www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: Seřízení volnoběhu
Autor: jaro1000 (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2010 15:22

ma daewoo racer krokovy motorek? ak ano kde sa nachadza?

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2010 19:05

Jenze jsem zkousel NOVE 3 ruzne krokače a u vsech stejny postup a vzdycky to dopadlo tak ze otacky vyletely vysoko, tudiz kdyz necham par minut bezet motor tak ten motor znicim, u pouziteho krokace tento problem neni. Ale proste s novym krokacem mam tento problem,bohuzel navod jak NOVY spravne nastavit uz nemam, ale vim ze nestaci jen napojit a nastartovat. sad smiley

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 16.09.2010 16:36

Mno tak se mi donesl navod jak seridit krokac, kdyz je uplne novy:

- Ideální je odpojit baterii, aby se z paměti RJ vymazaly ulozene chybove hlaseni. Trva kolem cca. 30minut!
- vyjmeme stary motorek.
- namontujeme novy motorek.
- zapojime kontakty motorku + napojime baterii.
- zapnout na pul minuty zapalovani (na kontrolky), nestartovat! Toto opakovat 3x.
- Tim dojde k nacteni novych hodnot do RJ.
- Nastartujeme a nechame motor bezet na volnobeh par minut.
- Hotovo

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 16.09.2010 17:19

Pán objevil Ameriku the finger smiley

Tohle je zde už tak proprané, že to snad zná každý...

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 17.09.2010 11:38

Vazne? hlavne ze se tu stale zakladaji dotazy jak se to nastavuje, kdyz navod na kalibraci po vycisteni ktery je v navodech nefunguje? smiling smiley

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 17.09.2010 13:41

Ano, buďme rádi za každou snahu. Měli bychom ji vždy ocenit.
Jen si dovolím mít k tomu pár připomínek.
- Odpojením akumulátoru se u novějších jednotek chyby nevymažou.
- Zapalování není třeba zapínat na půl minuty. Při zapnutí by měl kónus povyjet hned, tedy stačí bohatě 5 vteřin. Třikrát dejme tomu, aby si dojel až na doraz a zavřel obtok klapky, kdyby byl od výrobce více zasunutý.
- Z krokového motorku se do jednotky vážně žádné hodnoty nedostanou, natož aby se zapsaly.
Někdy, až budete mít tek krokáč vymontovaný, připojte ho a řekněte někomu, aby zapl zapalování. Sami se přesvědčíte o tom, že hned povyjede. Hlavně si tek kužel přidržte, jak povyjede, ať vám neuletí i s tou pružinkou. Jo a hlavně si ho potom zase opatrně rukou vraťte, ať ho tam necpete s příliš vyjetý. Podle mě je jediné postatné, aby se po montáži několikrát zaplo zapalování a dojel na doraz. Dále pak aby byla vyčištěná ta plocha, kam dosedá a klapka, aby si to nesálo vzduch kudy nemá.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 20.09.2010 19:19

Kazdy ma sve zkusenosti, ale dejme si otazku u kterych novejsich jednotek.
Me napriklad ten navod pomohl, Zkousel jsem 3 krokove motorky uplne nove (Siemens, Bosch, Delphi) U vsech byl vysledek zprovozneni na Kadettu E C16NZ stejny tj. motorek se nezkalibroval! Takze byla moznost bud koupit pouzity GM a nebo sehnat navod. Ja to vyresil navodem, takze pokud bude met nekdo problem s kalibraci tak zkuste ten navod. Myslim ze zkouskou nic nezkazite.

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2010 18:03

Potrebuji povytahnout ven tu osicku s pruzinkou, muzu ji odsroubovat? Vzhledem k tomu ze lze zakoupit tu osicku bez pruzinky samostatne. Je az moc od vyrobce zasunuty a zaboha nechce jit vice ven. Opel Kadett E C16NZ

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2010 00:26

Osičku nelze z krokového motorku vyšroubovat. Pokud se Ti to podaří, strhneš její vedení a potom místo aby se zasouvala a vysouvala, bude se jen točit. Uvnitř je nálitek podélně k osičce a v ní je drážka. Tedy pouze opatrně tahem a lehkým vikláním. Případně připojit na kabeláž motoru a zapnout klíček.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2010 05:21

Takze jediny zpusob jak tu osicku povytahnout ven je tahem vyvyklat? Jsem se zda se ta osicka natahne po zapnuti klicku ale bohuzel nic sad smiley

