vás zeptat, je to v pořádku nebo je se snímačem něco v nepořádku a kdyby jste mi mohli prosím poradit, kde tak hledat závadu. Děkuji moc za každou radu, která by mi pomohla tento problém vyřešit. Re: Kolísání volnoběžných otáček
Autor: somik (IP zapsáno)
Datum: 13.08.2010 05:41 Pokud jsou změny v chodu motoru když šaháš na konektor, dobře se podívej, jestli nemáš nějak ten kabel, nebo konektor zlomený, nebo jinak poškozený. Seřízení volnoběhu
Autor: Boky (IP zapsáno)
Datum: 30.11.2005 15:49 Eště bych potřeboval poradit ajk se u kadeta seřídí volnoběh, on to možná nebude volnoběh potřeboval ybch poradit s touto závadou. Závada: Dokud se motor nezahřeje tak musím jet ze sytičem jinak mi to při zastavení na křižovatce nedrží otáčky a chcípne to. A při jízdě se studeným motorem mi to bez sytiče cuká. Díky za radu Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 30.11.2005 17:27 Z Tvyho textu jsem usoudil, ze mas jeste karburator. Co ho treba zkusit rozebrat a procistit, vymenit palivovej popripade vzduchovej filtr, zkontrolovat svicky atd atd....proste nejakou zakladni udrzbu udelat. Re: Seřízení volnoběhu
Autor: mirek (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 08:13 Zdravím, nevíte někdo náhodou, jak šikovně vyjmout ten kryt šroubku na seřizování volnoběhu? Kadett C16NZ. Díky. Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 08:45 To mirek : To neni sroubek na stelovani volnobehu, nybrz jen na serizeni polohy skrtici klapky. A nastavovat volnobeh otevrenim klapky neni reseni, protoze to uz potom neni volnobeh ale pridanej plyn. Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 09:48 To má mechanický sytič ?? Re: Seřízení volnoběhu
Autor: mirek (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 10:20 To jsem zapoměl uvést, sytič nemám. Volnoběh mám nízký a má to tendenci zhasnout. Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 11:10 Tak to v tom případě má klapku sytiče ovládanou elektricky. Mohl by jsi ten karburátor vyfotit se sundaným sáním ? Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 11:34 Ivane motas tady dva prispevky dohromady. Puvodni dotaz byl od BOKYho a ted jsi odpovidal MIRKOVI...:-) Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 12:34 Aha... Re: Seřízení volnoběhu
Autor: mirek (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 13:49 Tak tedy jak to mám seštelovat? Mám vtsřikování Multec. Krokovej motorek jsem čistil. Zjistil jsem, že hadice, která vede z hlavy motoru zpět do vzduchového (kulatého) filtru, tak je děravá, může to mít vliv na chod motoru? Dík. Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 13:54 U C16NZ volnobeh stelovat nelze. Jediny co muzes zkusit je vycistit krokovej motorek volnobehu, popripade celou vstrikovaci hlavu + mit jistotu ze svickovy kabely a svicky jsou OK, vicko rozdelovace je v poradku a nikde nic neprisava falesnej vzduch.. Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Vincent (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 19:17 pro Mirka,-nedělej si těžkou hlavu,zátku normálně vypíchni,nebo vyškrábni a šroubkem na teplém motoru uprav volnoběh.Je to tak že můžeš mít svíčky,kabely,rozdělovač,krokáč atd.vpořádku a stejně volnoběh nemusí sedět. Já jsem to takhle řešil před dvěma lety a od té doby jsem na to nemusel šáhnout. Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.12.2005 22:40 Ano, samozrejme ze si to udelej jak chces, ale potom nebude fungovat to, ze kdyz pojedes z kopce se zarazenou rychlosti, nebudes mit nulovou spotrebu. Stejne tak spotreba na volnobeh bude o neco vyssi. Re: Seřízení volnoběhu
Autor: j.irisek (IP zapsáno)
Datum: 09.04.2010 10:50 zdravim. mel bych dotaz daji se snizit otacky u kadetu 1,6NZ mam je vysoke na volno beh. Diky Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.04.2010 11:04 To bohuzel nedaji. Pokud mas vysoky volnobeh, prekontroluj vsechny podtlaky a hadice jdouci do vstrikovaci hlavy, nekde by to mohlo prisavat falesnej vzduch.
Predpokladam, ze krokovy motorek volnobehu je plne funkcni. Re: Seřízení volnoběhu NOVÝ DÍL
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2010 09:11 Potrebuji navod jak seřídit nový Regulacní ventil volnobehu, kdyz ho tam namontuji a otocim klickem tak mi vyletijou otacky a nechce se to uklidnit. V servisu mi bylo receno se serizuje pres diagnostiku, jenze jsem mel napsany jak to seridit i bez diagnostiky, akorad jsem ten papir ztratil Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2010 09:22 Nikdy jsem zadny volnobezny ventil nijak extra nenastavoval, ale doporucuje se:
Odpojit a po nejake dobe pripojit baterii, nastartovat bez plynu s vypnutyma spotrebicema (ventilator, svetla, radio atd.) a nechat motor par minut bezet, aby se zahral na provozni teplotu. Pri dalsim nastartovanim by melo vsechno fungovat jak ma. Re: Seřízení volnoběhu
Autor: jaro1000 (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2010 15:18 zdravim potreboval by som poradit ako nastavit volnobeh u daewoo racer. vlastnim ho sotva pol roka a nemam skusenosti.ked so ho kupil tak slapal v pohode.asi po mesiaci sa zacal srat volnobeh. bol som stym u kamosa,je mechanik ale nic mi stym nespravil.palivovy filter som vimenil a nic .pred zastavenim na krizovatke musim dat sytyc,je mechanicky inak to skape.poradte niekto.
Aktuální stránka: 1 z 3
|