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2010 08:27

Takže to znamená, že je tam kouslá. A to je ten díl, na který jsi měl pořád vysoké otáčky? A pokud se zadaří, prohlídni si ty osičky. Pokud se nepletu, jsou dva druhy a liší se tvarem toho konusu. Nikdy jsem to akorát nestudoval natolik, abych pátral, jestli to bude mít vliv na regulaci a funkci vůbec.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2010 09:41

Jenze tento ukaz delaji i dalsi dva nove krokace. Proste jakejkoliv novy krokac co tam dam tak nevyjede osicka tak, aby si dokazala ECU otacky srovnat jak potrebuje. Zkousel jsem zda ta osicka vubec vyjede ven a vyjede ale malo.

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2010 18:32

Vem kterýkoli použitý a funkční krokový motorek, připoj ho, zapni zapalování a s velkou pravděpodobností vyjede tak, že vystřelí oska s kuželem i s tou pružinkou. A když ne na první, tak na druhé zapnutí zapalování celkem jistě.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2010 05:04

Mas pravdu vystreli. Co to teda znamena?

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2010 08:56

Že na těch třech nových kusech je něco špatně. A proto Ti ani nešlo doregulovat otáčky. Prostě nevyjeli a nedosedli na ten regulační otvor.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2010 12:50

Otazka je co muze byt pricina, kdyby slo o 3 kusy z jednoho obchodu tak nereknu ale u krokace za 2tisice z Autokelly ci Elitu, se mi nezda ze by byla chyba v tech krokacich. Pokud teda neni problem v tom ze ECU bere jen originalni krokace GMsad smiley
Rozdil mezi kterym jde a tim novym, je neco pres 1cm ve vypnutem stavu! Zkusim ten novy napojit a otocit klickem a zkusim osicku povytahnout jestli to pujde. Jinak hold nevim.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Biko (26.09.2010 12:51)

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Jiřík (IP zapsáno)
Datum: 02.10.2010 20:38

Před týdnem jsem řešil podobný problém na Astře X16 SZR 96 .Nový krokáč se "chytil" po 4. nastartování otáčky šly z 2500 na 900 bylo mi řečeno mechanikem z Oplu 4.-6. nastartování na zahřátém motoru. Krokáč se ale po zap. zapalování povysunul. Pokud 3. krokáče nereagují hledej chybu v zoxidovaném konektoru popř. prerušený vodič nejhorší varianta chyba ŘJ ta k tomu povysunutí dává pokyn.

Re: Seřízení volnoběhu
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 02.10.2010 21:59

Ale vždyť mu to jde. Jen ty tři nové nejdou. Jsi četl jen mezi řádky, že?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Astra G, 1,6 16V - kolísání otáček, chcípání
Autor: Sadam (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2011 18:52

Zdravím, prosím o radu. Mám Astru 1,6 (16V) a poslední dobou mě trápí provozní vlastnosti. Nahodile dochází ke kolísání otáček, které v některých případech končí chcípnutím motoru. Opětovné nastartování není okamžité a někdy se rozsvítí indikace závady ( servisní klíč ) - při napojení na diagnostiku však žádná chyba nevyskočí. K problému většinou dochází při čtvrtém rychlostním stupni a cca 2700 ot/min. Nepomáhá ani podřazení na nižší rychlostní stupeň. Už jsem vyměnil palivový filtr, zapalovací svíčky, vyčistil klapku vzduchu a problém stále trvá. Neměl někdo podobný problém? Díky za radu.

Re: Astra G, 1,6 16V - kolísání otáček, chcípání
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2011 20:46

Protože vím, co je to za nesmysl a co konkrétně na X16XEL umí, rovnou se zeptám na náš oblíbený EGR ventil. S tímhle mi někdo přijet, automaticky ho prostříkám a zaslepím. Pokud to bude on, při dalším jeho zadrhnutí se sice kontrolka rozsvítí, ale pojede to po zaslepení normálně. Tedy pokud je to on.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******         **  ********  **      **  ******** 
 **     **        **  **        **  **  **     **    
        **        **  **        **  **  **     **    
  *******         **  ******    **  **  **     **    
        **  **    **  **        **  **  **     **    
 **     **  **    **  **        **  **  **     **    
  *******    ******   **         ***  ***      **    
Powered by Phorum.